gonigogo skrev:
Så det ser alså ut som om disse høytalerne kan være falske, men det er vel ingen grunn til å slette tråden for det?
Uansett om de heter Dynavoice eller Jumba-Gumba så er vel alt arbeidet rundt testene gjort med samme sinn: Er disse verdt en lusen høvding?
Hvordan kan du se det på bildet der da? Jeg vet forskjellen mellom orginal og uorginal, men kan da ikke se det på det "uklare" bildet der?
EDIT: Beklager, jeg lastet ned bildet å fikk zoomet litt, så ser jeg feilen.
Jeg måtte bare ta noen bilder av mine egne også, disse er vel 12-18mnd gamle (kjøpt brukt), å har den avrundede mellomtonen, så disse går jeg ut fra er orginale.
Denne diskanten har delenr som dere andre, men denne har ikke noen "fugemasse" el.lign på seg.
Mellomtonen er avrundet slik som Surround.no mener orginalene skal se ut.
Jeg ser også at det er forskjell i fargene på kablingen, men det er ikke sikkert det har noe å si, selv om jeg hadde antatt at et slikt serieprodusert produkt hadde alle materialer i samsvar med hverandre. Slik at ikke noen kan koble feil under montering. Er vel mye "rare" folk som er med på en slik prosess, så forskjellige farger på ledningene kan jo forårsake litt problemer.
For å ta dette enda litt grundigere, så tok jeg ut mellomtonen også, å den ser slik ut:
(Mellomtonene er forøvrig koblet i serie, bare så det er sakt)
Delefilteret ser forøvrig slik ut; uten at jeg har noe å sammenligne med:
Håper disse bildene er til hjelp.