bass_boost! skrev:ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
prøver å lage til en minhifi men får ikkje lastet opp bilder :/ men her er et bilde)
bass_boost! skrev:ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
prøver å lage til en minhifi men får ikkje lastet opp bilder :/ men her er et bilde)
Onkel Storm skrev:Dette skal nå få være en av de mest tafatte forumene jeg har vært medlem på!![]()
Hvor er hifi-entusiastene som vil ha mest og best mulig lyd for pengene? Slik det var i den tiden når Hifi-Klubben sendte ut aviser til sine medlemmer, og aldri solgte noen minianlegg?
De fleste trådene her har mange antall views og få antall svar, og mange av svarene er basert på antagelser, synsing og gir ofte direkte karaktermord av rimelige produkter, som f.eks. Fence Audio.
Onkel Storm skrev:Både teppet og dama ser brukbare ut. Høyttaleren der er en PA-høyttaler og faller litt utenfor mitt interesseområde. Hehe.
Av de høyttalerne som Fence selger nå for tiden, så er det igrunn bare Boost 69 som appelerer til meg. Men siden det ikke er noen som har noen erfaringer å dele omkring disse, så blir det vanskelig for meg å ta en avgjørelse på om jeg skal kjøpe eller ikke.
Ostemannen skrev:Å kalle noen Fence for "PA" blir vel ganske feil. Da det ikke er en eneste aktør innen PA som bruker Fence. Fence "pa" blir utelukkende brukt til noe annet en PA. Og jeg vil ikke kategorisere det som PA. I mine øyne har det heller ikke holdbarheten for å overleve på "veien". Selv om du plasserer håndtak og hjul på en kasse, så betyr det ikke at den er egnet som PA.
Hva med å kjøpe Boost 69 via nettbutikken? Da får du med angrefristskjema. og 14 dagers angrefrist. Da kan du teste de. Det er jo ikke verdens dyreste høyttalere. 8)
Onkel Storm skrev:Det står det ingenting om på Spaceworld sine sider... Er dette en bestemt lokal butikk som du mener har Fence Audio inne nå?
Onkel Storm skrev:Men du har ikke hørt Boost 69, så takk for ingenting. (Ps. Jeg har selv eid Reality 69 SA, og vet at det er gode høyttalere, så det at stefaren din sine MK3 også høres gode ut, overrasker meg jo ikke akkurat.)
IKKE KORREKT. ELTEMA.NO i Kristiansand selger også Fence Audio!!bass_boost! skrev:Fnky og spaceworld er det eneste som selger fence audio nåverende tid.
neste veke skal eg te spaceworl kan sjekke om det har boost 69dei he overaskende god kompetanse der om fence audio :mrgreen: skal tilbake melding om ka eg synst
) BTW! boodt 2010 er konge til prisen
![]()
Onkel Storm skrev:Leser i tråden her og andre fora, og det skrives mye negativt om både firma og produkter.
Det som uansett er veldig enkelt å forstå, er at Fence Audio har "stjålet" konsepter fra andre høyttalere, og jeg skal prøve å lage en liten oversikt her.
Boost 69 - er samme konsept som Proson Reality 69. Den har til og med den samme kurvede formen på kabinettet.
Boost 2010 - er samme konsept som Proson Reality 10, eller Proson Twin 2010, med unntak av at Proson har bassporter fremover.
Boost 212 - er samme konsept som Proson 212.
Duo 40, og NFD 65 - er samme konsept som Dynavoice M65.
Jeg er uansett ikke fremmed for tanken om å kjøpe en Fence Audio høyttaler, uansett hvem de har stjålet konsepter fra. Har lyst på et par med Boost 69 eller Big One, men tror vel ikke at jeg vil bruke 7-9k på disse høyttalerne, tatt i betraktning at de gikk for mye lavere priser på Netthandelen og Gooba, sistnevne solgte de vel i Audiomoods-utgave, men det er vel i praksis samme høyttaleren?
Audiomoods Big One hadde en veiledende pris på Gooba på 2900 kr! Så å betale det trippelte for en tilsvarende modell er det vel de færreste som vil.
Har hørt om tilfeller der folk har sikret seg Fence-utgaven for 2k på netthandelen.
Og jeg klarer ikke å finne noe regnskap for fnky.no. Jeg skulle gjerne likt å tittet litt på det. Går denne bedriften godt? De må vel ha håvet inn noe grassalt, tenker da særlig på kinomøblene. "Innkommende parti utsolgt" vitner vel om at dette er populære produkter.
Jeg vurderer som jeg nevnte tidligere i tråden den pakken med HK 980 og Boost 69. Hvis vi gir HK 980 en verdi på 3k, betaler jeg 4500 kr for høyttalerne.
Men tenker jeg at Boost 69 kanskje blir for smått for meg, og at jeg kanskje vil ha Big One i stedet. Må vel høre med fnky om de kan gi meg en pris på denne med HK 980.
Rant over!
Sonique skrev:Produktbeskrivelsene av Fence høyttalerne på fnky.no er ihvertfall det verste jeg har sett noen gang innenfor audio.. maken til tull og fanteri! Hvis kompetansenivået til designerne av høyttalerne er på samme nivået som for de som har skrevet beskrivelsene så må det jammen meg være noen knallgode produkter!
Aldri hørt disse fantastiske høyttalerne fra dette merket, men fikk en brukt PA forsterker for slikt og ingenting.. måtte åpnes og skrus/loddes sammen for å få bort støy på ene utgangen. Some assembly required :-D