Fence Audio - nytt norsk merke

frisje

0
25 Des 2011
63
0
0
bmw1997 skrev:
nei ikke så mye med denne tråden nei, har ikke filmet det historiske øyeblikket men skal prøve å få det til igjen. du vil vell ha film og mere bilder fra disse sinnsyke subbene?
Jaa! :D

frisje

0
25 Des 2011
63
0
0
Revox skrev:
De fleste høyttalerene klarer å spille ihjel en kameramic. Og har null problem med å tro at 2 av disse fence sub'ene overdøver et par XLS-215. Men ikke over hele bass registeret
Har du hørt hvor høyt XLS-215 ? Mulig de spiller mere bass, men nekter og tro at bassen som kommer av fence subene overdøver lyden til 215 :-D det skall mye bass til for at du ikke hører mer en bass :lol:

Revox

0
12 Des 2004
12.100
0
36
frisje skrev:
Har du hørt hvor høyt XLS-215 ? Mulig de spiller mere bass, men nekter og tro at bassen som kommer av fence subene overdøver lyden til 215 :-D det skall mye bass til for at du ikke hører mer en bass :lol:

Nå snakket jeg om bass og ikke diskant/mellomtone. Og siden Fence sub'ene er forholdsvis begrenset for hvor stort område de spiller i så skrev jeg Bassregisteret, da jeg vet XLS-215 kan spille en del dypere.

Men innenfor det frekvensområdet Fence sub'ene spiller i vil de nok overdøve XLS-215.

7 Feb 2012
75
0
0
29
Revox skrev:
Nå snakket jeg om bass og ikke diskant/mellomtone. Og siden Fence sub'ene er forholdsvis begrenset for hvor stort område de spiller i så skrev jeg Bassregisteret, da jeg vet XLS-215 kan spille en del dypere.

Men innenfor det frekvensområdet Fence sub'ene spiller i vil de nok overdøve XLS-215.

ja det var sann eg mente det. innenfor frekvens området til fence subbene så spiller nok fenca høyere og kraftigere. men avogtil så var det lite av aktivitet fra subbene mens cvene lekte seg :D

EDIT: rommet eg spilte på var ca35kvm, eg hørte diskant fra xls-215 men ikke så mye.

7 Feb 2012
75
0
0
29
Revox skrev:
De fleste høyttalerene klarer å spille ihjel en kameramic. Og har null problem med å tro at 2 av disse fence sub'ene overdøver et par XLS-215. Men ikke over hele bass registeret

det er null problem og spille ihjel en kameramic ja, har ødelagt en mobil og et kompakt kamera. sa dette til en venn att eg skulle filme annlegget, å han sa att han skulle komme me kamera og mic som er spesialaget for sanne opptak. dem har dette utstyre i media og komunikasjon i volda.

rommmet er på 25kvm så mer en nok bass er det i romme :)

Stealt

0
9 Aug 2005
2.378
0
0
Revox skrev:

Xls-215 Frequency Response: 38 Hz (-3 dB) 36 Hz (-10 dB) :shock:
XLS 215 CERWIN VEGA Floorstanding Tower Speaker

7 Feb 2012
75
0
0
29
har filmet nåå så filmen kommer etterhvert. subben spiller så høgt at høytalerene mine ikke klarer og henge med akkurat sann som xls-215.
men nå snakker vi ikke mer om cv. det var fence vi snakket om.

frisje

0
25 Des 2011
63
0
0
bmw1997 skrev:
har filmet nåå så filmen kommer etterhvert. subben spiller så høgt at høytalerene mine ikke klarer og henge med akkurat sann som xls-215.
men nå snakker vi ikke mer om cv. det var fence vi snakket om.
Når blir det film da? :-D:-D

7 Feb 2012
75
0
0
29
bass?

må ikke tru der ikke er mer bass, har my mer og gi dere, eg pushet ikke subbene i det hele tatt. sto på ca 40% gain

11 Aug 2011
3.865
0
0
HånesHiFi skrev:
Klipsch spæller finere enn CV ja, erke mye som ska t for å få det til. men CV spæller MYE høyere, over MYE lengre tid og har mye mere bass. har hørt RF-82 ( og RF-62? husker ikke navn på de). suns ikke de er noe sånn veldig i de. lite bass å skrikende diskant. jeg sammenlingner ikek med CV 215 når jeg sier det er lite bass i de, men alle sier de RF82 har no så sykt me bass. suns ikke de hadde noen ting jeg :)

Det var en utrolig dårlig sammenligning. Jeg synes selv at RF-serien til Klipsch har lite bass, men det spiller minst 100+ ganger bedre enn det CV! gjør. Jeg har hatt Cerwin et par ganger nå, og bass har de ikke, og i hvert fall ikke dyp bass! Jeg har et par AT-80 stående, som jeg er utrolig skuffet over. Og det at du sier at CV! er best, er bare TULL!! Jeg er bare 16 år, og jeg synes det er UTROLIG kjedelig med Cerwin. Var ikke artig første dagen jeg fikk AT-100'ne mine heller, og det sier litt. Jeg var ikke direkte stor-fan av Fence Audio før jeg fikk testet det. Utrolig bra forsterkere lager de, ikke noe tvil om det. De er bygget opp godt, og spiller utrolig godt. Men sikringen går av og til. Jeg er som sagt bare 16 år, og jeg har i hvert fall et liv, og brenner spolene på høyttalerne mine gjør jeg heller ikke, bare for at det ikke kan sammenlignes med CV!. Jeg solgte mine AT-100 fort, da dette var bare rælet, mildt sagt.!.!.
Og Proson er heller ikke noe dritt, de har et godt elementbestyrkning og utrolig gode kabinetter som de trør elementene inni. Jeg er utrolig glad i Proson, du får det du betaler for - ikke noe tvil om det, men det er uannsett ikke noe dritt! Jeg angrer IKKE et eneste sekund for at jeg og kompisen min snakket dritt til dge på YouTube. Du har bare godt av litt dritt tilbake da du tuller og vaser om at billigprodukter er noe dritt. Bare se på Dynavoice, utrolig bra til prisen og knuser mye av det til flere ganger tusen kroner. Jeg var utrolig fornøyd med Magic F6'ene jeg hadde, og betalte KUN 900,- spenn for de. Det er ikke noe rart at de gikk ut med 10 av 10 poeng i testene. Jeg rakker ikke ned på CV! for at det ikke var noe for meg, men det du mener går langt over streken! Jeg verdsetter musikken såppas at jeg velger kvalitet framfor kvantitet! Jeg hadde valgt Proson og Fence-Audio 10 ganger før jeg hadde gått tilbake til Cerwin.

11 Aug 2011
3.865
0
0
Martin Logan skrev:
PROSON har et nøyaktig lik design på sine, så et slik sett på finn.no og gravde litt.. Netthandelen solgte jo slik merke så jeg gikk dit. Men ingen proson lenger.. Men fence audio.. SAMME? bare nytt navn? Fence audio har jo en bedre klang i ordet.. Kanksje litt finere merke i ordlyden?

Det er vel mere Fence-Audio som etterligner Proson, siden jeg vil tro at Proson begynte flere år før Fence-Audio.

12 Sep 2009
783
0
0
ntd12tannoy

ntd12tannoy skrev:
Det var en utrolig dårlig sammenligning. Jeg synes selv at RF-serien til Klipsch har lite bass, men det spiller minst 100+ ganger bedre enn det CV! gjør. Jeg har hatt Cerwin et par ganger nå, og bass har de ikke, og i hvert fall ikke dyp bass! Jeg har et par AT-80 stående, som jeg er utrolig skuffet over. Og det at du sier at CV! er best, er bare TULL!! Jeg er bare 16 år, og jeg synes det er UTROLIG kjedelig med Cerwin. Var ikke artig første dagen jeg fikk AT-100'ne mine heller, og det sier litt. Jeg var ikke direkte stor-fan av Fence Audio før jeg fikk testet det. Utrolig bra forsterkere lager de, ikke noe tvil om det. De er bygget opp godt, og spiller utrolig godt. Men sikringen går av og til. Jeg er som sagt bare 16 år, og jeg har i hvert fall et liv, og brenner spolene på høyttalerne mine gjør jeg heller ikke, bare for at det ikke kan sammenlignes med CV!. Jeg solgte mine AT-100 fort, da dette var bare rælet, mildt sagt.!.!.
Og Proson er heller ikke noe dritt, de har et godt elementbestyrkning og utrolig gode kabinetter som de trør elementene inni. Jeg er utrolig glad i Proson, du får det du betaler for - ikke noe tvil om det, men det er uannsett ikke noe dritt! Jeg angrer IKKE et eneste sekund for at jeg og kompisen min snakket dritt til dge på YouTube. Du har bare godt av litt dritt tilbake da du tuller og vaser om at billigprodukter er noe dritt. Bare se på Dynavoice, utrolig bra til prisen og knuser mye av det til flere ganger tusen kroner. Jeg var utrolig fornøyd med Magic F6'ene jeg hadde, og betalte KUN 900,- spenn for de. Det er ikke noe rart at de gikk ut med 10 av 10 poeng i testene. Jeg rakker ikke ned på CV! for at det ikke var noe for meg, men det du mener går langt over streken! Jeg verdsetter musikken såppas at jeg velger kvalitet framfor kvantitet! Jeg hadde valgt Proson og Fence-Audio 10 ganger før jeg hadde gått tilbake til Cerwin.

ntd12tannoy: stiller meg litt uenig her! det med at du syns det var "kjedelig" med at-100 er nokk pga av for lite rom + feil valg av forsterkere....

11 Aug 2011
3.865
0
0
Ruben96 skrev:
ntd12tannoy: stiller meg litt uenig her! det med at du syns det var "kjedelig" med at-100 er nokk pga av for lite rom + feil valg av forsterkere....

Jeg syntes de låt kjedelig på den digre NAD'en som kollegaen til min far viste meg de på også. Blir nok ikke noen slærwin Vega! her i gården lengre. ;) Foresten så skal mine AT-80 ut av huset også, de låter veldig tamt på AVR-7000 fra Harman/Kardon også. Jeg har de e sånn passe stort rom, på ca 20 kvadrat, og enda låter de helt for j....g. Si ifra hvis noen vil ha et par AT-80. :)