Fence Audio - nytt norsk merke

12 Sep 2009
783
0
0
ntd12tannoy skrev:
Jeg syntes de låt kjedelig på den digre NAD'en som kollegaen til min far viste meg de på også. Blir nok ikke noen slærwin Vega! her i gården lengre. ;) Foresten så skal mine AT-80 ut av huset også, de låter veldig tamt på AVR-7000 fra Harman/Kardon også. Jeg har de e sånn passe stort rom, på ca 20 kvadrat, og enda låter de helt for j....g. Si ifra hvis noen vil ha et par AT-80. :)

tipper den hk forsterkeren gjør en dårlig jobb som forforsterker!? kan være lurt å prøve med div andre. jeg ble ikke fornøyd før jeg fikk mixepult koblet til en diger crown forsterker.... syns ærligtalt at nad effektforsterkere er dårlig på cv. forforsterkerene fra nad funker 8) men men, noen liker cv og noen ikke.... :) skal ha for di cvene då?

11 Aug 2011
3.865
0
0
Ruben96 skrev:
tipper den hk forsterkeren gjør en dårlig jobb som forforsterker!? kan være lurt å prøve med div andre. jeg ble ikke fornøyd før jeg fikk mixepult koblet til en diger crown forsterker.... syns ærligtalt at nad effektforsterkere er dårlig på cv. forforsterkerene fra nad funker 8) men men, noen liker cv og noen ikke.... :) skal ha for di cvene då?

Pass på hva du sier om H/K nå! Den fungerte JÆVLIG bra som forforsterker. Fungerte HÆLVETTES bra som vanlig forsterker på de også! De sendes ikke, så det er sagt.

Revox

0
12 Des 2004
12.100
0
36
ntd12tannoy skrev:
Pass på hva du sier om H/K nå! Den fungerte JÆVLIG bra som forforsterker. Fungerte HÆLVETTES bra som vanlig forsterker på de også! De sendes ikke, så det er sagt.

Skal være enig at H/K fungerer godt som pre på CV men at en av deres middels receivere er egnet til å drive noen av de større CV høyttalerene er jeg uenig i. Det blir for lite effekt. For all del, fungerer greit med 100watt men man får ikke ut potensialet.

11 Aug 2011
3.865
0
0
Revox skrev:
Skal være enig at H/K fungerer godt som pre på CV men at en av deres middels receivere er egnet til å drive noen av de større CV høyttalerene er jeg uenig i. Det blir for lite effekt. For all del, fungerer greit med 100watt men man får ikke ut potensialet.

Spilte hardt på rommet mitt på 7 kvadrat, men det var litt lite, og lyden var fortsatt like tamm som på den svære NAD'en. Testet min gamle H/K Avr-7000 på de, og låt like tamt der også, men så er jo 7000 ganske tamm i lyden den også, da... Jeg var ikke fornøyd i hvert fall. AT-80'ene skal bort, men ser helst at de blir hentet.

7 Feb 2012
75
0
0
29
har ommøblert hele rommet å tatt en litt bedre bilde.

Har nå plass til å sett subbenene på¨kvar sin egnet plass.
resultat? : ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
lyden vart iallefall mer spredt i rommet å det ser vanvitti tøft ut med hele veggen med anlegg :):mrgreen: 8) :-D
men hva er best for å dempe vibrasjonen ifra subbene
? forsterkeren må stå påå subben so derfro kunne eg tenke meg noe under fordi eg trur ikkje det er så bra med den voldsomme vibrasjonen :)
hva med myk isopor? bror min jobber på vartdal plast her så eg kan få tak i gratis isopor. :mrgreen:

25 Okt 2009
15.744
1
36
bmw1997 skrev:
Har nå plass til å sett subbenene på¨kvar sin egnet plass.
resultat? : ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
lyden vart iallefall mer spredt i rommet å det ser vanvitti tøft ut med hele veggen med anlegg :):mrgreen: 8) :-D
men hva er best for å dempe vibrasjonen ifra subbene
? forsterkeren må stå påå subben so derfro kunne eg tenke meg noe under fordi eg trur ikkje det er så bra med den voldsomme vibrasjonen :)
hva med myk isopor? bror min jobber på vartdal plast her så eg kan få tak i gratis isopor. :mrgreen:

vibrerer topplaten på subben? :neutral:

7 Feb 2012
75
0
0
29
Ostemannen skrev:
vibrerer topplaten på subben? :neutral:

vibrer litt. men ikke for gale. har vert borti verre. men er fortsatt litt vibrasjoner da. det er vell ikke muli å få vekk uansett. men er berre for gale nå.

BTW! slenger opp noen nye videoer av anlegget. der eg har fått noen sang forspørsler.

EDIT: her er en video av anlegget :D Fence audio pa. - YouTube

11 Aug 2011
3.865
0
0
bmw1997 skrev:
vibrer litt. men ikke for gale. har vert borti verre. men er fortsatt litt vibrasjoner da. det er vell ikke muli å få vekk uansett. men er berre for gale nå.

BTW! slenger opp noen nye videoer av anlegget. der eg har fått noen sang forspørsler.

På YouTube? Hva heter du? :D

25 Okt 2009
15.744
1
36
bmw1997 skrev:

EDIT: her er en video av anlegget :D Fence audio pa. - YouTube

Mine er helt døde. Altså ingen vibrasjoner. Det er nok avstivingen inni som er synderen. Jeg har åpnet CVA121en min. Og der er det faktisk bare 1 kors laget av to kryssfinerplater, som avstivning. Det er lite for en 21".

Kunne fint ha forsterker oppå, når jeg spilte høyt. Kan ikke ha forsterker oppå¨der lengre, da det nesten er oppi taket.

7 Feb 2012
75
0
0
29
ntd12tannoy skrev:
Bra! Låter artig ut. Kjenner jeg saver Cerwin og Fence forsterkerne mine når jeg skal dra på. ;) Si ifra om du selger AVR-7000, trenger deler til dne jeg har stående. Betaler frakt for den jeg. :D

er til salgs

7 Feb 2012
75
0
0
29
Ostemannen skrev:
Mine er helt døde. Altså ingen vibrasjoner. Det er nok avstivingen inni som er synderen. Jeg har åpnet CVA121en min. Og der er det faktisk bare 1 kors laget av to kryssfinerplater, som avstivning. Det er lite for en 21".

Kunne fint ha forsterker oppå, når jeg spilte høyt. Kan ikke ha forsterker oppå¨der lengre, da det nesten er oppi taket.

eg har åpnet min 24" og der va der 4 sanne kors :)
hmm :)

7 Feb 2012
75
0
0
29
kom gjerne innom hifi'en min :) ikkje mykje hifi men det går :) kommer nye oppdaterte bilder snart :)

9 Jan 2011
253
0
16
Er det noen her som har erfaringer med Boost 69?

Vurderer å kjøpe et par. Har fra før av hatt Proson Reality 69 SA, som jeg solgte for en stund siden. Ser jo at konseptet er det samme, Fence har jo kopiert Proson her og det er det liten tvil om - men det er greit for meg for jeg liker designet.

9 Jan 2011
253
0
16
Dette skal nå få være en av de mest tafatte forumene jeg har vært medlem på! :)

Hvor er hifi-entusiastene som vil ha mest og best mulig lyd for pengene? Slik det var i den tiden når Hifi-Klubben sendte ut aviser til sine medlemmer, og aldri solgte noen minianlegg?

De fleste trådene her har mange antall views og få antall svar, og mange av svarene er basert på antagelser, synsing og gir ofte direkte karaktermord av rimelige produkter, som f.eks. Fence Audio.

Er det virkelig ikke en eneste person her inne som har erfaringer med Boost 69? Eller er folk for late til å svare...?

11 Aug 2011
3.865
0
0
Onkel Storm skrev:
Dette skal nå få være en av de mest tafatte forumene jeg har vært medlem på! :)

Hvor er hifi-entusiastene som vil ha mest og best mulig lyd for pengene? Slik det var i den tiden når Hifi-Klubben sendte ut aviser til sine medlemmer, og aldri solgte noen minianlegg?

De fleste trådene her har mange antall views og få antall svar, og mange av svarene er basert på antagelser, synsing og gir ofte direkte karaktermord av rimelige produkter, som f.eks. Fence Audio.

Er det virkelig ikke en eneste person her inne som har erfaringer med Boost 69? Eller er folk for late til å svare...?

Jeg har ikke hørt Fence sin versjon av Proson Reality 69 SA, men stefaren min har Reality 69 MK3, og spiller faktisk utrolig bra på Yamaha-receivere, tross for at receiveren er for liten. De gir en fin og hard bass, og spiller utrolig høyt. Fence skal være noe av det samme som Proson, så regner med at Boost 69 spiller minst like bra som jeg synes at Proson sin modell gjør. :)

9 Jan 2011
253
0
16
ntd12tannoy skrev:
Jeg har ikke hørt Fence sin versjon av Proson Reality 69 SA, men stefaren min har Reality 69 MK3, og spiller faktisk utrolig bra på Yamaha-receivere, tross for at receiveren er for liten. De gir en fin og hard bass, og spiller utrolig høyt. Fence skal være noe av det samme som Proson, så regner med at Boost 69 spiller minst like bra som jeg synes at Proson sin modell gjør. :)

Men du har ikke hørt Boost 69, så takk for ingenting. (Ps. Jeg har selv eid Reality 69 SA, og vet at det er gode høyttalere, så det at stefaren din sine MK3 også høres gode ut, overrasker meg jo ikke akkurat.)