mrluff skrev:kan du kommentere dette i ettertid? stemte målingene? kjøpte disse på lagersalg hos hificenterkjeden i går for 800,-. kjempefornøyd til prisen selv om det var noe helt annet jeg hadde tenkt meg i helt andre prisklasser..men det er en historie for seg.
sitter å fikler med db instillingene nå og skal gjøre meg opp en mening..
er i alle fall nødt til å kjøpe nye spikes til disse da jeg gav bort de gamle tidligere. det trenger de sårt.
du sier at man får dypere og mer bass ved å bruke skumproppene? aldri vært borti slike men ser på målingene dine..
hvor langt fra veggen bør de stå for å få en naturlig bassgjengivelse som ikke er overdreven? jeg må omøblere stua for at disse beista skal trives..på tide uansett![]()
Målingene stemmer ja, og begge ht her har samme "feil". Impedans målingene viste også det samme.
Spikes eller føtter til disse er ikke noen dårlig ide nei, bli litt renere bass når man får de opp fra gulvet.
DU får ikke naturlig bass som ikke er overdrevet fra disse! :-D
Men plassering ifht til vegg gjør jo endel, unngår man i tillegg hjørneplassering begynner det å hjelpe. Men de er jo laget for å være litt "party" og ikke hifi, så en økning i bassen er nok ikke så lett å unngå.
Plasseringen påvirker jo nedre mellomtone også, og varierer fra rom til rom, så noe generelle tips er vanskelig å gi.