Edit 23/4-08: Etter nye opplysninger i saken, viser det seg nå at dette ikke er piratkopier, men antagelig en "Asia" versjon av høyttalerne. Bilder og måleresultater av begge versjoner i post 230-232.
Edit 14/3-08: Etter opplysninger som har kommet frem i denne tråden:
http://avforum.no/forum/hoyttalere/69008-surround-no-advarer-mot-dynavoice-piratkopier-gooba-no.html
Må jeg presisere at målinger og lytteinntrykk som kommer frem i denne tråden, antagelig IKKE samsvarer med orginale og korrekte Dynavoice M-65.
Jeg har altså gått til innkjøp av et par Dynavoice M-65 til min sønn på 12 år.
Disse ble kjøpt på nettet for den nette sum av 900.-NOK for paret! NYE!
Hva i all verden er det mulig å få for 900 kroner?
Kan det i det hele tatt være verdt å dra i hus?
Eller hører de egentlig hjemme på kildesorteringen?
Man får ihvertfall MYE for pengene!
En av disse ht er bestykket med:
2 stk 6,5" basselementer
2 stk 5,25" mellomtoner
1 stk diskant
4 stk bassrefleksrør
Terminal for biwiring/biamping
Justerbart delefilter i 4 trinn (-2, 0, 2 og 4dB)
2 plugger for tuning av bassrefleks
Kabinett i 18mm MDF.
NB! Veiledende pris på disse er vel 1995.- kr. Mens alle mine utsagn i denne tråden vil være ifht prisen JEG fikk dem for på en norsk nettauksjon.
Jeg tenkte nå og se litt nærmere på disse høyttalerne, se litt på byggekvalitet og ta noen målinger av lydkvalitet.
For denne prisen burde de kunne nå en rimelig stor kjøpegruppe, både for gutterommet, studenthybelen, kjellerstua, hytta, anlegg nr 2, eller kanskje de duger som partyht også?
Edit: Endret tråd tittel.
Edit 14/3-08: Etter opplysninger som har kommet frem i denne tråden:
http://avforum.no/forum/hoyttalere/69008-surround-no-advarer-mot-dynavoice-piratkopier-gooba-no.html
Må jeg presisere at målinger og lytteinntrykk som kommer frem i denne tråden, antagelig IKKE samsvarer med orginale og korrekte Dynavoice M-65.
Jeg har altså gått til innkjøp av et par Dynavoice M-65 til min sønn på 12 år.
Disse ble kjøpt på nettet for den nette sum av 900.-NOK for paret! NYE!
Hva i all verden er det mulig å få for 900 kroner?
Kan det i det hele tatt være verdt å dra i hus?
Eller hører de egentlig hjemme på kildesorteringen?
Man får ihvertfall MYE for pengene!
En av disse ht er bestykket med:
2 stk 6,5" basselementer
2 stk 5,25" mellomtoner
1 stk diskant
4 stk bassrefleksrør
Terminal for biwiring/biamping
Justerbart delefilter i 4 trinn (-2, 0, 2 og 4dB)
2 plugger for tuning av bassrefleks
Kabinett i 18mm MDF.
NB! Veiledende pris på disse er vel 1995.- kr. Mens alle mine utsagn i denne tråden vil være ifht prisen JEG fikk dem for på en norsk nettauksjon.
Jeg tenkte nå og se litt nærmere på disse høyttalerne, se litt på byggekvalitet og ta noen målinger av lydkvalitet.
For denne prisen burde de kunne nå en rimelig stor kjøpegruppe, både for gutterommet, studenthybelen, kjellerstua, hytta, anlegg nr 2, eller kanskje de duger som partyht også?
Edit: Endret tråd tittel.