Skulle ikke NRK2 og NRK3 begynne å sende i HD fra nyttår? Eller var det bare sånn at det skulle skje en gang i løpet av 2011?
Ja, NRK kanalene har DD 5.1 på disse kanalene. Men jeg har ikke noe bilde, kun lydkriz86 skrev:Ser på kingofsat.net at nrk hd kanalene på 4.8E har Dolby 5.1 lyd, men nrk1 hd på 0.8W har ikke dette.
Noen med viasat her som evt kan bekrefte om de har surround på nrk?![]()
Har du kilde på dette? Jeg har nemlig prøvd å finne ut dato for overgang til HD på NRK2 og 3, men ikke funnet noe.goplen skrev:NRK blir HD-dyktig i alle kanaler fra 1. februar. Samtidig vil også alle sendinger som produseres i 5.1 sendes i dette formatet. 2.0 matrialet vil bli oppkonvertert til 5.1. Om alle distributørene på kabel og satelitt kommer til å videreformidle 5.1-lyden er en annen sak. Riks-TV gjør det fra dag en.
Ja, han burde vel vite hva han snakker om.jfinneru skrev:Jeg satt på bord med Arild Hellgren, teknisk direktør i NRK, når jeg var i Vegas i januar. Han fortalte at 1 feb var datoen for HD i NRK 2 og NRK 3. Regner med han vet hva han snakker om![]()
he he, jeg synes det var litt morsomt å få den eposten ja..Rolle skrev:Fikk nettopp mail fra CanalDigital kabel TV.
Nat Geo Wild HD og MTV HD legges ut på kabelnettet i morgen 26. januar
NRK 2 HD og NRK 3 HD lanseres som sagt 9. februar
Da mangler vi som har CanalDigital kabel TV bare ESPN HD, så begynner det og ligne på noe :-D