norcad skrev:
Jeg vil fortsatt påpeke at du IKKE har kopier

Ikke i betydning piratkopi.
Det er de samme høyttalerne, produsert i samme fabrikk. Det eneste som er bevist forskjellig foreløpig er plastdetaljer. Noe som har blitt forklart med forskjellige underleverandører.
Det samme kan skje om du kjøper en rådyr TV, eller bil for dens saks skyld.
Det kan kanskje kalles en annen versjon, eller annen utgave, men det er "orginal" vare fra samme produsent. Så får vi bare håpe at de ikke har forringet lydkvalitet eller holdbarhet.
Det er ingen piratkopi, men likevel ikke den originale M65. Det er en høyttaler som er modifisert, for å holde produksjonskostnadene nede. Dette viser seg i skjønnhetsmessige endringer, og
kanskje også i kvalitet. Dynavoice ønsket jo ikke navnetrykket sitt på denne utgaven, da de ønsket en bedre standard på sine produkt, og var langt fra sikker på at denne holdt stand mot kravene, og da er det klart jeg også blir usikker på det. Hvis du går på restaurant og får velge om du vil ha biff fra gilde eller en som firstprice har skaffet litt billigere, hvilken ville du tenkt hadde best kvalitet? Ikke at jeg tror firstprice biffen er av hest, men det er ikke sikkert deres underleverandør kan dette like godt som vi vet gilde kan det. dessuten har jo gilde Garanti

Nå har jo det vist seg et par svakheter i disse "asia-indonesia høyttalerene, med tanke på kvalitet. Knekt skrue på terminalen, bassportene som jeg forstod var forskjellig fra de originale, andre typer tilkobling i form av ledninger og spader, ringen rundt diskanten som er erstattet med skitt og det eneste jeg føler er som det skal være med mine er skumproppene

for de passer absolutt ikke i bassporten.
Og vet jeg at jeg er litt smågøy her, men det ville liksom vært helt ok med en be/av-kreftelse på forskjeller, i henholdsvis lyd og kvalitet.
Jeg har IKKE en M65, men et forsøk på en, produsert med besparelse, bestemt av tilgang til deler som ligner og av Stein Frode Ertzeid.
Og, Norcad, Jeg tror hvis du skulle kjøpt deg et sett M65 i butikk, og kunne velge mellom disse to utgavene, at du lett hadde gitt 500 mer for å få den som Dynavoice/Jws mente var best! Men vi er enig godt på vei