Fence Audio - nytt norsk merke

Revox

0
12 Des 2004
12.100
0
36
Stakkars fyr... Unødvendig bruk av penger. De der går ofte til halvparten

Sakke

0
1 Feb 2011
45
0
0
www.facebook.com
ha

Greit nok å sikre seg- men hvorfor bruker han ikke bare autobud isåfall? Jeg har sett disse høytalerene for under halvparten av denne prisen.
Han kunne vel faktisk fått bedre høytalere til denne prisen også?

12 Jan 2011
764
0
0
Kjøpte meg en Fence 8 sub og 21 tommeren :D

8 subben spiller overraskende bra i 60-40 hertz sona men går ikke mye dypere. Den kan få sofaen og alt hjemme hos meg til og riste ganske bra.

21 subben har jeg ikke turt og teste på mer enn 15% volum, men hører potensialet i den. Spiller utrolig hardt :)

Kjøpte dette for gøy, bruker 21 subben bare som bord :D

Revox

0
12 Des 2004
12.100
0
36
Drake-Audio skrev:
Noen som har testet Audio Moods sin SUB 10 mot Fence Audio sin 10" aktive sub?

Er ikke dette akkurat samme merke? Er ihvertfall produsert av samme fabrikk med farmen Frode bak.

bamse

0
15 Apr 2004
2.120
0
0
Ironisk nok er det mange bilder av den gamle røya på Fence sine websider selv om målgruppen ser ut til å være pengelense guttunger. Kanskje man prøver en MILF tilnærming?

24 Jun 2010
14.737
6
38
Ser at Fence nå markedsføres ganske kraftig på finn.no av et firma som kaller seg fnky.no

Hjemmesiden viser at dette er en ren netthandel butikk, Fnky og de selger også bl.a. H/K og JBL i tillegg til Fence.
Ifølge Brønnøysund er daglig leder Thomas Buvik og selskapet ble stiftet 5/1/2011.
Mulig dette er gammel info for noen, men det var nytt for meg. Kan ikke huske å ha sett dem på finn.no

På purehelp.no finner jeg dette:
Fnky AS - 996436950 - Firmapresentasjon

I styre finner vi Torgeir og Are Ertzeid, men ikke Frode. Regner med at han uansett er med i kulissene.

Spennende med ny AV-nettbutikk.

19 Aug 2011
305
0
0
Jeg kjøpte meg Fence Audio Boost 2010 og Fence audio 18'' passiv sub på netthandelen til en billig penge egentlig bare for morroskyld.

Jeg bruker en NAD C326BEE til å drive fronthøytalerne og en Hypex DS 8.0 til å drive 18''ern. Hypex'en har jeg fellt inn i kassa.

Jeg må si at jeg er veldig fornøyd med trøkket i dette anlegget. Når volumet stiger over 40%-50% er det sånn at lyspærer i 2'etasje blinker og pyntegjenstander i 1'etasje nermest hopper i takt med bassen.
Drar jeg volumet enda lenger klarer subben fortsatt å holde følge, og jeg har enda ikke hørt noe skurring eller lignende.

Syns ikke det er så veldig dårlig når man tenker på at jeg fikk høytalerne og subben til 2000 kr totalt ;)

Så iforhold til hva man betaler vil jeg si at fence er ganske bra!

uGn

0
11 Sep 2003
3.538
0
36
Halden
Hvis en NAD C326BEE og en Hypex DS 8.0 får lysene til å blinke i huset ditt så har du et problem med strømmen.
Kanskje greit å sjekke opp før noe ryker.

HoJ

0
14 Nov 2005
18.135
9
38
50
Stavanger
Kennyboy119 skrev:
Når volumet stiger over 40%-50% er det sånn at lyspærer i 2'etasje blinker...

blogs_smiley_face_scared_5441_321796_poll_xlarge.jpeg

Stealt

0
9 Aug 2005
2.378
0
0
HoJ skrev:
"Eller folk som rakker ned på andres produkter, i produktets "egen" tråd. Er det bare jeg, eller er det flere som synes at forumet begynner å bli litt "sur"? Må en altid heve sin rett, må en altid legge ut om hvor tåpelige valg andre tar?
Hva kan vi gjøre for å skape et bedre forummiljø? Eller tar jeg helt feil?"

HoJ 21st February 2008.

HoJ

0
14 Nov 2005
18.135
9
38
50
Stavanger
Stealt skrev:
"Eller folk som rakker ned på andres produkter, i produktets "egen" tråd. Er det bare jeg, eller er det flere som synes at forumet begynner å bli litt "sur"? Må en altid heve sin rett, må en altid legge ut om hvor tåpelige valg andre tar?
Hva kan vi gjøre for å skape et bedre forummiljø? Eller tar jeg helt feil?"

HoJ 21st February 2008.

Tviler på at det er produktet som gjør at lyset blinker i det huset der.. Så dette var ikke ment som å rakke ned på et produkt.. Bare til en opplysning..

eddie

0
26 Aug 2004
10.895
0
0
Kennyboy119 skrev:
Jeg kjøpte meg Fence Audio Boost 2010 og Fence audio 18'' passiv sub på netthandelen til en billig penge egentlig bare for morroskyld.

Jeg bruker en NAD C326BEE til å drive fronthøytalerne og en Hypex DS 8.0 til å drive 18''ern. Hypex'en har jeg fellt inn i kassa.

Jeg må si at jeg er veldig fornøyd med trøkket i dette anlegget. Når volumet stiger over 40%-50% er det sånn at lyspærer i 2'etasje blinker og pyntegjenstander i 1'etasje nermest hopper i takt med bassen.
Drar jeg volumet enda lenger klarer subben fortsatt å holde følge, og jeg har enda ikke hørt noe skurring eller lignende.

Syns ikke det er så veldig dårlig når man tenker på at jeg fikk høytalerne og subben til 2000 kr totalt ;)

Så iforhold til hva man betaler vil jeg si at fence er ganske bra!
Hei har hørt nevnte sub og den er ikke akkurat min smak men JA den får huset til en kompis av meg til å bevege seg,er faktisk meget med trykk i den!

28 Sep 2005
3.608
0
0
Opplevede det ganske ofte under hybelivet at lamper og lys blinket i takt med musikken, da var det ikke noe stort anlegg heler (cw ls10 og 2*100w forsterker)Tok til slutt en 10amp sikring over lang spilling på fest. I huset her merker jeg ikke noe spesielt til det, og da med MYE mer elektronikk og duppediter

Tiger

0
24 Sep 2003
39.996
0
0
Noen som har et konkret råd om en billig effektforsterker eller løsning til å drive denne passive subwooferen, som er ment innebygget i vegg? Vedkommende har receiver og denne subwooferen.

Informasjon: Fence Audio FSIW-82 - Fnky

fsiw82_2.jpg

Revox

0
12 Des 2004
12.100
0
36
Tiger skrev:
Noen som har et konkret råd om en billig effektforsterker eller løsning til å drive denne passive subwooferen, som er ment innebygget i vegg? Vedkommende har receiver og denne subwooferen.

Informasjon: Fence Audio FSIW-82 - Fnky

Hmh. Det var da en ganske så elegant sak. Det meste med et low pass filter kan vel få liv i den vil jeg tro.

19 Aug 2011
305
0
0
Haha, er jo helt utrolig..

Må si jeg syns mange her inne er litt vel negativ og skaper en veldig dårlig tone.
Utrolig nok er det ikke noe galt med strømmen min og bare fordi merket er fence og det ikke kostet like mye som mange andre anlegg her inne, så er det ikke en selvfølge at det spiller dårlig.
Riktig nok er ikke overetasjen så stor, så det er ikke så mye som skal til før det vibrerer greit her oppe.

Skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg tviler på at dere som var negative med en eneste gang faktisk har hørt produktet? Isåfall syns jeg dere skal gjøre det før dere spytter ut i hytt og pine..

Tiger

0
24 Sep 2003
39.996
0
0
Revox skrev:
Hmh. Det var da en ganske så elegant sak. Det meste med et low pass filter kan vel få liv i den vil jeg tro.

Har du 1-2 konkrete forslag / eksempler, ville jeg bli takknemlig. Takk. :)

30 Sep 2008
543
0
0
Fence eller Audiomoods

Har et par Fence Duo 30 som jeg benyttet i stua en stund. Hva skal jeg si...litt "mer" lyd enn fra tv da. Lukket og dårlig spredning. Har erstattet dem nå og ærlig talt, tror ikke jeg har lyst til å selge dem...rett og slett fordi jeg ikke synes de har livets rett!
Så var det Audiomoods 10" sub da....er rimelig sikker på at dette er det samme som Fence. Finishen er dårlig, men lager bass i alle fall. Har ikke noen målinger å legge i bordet, men klarte godt å integrere den med Kef 2005, samt med noen Jamo gulvhøytalere. Det største problemet er egentlig når telefonen ringer...sub'en begynner virkelig å livne til da :(
Men til under 1000,-, så fungerer den til tv bruk :)