Dette er Proson Sat 51 RR, ikke Dynavoice - men opprinnelig kommer de fra samme fabrikk i Kina - og da via JWS i Sverige - og videre til Surround.no i Norge - men igjen - det kan forekomme parallellimport via Ertzeids sitt Kina-selskap som da går direkte til Gooba/Netthandelen.
randall: om du leser tidligere innlegg her eller på den "gamle" tråden som nå ligger på prisjakt
http://avforum.no/forum/produkt-prisjakt-audio/70282-m-65-uten-serienr-ikke-vare-dynavoice-7.html
og ser dette svaret fra Kina-produsenten Ertzeid:
Hei xxxxxxxx.
Jeg fikk videresendt mailen din fra Netthandelen.
Dynavoice M-65 som de selger på Netthandelen nå har svært få forskjeller fra den som ble solgt tidligere. Den eneste forskjellen er de to pynteringene rundt bassene.
Høyttaleren produseres fortsatt av samme firma i Kina. Den ene av fabrikkene til dette firmaet eies delvis (16%) av samme person som eier (sammen med sin familie) det svenske firmaet JWS.
Dynavoice høyttalere som selges i Asia faktureres direkte fra fabrikken til kunden. Dette partiet som nå selges kommer fra en asiatisk handel, men høyttalerne er de samme som ellers, med pynteringen som eneste forskjell. Delefilter og elementer har samme spesifikasjoner, og kabinettet er identisk.
Jeg håper dette besvarer ditt spørsmål. Skulle du ønske mer informasjon må du mer enn gjerne maile meg direkte,
Mange hilsener fra
Stein Frode Ertzeid
Qnsulting Ltd, Hong Kong
så er det - uten tvil - Dynavoice produkter det snakkes om - men da en produksjonsserie beregnet på det asiatiske markedet.
At surround.no velger å gå til erstatningskrav er for oss forbrukere rimelig uinteressant - produktene ER ekte, de ER like og de ER solgt på lovlig måte. Surround.no bør forklare seg her inne da de startet hele rabalderet med å logge seg inn som en AVForum bruker og komme med påstander som gjorde mange Gooba (og indirekte Netthandelen) kunder usikre.
Jeg tror vedlagte bilde illustrerer hvordan situasjonen er med produksjon og distribusjon - med forbehold om feil: