Scorpioen84 skrev:Gidder du laste opp noen bilder Herminator.?
Herminator skrev:Har i dag hentet meg ett par M65 på posten, disse er i fra netthandelen. Har nå koblet de opp og begynt innspillingen, men så kom jeg på denne tråden og sjekket etter serienr og mellomtoneinnfatning. Disse har ikke avrundet kant rundt mellomtonene, ei heller har de serie nr. Det vil jo si at enten er dette piratkopier akkurat som gooba sine, eller så kan det hende det er "nye" batcher fra dynavoice og at det ikke finnes noen piratkopier. Uansett klønete håndtert av surround.no.
Skal spille de inn så skal jeg sammenligne med mine eldre F6... Men ellers virker lyden bra så langt![]()
dj-vega skrev:Er det noen som faktisk kan bekrefte at det er serienr på de "orginale".
Lyskryss skrev:Jeg har også kjøpt et par M-65 fra netthandelen som jeg hentet i går. Disse er også av typen "kopi"(uten serienummer osv). Hva er det som skjer egentlig?
Frogger skrev:Jeg kjøpte mine dynavoice M65 på surround.no.
Skal bruke dem som bakhøyttalere, men først ville jeg teste dem litt som front ht. Syntes det var mye romlebass. Så jeg fjernet dempematrialet (det lille som var) som var plassert bak basselementene. Så kledde jeg alle veggene i "basskassen" med 5cm tykk Glava, også der det i utgangspunktet ikke var montert dempematriale.
Mulig jeg kunne brukt noe mindre mengde, men jeg synes iallefall det ble bedre lyd.
Var heller ikke fornøyd med diskanten. Ok på lavt volum men allerede på "middels høyt" volum ble det "grumsete" lyd. Kjøpte derfor ett par Seas diskanter på ukens tilbud på
ELTEK AS
"TB1392 Seas H1283 22TAF/G" Disse passet nesten perfekt. Måtte lage større hull til magneten og skruene måtte jeg skru litt skrått inn for å treffe de gamle
skruehullene.
Selv om de ikke er spillt inn ennå så er lyden mye bedre enn før. Har testet dem ett par dager nå og er ganske så fornøyd, i hvert fall med diskanten. Mellomtonen er en del "mørkere" enn mine B&W683. Til noen typer musikk er jo det bare fint.
Har lagt ved noen bilder. Dette er mitt første innlegg så jeg er litt usikker på hvordan det fungerer...:?:
Frogger skrev:Var heller ikke fornøyd med diskanten. Ok på lavt volum men allerede på "middels høyt" volum ble det "grumsete" lyd. Kjøpte derfor ett par Seas diskanter på ukens tilbud på
ELTEK AS
"TB1392 Seas H1283 22TAF/G" Disse passet nesten perfekt. Måtte lage større hull til magneten og skruene måtte jeg skru litt skrått inn for å treffe de gamle skruehullene.
Var litt mindre kontaktpinner på Seas elementene. Jeg klemte derfor kontaktene på ledningene sammen litt slik att de ikke detter av. Det er sikkert bedre å sette på nye kontakter på ledningene dersom du har noen passende liggende.maxjeger skrev:hei!!
har m65 eg åg.. bruker dem som front høytalere..
såg tipse ditt om å bytte ut diskantenne..
er de berre å plugge ut og inn?
eg var kjepp å bestille så stoler på deghehe
Frogger skrev:Var litt mindre kontaktpinner på Seas elementene. Jeg klemte derfor kontaktene på ledningene sammen litt slik att de ikke detter av. Det er sikkert bedre å sette på nye kontakter på ledningene dersom du har noen passende liggende.
Det er ikke lett å beskrive lyd. Men det er mer detaljert/klarere lyd, kan spille høyere uten att det blir forvrengt. Ble fort sliten i ørene tidligere (med de orginale diskantene).asvaberg skrev:Dette er meget interessant, Frogger.
Den 1' "superaudio" som står i M65 er nok ikke en særlig påkostet sak.
Nå trenger kanskje ikke en diskant så mye innspilling - kan du si noe om lyden etter at du byttet ut?
Frogger skrev:Det er ikke lett å beskrive lyd. Men det er mer detaljert/klarere lyd, kan spille høyere uten att det blir forvrengt. Ble fort sliten i ørene tidligere (med de orginale diskantene).
Sitter akkurat nå og nyter litt god gammel Dire Straits. Med "pure direct" på forsterkeren. Relativt stram og fin bass, herlig diskant og helt grei mellomtone.
Bruker Yamaha RXV-1800 surr. forsterker med digital overføring av lyd fra dvd spiller.
Madmax_35 skrev:Det som skjer er at det aldri har eksistert kopier, det er kun Dynavoice (Surround.no og Dynavoice.se) og JWS som har driti seg ut. Så Gooba har nok ikke gjort noe galt i denne saken og det er kun snakk om forskjellige "batcher", eller versjoner som noen kanskje ville velge å kalle det.
devilej skrev:På vilket grunnlag sier du dette. Denne saken står jo påstand mot påstand
Ja, Dynavoice M65 med Seas diskant element og mer dempematr. som nevt tidligere.maxjeger skrev:m-65 du beskrev nå?