Valg av UHD blu ray spiller - Side 3
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,953
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Chandler Vis post
    Kjøpte meg en Sony ZF9 på Black Friday og trenger nå en ny bluray-spiller med 4K-støtte.
    Siden TVn har støtte for Dolby Vision vil jeg så klart ha en bluray-spiller som også støtter Dolby Vision.
    Etter litt googling fant jeg frem til Sony UBP-X700, men den får litt kritikk for byggkvalitet (plasticfantastic med litt støy), og at den ikke har auto-detect av Dolby Vision (må manuelt skru det på selv), noe som gjør at jeg ikke helt heller mot den.
    Det eneste andre alternativet jeg har klart å finne er Panasonic DP-UB820, men i min research kom jeg over en kommentar om at "Sony har kommet med en ny Dolby Vision-profil", som TVn da støtter, men som ikke nødvendigvis støttes av alle avspillere (X700 støtter den, Sony being Sony).

Så hvilke 4K bluray-spillere med Dolby Vision-støtte eksisterer på markedet i dag, som kan brukes 100% med TVn jeg har kjøpt... og hvilke av disse vil dere anbefale?

(Har også lest om noe som kalles "direct mode", uten at jeg har blitt noe klokere på hva dette faktisk er, så en kjapp innføring i det, samt hvilke spillere som også har denne funksjonen er hjertlig velkommen
    Direct er som regel at man automatisk velger filmen kildens opprinnelige oppløsning, kan også bety at bildebehandling, sminke ikke gjøres så mye.

På Denon var source direct noe jeg foretrakk meget godt.

Hvorfor vet jeg ikke, bruker direct på Sony også.

Jeg synes de dyrere Panasonic ser bra ut, mener de har Dolby Vision, og gode video brikker, grei analog Dac har den også, typ til Cd.

Ligger på ca 5000, eneste jeg savner er Sacd som jeg har endel av.

Den jeg tenker på er Panasonic DMP UB 820

Sjekk det ut selv, den skal ha DV og skal være den spilleren som er best bygget for prisen.

https://www.panasonic.com/se/consume...SAAEgJn1fD_BwE

Hvordan den passer med akkurat din tv tør jeg ikke si. Men den har støtte for DV, og er bedre bygget enn Sony x700 ....edit

Eneste aber for meg er at den ikke har Sacd. Jeg venter på neste modell Sony.
    Sist endret av Danke; 11-26-2018 kl 17:48

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,953
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillkonsoll er fint om man spiller mye, om det bare er film og musikk man bruker, så er ulemper treg oppstart knotete kontroll selv med Logitech harmony, og støy.

Men veldig fint at konsoller har støtte for 4k bluray.
    Sist endret av Danke; 11-27-2018 kl 01:12

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en JVC-projektor(RS440) og kan anbefale Panasonic 820. Tone mapperen fungerer på både UHD og Netflix.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind Vis post
    Xbox ?
    "Initially, support is limited to video streaming applications, starting with Netflix's existing Dolby Vision video library. Although an initial report from CNET claimed Blu-ray disc support is in the pipeline for this fall, Microsoft has since confirmed this is not the case."

Kan for øvrig bekrefte at testen sier Dolby Vusion er støttet, men når jeg setter på f.eks. Ready Player One vises den kun i HDR10 på min XF9005.

Til sammenlikning var ikke Dolby Vision i min 2016 LG tv støttet. Xbox påsto det var feil versjon.

LG har for øvrig også en uhd spiller som nevnt tidligere i denne tråden. Den har feil Dolby Vision versjon for Sony XF9005....

Skal ikke være lett.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndySix Vis post
    "Initially, support is limited to video streaming applications, starting with Netflix's existing Dolby Vision video library. Although an initial report from CNET claimed Blu-ray disc support is in the pipeline for this fall, Microsoft has since confirmed this is not the case."

Kan for øvrig bekrefte at testen sier Dolby Vusion er støttet, men når jeg setter på f.eks. Ready Player One vises den kun i HDR10 på min XF9005.

Til sammenlikning var ikke Dolby Vision i min 2016 LG tv støttet. Xbox påsto det var feil versjon.

LG har for øvrig også en uhd spiller som nevnt tidligere i denne tråden. Den har feil Dolby Vision versjon for Sony XF9005....

Skal ikke være lett.
    Min LG UH 850 fra 2016 har hatt Dolby Vision hele tiden....

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor DP-UB820 ?
    Er ikke UB420 bra nok for projektor ?
    Er det ikke bare Dolby vision 420 mangler, og ingen Projektor støtte det så ?
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC UB420, Jamo d500 7.2.4. Projektor JVC X5900. Lerret Dreamscreen V6 lydtransparente.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,953
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay Vis post
    Hvorfor DP-UB820 ?
    Er ikke UB420 bra nok for projektor ?
    Er det ikke bare Dolby vision 420 mangler, og ingen Projektor støtte det så ?
    Den vil sikkert funke helt fint, den har også tone mapping.

Jeg vet ikke helt forskjell, muligens er det analog kontakter og stereo Dac du betaler ekstra for.

Og Dolby Vision sikkert.

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby Vision trenger man ikke med projektor.
    Analog og Stereo Dac trenger (jeg) ikke.

Så jeg synes det er merkelig at "alle" snakker om UB820, men det skrives så lite om UB420. når sannsynligvis den siste vil være et bedre valg paret med projektor. Pris/brukbarhet.
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC UB420, Jamo d500 7.2.4. Projektor JVC X5900. Lerret Dreamscreen V6 lydtransparente.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,953
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay Vis post
    Dolby Vision trenger man ikke med projektor.
    Analog og Stereo Dac trenger (jeg) ikke.

Så jeg synes det er merkelig at "alle" snakker om UB820, men det skrives så lite om UB420. når sannsynligvis den siste vil være et bedre valg paret med projektor. Pris/brukbarhet.
    Jeg vet du ikke trenger Dolby Vision, men jeg mener jeg svarte på noen som trengte dette..

Derfor anbalte jeg den.

Dette var også derfor jeg gjettet hvorfor den koster mer.
    Du har rett i at du kan ordne rimeligere om du kun er opptatt av film og surroundlyd.
    Sist endret av Danke; 12-06-2018 kl 17:24

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    602
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv Panasonic UB820 med stort hell på projektor -JVC RS520 (samme som X7500). Tonemapping funksjonen funker veldig bra for HDR til SDR BT2020 konvertering med min projektor. Kunne dog greid med med UB420 fordi den visstnok skal ha samme funksjoner, bortsett fra DV HDR, som projektoren ikke støtter uansett. Men jeg ser ikke bort i fra at jeg senere oppdaterer TV-parken i heimen med TV som støtter DV, og at jeg da skaffer en 420 for kinoen og flytter denne ned i stua. Så jeg gikk for UB820 da den ble å finne til god pris. 420 var ikke tilgjengelig da.

Jeg har eksperimentert en del med UB820´s utsignal til projektoren. HDR -->SDR BT2020 med tonemapping funker gull på UHD BD disker, men ikke netflix. Derimot funker tonemapping av HDR også Netflix.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. Valg av ny LP spiller
    By Geirjp in forum Vinyl
    Svar: 7
    Siste melding: 02-04-2013, 23:46
  2. Valg av Blu RAY spiller
    By dons599 in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 8
    Siste melding: 11-03-2010, 21:16
  3. valg av blu-ray spiller
    By juliebo in forum UHD Blu-ray-spillere