Offisiell tråd - Oppo UDP-203 - Side 9
Takk Takk:  2
Like Like:  11
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 171 av 171
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,842
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så nå er det kroken på døra for Oppo altså?
    Må si det var litt overraskende : https://www.oppodigital.com/farewell.aspx
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist!

Hva vil da skje med oppdateringer av Firmware og utvikling av den?
    Min OPPO UDP-203 fungere upåklagelig med sonefrisettet for Blu-ray og DVD.
    Tipper det blir rift om disse modellene på bruktmarkedet.

Har jo også en strøken OPPO BDP 103EU med sonefrisettet stående i skapet.
    Sist endret av Wilford; 04-03-2018 kl 09:22
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Bluesound Node 2 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio

Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000

Mer info på wilford.no

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,769
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford Vis post
    Trist!
    ....
    Det står de vil oppdate firmware "from time to time." Altså kan de bli langt mellom firmwares i fremtiden.
    Rift på bruktmarkedet vil nå stå på én ting. Hvis det kommer en del nye filmer som 203 og 205 trenger ny firmware på, og det tar lang tid....så vil folk ikke trakte etter disse spillerne. For det vil bety at du stadig vekk "risikerer" at nye filmer ikke virker.
    Hvis de nå har fått kontroll på sine firmwares slik at alle fremtidige filmer virker, så blir det nok høyepriser på bruktmarkedet.
    For min del forbinder jeg 203-tiden min med stadig å vente på nye firmware til en eller flere filmer som ikke ble avspilt korret. Men det er lenge siden jeg solgte min spiller.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Oj, det må en si var overraskende!! Klart, det å både opptre "offisielt" i form av å unnlate støtte for UHD 4K Atmos via en .mkv container f.eks., gjør det nok vanskelig å konkurrere med de mer "uoffisielle" kinesiske mediaplayer-produsentene som blir stadig flinkere. I tillegg er det jo ikke til å legge skjul på at disc-basert avspilling går mot slutten, og manglende app-støtte for Netflix f.eks., har nok også vært en hemsko. De så imidlertid ut til å ha lagt vekt på å få til skikkelig tone mapping i siste firmware, så det var jo veldig positivt, men igjen - nå som stadig flere går over til "digitalt" innhold - gjerne streamet - blir da denne glitrende funksjonaliteten relativt begrenset ettersom en fysisk må til å kjøpe hver enkelt plate for å dra nytte av den. Når det da i tillegg er slik at streaming tilbyr titlene gjerne uker før de dukker opp på UHD sier det seg vel egentlig selv at en sliter med entusiastsegmentet som jo gjerne vil ha filmene "i går"...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,464
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Når det da i tillegg er slik at streaming tilbyr titlene gjerne uker før de dukker opp på UHD sier det seg vel egentlig selv at en sliter med entusiastsegmentet som jo gjerne vil ha filmene "i går"...
    Jeg vil nå velge å tro at 'entusiast segmentet' venter på den beste utgaven, ikke kompromisser for å spare noen uker.

Henter ned noen av de rett på Netflix filmene, bla The Titan som ble sluppet nå i påsken, og selv om enkle scener er helt ok så er det alt for mye grums i både mørke scener og på bevegelse.

Man må nok være såpass ærlig å innse at 4k uhd dessverre nok blir siste fysiske format, men håper det varer minst like lenge som dvd har gjort jaffal

Og on topic, ja synd med oppo, men de kommer sikkert til å lisensiere ut disse 2 spillerene til andre produsenter tror dere ikke ??
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Jeg vil nå velge å tro at 'entusiast segmentet' venter på den beste utgaven, ikke kompromisser for å spare noen uker.

Henter ned noen av de rett på Netflix filmene, bla The Titan som ble sluppet nå i påsken, og selv om enkle scener er helt ok så er det alt for mye grums i både mørke scener og på bevegelse.

Man må nok være såpass ærlig å innse at 4k uhd dessverre nok blir siste fysiske format, men håper det varer minst like lenge som dvd har gjort jaffal

Og on topic, ja synd med oppo, men de kommer sikkert til å lisensiere ut disse 2 spillerene til andre produsenter tror dere ikke ??
    Streamingkvaliteten må uten tvil bli bedre om en skal konkurrere ut UHD ja, men det er nok bare et spørsmål om tid før det blir en realitet...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og for øvrig - sånn i forhold til kvalitet - er det jo nå fullt mulig å få tak i fullkvalitets UHD via piratsider, og ettersom det sparer folk for flere dagers postgang er det nok en del entusiaster som går i "fella" sånn sett... Avspilling av denne type filmer lar seg da imidlertid ikke gjøre på Oppene (eller Sonyene, Panasonicene osv) som følger spillereglene, mens dette funker på alt av Android-baserte spillere som nok ikke er like opptatt av BD-organisasjonens retningslinjer... Mange faktorer som spiller inn, men problemet er altså at OPPO uten støtte for Netflix etc. og dermed ikke streaming - og heller ikke støtte for avspilling av nedlastet materiale - ender opp som prisgitt et fysisk format som knapt er mulig å få tak i lokalt lenger og da i tillegg - bare for å gjøre det enda vanskeligere for OPPO - har lansering lenge etter streaming (...og eventuelt piratnedlastning)...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,464
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    ...og for øvrig - sånn i forhold til kvalitet - er det jo nå fullt mulig å få tak i fullkvalitets UHD via piratsider, og ettersom det sparer folk for flere dagers postgang er det nok en del entusiaster som går i "fella" sånn sett... Avspilling av denne type filmer lar seg da imidlertid ikke gjøre på Oppene (eller Sonyene, Panasonicene osv) som følger spillereglene, mens dette funker på alt av Android-baserte spillere som nok ikke er like opptatt av BD-organisasjonens retningslinjer... Mange faktorer som spiller inn, men problemet er altså at OPPO uten støtte for Netflix etc. og dermed ikke streaming - og heller ikke støtte for avspilling av nedlastet materiale - ender opp som prisgitt et fysisk format som knapt er mulig å få tak i lokalt lenger og da i tillegg - bare for å gjøre det enda vanskeligere for OPPO - har lansering lenge etter streaming (...og eventuelt piratnedlastning)...
    Men dette blir veldig korttenkt av de som faller for fristelsen.

For eneste grunnen til at det finnes så bra piratversjoner er at det finnes en disc med så høy kvalitet.

Den dagen fysisk media forsvinner så blir den mangelfulle streamen det beste man kan få, og da er det for sent å klage..

Nå er ikke jeg noen 100% motstander av nedlasting/piratkopiering av film.

Jeg hadde nok ikke hatt den filminteressen jeg har i dag, og bidratt såpass jeg gjør til filmindustrien som jeg gjør, hadde det ikke vært for at jeg i ungdommen hadde anledning å se utrolig mye film uten å måte betale for hver eneste.

Det var spesielt far til en kompis på den tia som leide alt nytt på videosjappa og kopierte alt slik at det gikk på rundgang i vennegjengen etterpå. Nå betalte vi for en film og 2 hver helg lovlig, men ville aldri hatt muligheten til å se alt jeg gjorde på lovlig vis.

Så hvis det står mellom å forhindre folk å få sett å forelske seg i film for å ha betalt for hver bidige en så mener jeg det er feilslått, men det øyeblikket man får råd til å kjøpe/leie det man vil se, DA skal man gjøre det synes jeg.
    Sist endret av Shallow_; 04-03-2018 kl 20:15
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

9. Liker classic46 har likt denne posten
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1

Offisiell tråd - Oppo UDP-203

Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Men dette blir veldig korttenkt av de som faller for fristelsen.

For eneste grunnen til at det finnes så bra piratversjoner er at det finnes en disc med så høy kvalitet.

Den dagen fysisk media forsvinner så blir den mangelfulle streamen det beste man kan få, og da er det for sent å klage..
    Utvilsomt, men når butikkene ikke en gang tar inn UHD BD i særlig grad lenger er det uansett nå mer snakk om når fremfor om UHD BD forsvinner dessverre... Vi får bare håpe streaming innen dette skjer er på nivå!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sist endret av lygren; 04-03-2018 kl 21:21

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor fornøyd med min Oppo 203 synd folk velger plastik spillere mot bygge kvalitet og suport som Oppo var enestående på.
    Lg 65" G6 Oled tv. (Isf kalibrert) Sony A1 55" Oled tv (blir kalibrert)
    Sorces. Oppo 203. Xbox one X.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford Vis post
    Trist!

Min OPPO UDP-203 fungere upåklagelig med sonefrisettet for Blu-ray og DVD.

Har jo også en strøken OPPO BDP 103EU med sonefrisettet stående i skapet.
    Blir garanter ettertraktede spillere i brukt markede.
    Lg 65" G6 Oled tv. (Isf kalibrert) Sony A1 55" Oled tv (blir kalibrert)
    Sorces. Oppo 203. Xbox one X.

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Lignende tråder

1. Samsung står angiveligt foran OLED-TV comeback
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 04-29-2015, 10:26
  2. Panasonic AX900 bliver næsten så dyrt som OLED-TV
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 09-26-2014, 19:27
  3. LG: OLED bliver mainstream hurtigere end LCD