Philips oled 9002 - Side 6
Takk Takk:  11
Like Like:  9
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 159
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,473
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos Vis post
    Jeg løste Wii problemet med å kjøre kompositten inn til LX701 og bildet ut igjen via Hdmi kabelen til 9002 :-)
    Kanskje skaffe en component kabel til din Wii? Blir mye bedre bilde da!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

2. Takk dakjos takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Kanskje skaffe en component kabel til din Wii? Blir mye bedre bilde da!
    Tror ikke det er mulig?
    Jeg har første Wii som kom ut.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte mest på at han skulle se Netflix i kveld - samtidig kanskje håpe på litt Dolby Prologic i signalet?

Optisk kabel får han handle til uka!

Det løste seg med lydproblemet.
    Jeg trengte en avansert brukerveiledning av LX701 ikke bare den vanlige som følger med.
    Her måtte jeg gå inn i innstillingene og sette arc til prioritet stilling foran optisk,standard på min LX701 er optisk så dette måtte endres.
    Så da slipper jeg den optiske kabelen :-)

Hdmi kabelen jeg har ut fra recevier er en Monster game ver 1,3 som jeg kjøpte med PL3. Denne klarer arc :-)
    I tillegg har jeg koblet fra fiber boksen direkte til både recevier og 9002,så det betyr vel at når jeg bruker Netflix på 9002 så kommer bildet fra datakabelen?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Jeg måtte lete selv. Er ikke forklart noen steder.
    Du må inn på "Generelle Innstillinger" i innstillinger - videre til Easy-link og aktivere denne. Først da får du aktivert HDMI-ARC til receiveren.
    Men som vanlig skal jo TV da ta kontrollen over alt - og kjøre sitt eget løp. Så jeg bruker optisk.
    Jeg trengte en avansert brukerveiledning av LX701 ikke bare den vanlige som følger med.
    Her måtte jeg gå inn i innstillingene og sette arc til prioritet stilling foran optisk,standard på min LX701 er optisk så dette måtte endres.

Hdmi kabelen jeg har ut fra recevier er en Monster game ver 1,3 som jeg kjøpte med PL3. Denne klarer arc :-)
    I tillegg har jeg koblet fra fiber boksen direkte til både recevier og 9002,så det betyr vel at når jeg bruker Netflix på 9002 så kommer bildet fra datakabelen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,473
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er mulig?
    Jeg har første Wii som kom ut.
    Trodde alle original "standard" Wii hadde mulighet for komponent tilkobling med egen kabel - min Wii, handlet i 2007, brukte jeg komponentkabel på - med veldig godt resultat.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gibblay Vis post
    Jeg mener det er fra 1.4 og nyere https://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/arc.aspx

Kjøp HDMI 2.0 nå hvis du først skal bytte. Kjøp en standard til 150-200kr på elkjøp nå hvis du skal bytte. Enten virker den eller ikke, har absolutt ingenting å si på bildekvaliteten hvis du velger en dyr type.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde alle original "standard" Wii hadde mulighet for komponent tilkobling med egen kabel - min Wii, handlet i 2007, brukte jeg komponentkabel på - med veldig godt resultat.
    Sjekket bak på wiien nå og den har kun en slik Nintendo kontakt ut som deler seg opp i rød/hvit og gul kompositt,evt i en scart overgang.
    Det var den som følgte med Wii konsollen,har du oppgradert med egen Nintendo utgang som blir komponent?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,473
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket bak på wiien nå og den har kun en slik Nintendo kontakt ut som deler seg opp i rød/hvit og gul kompositt,evt i en scart overgang.
    Det var den som følgte med Wii konsollen,har du oppgradert med egen Nintendo utgang som blir komponent?
    Ta og google på Nintendo wii component cable og sjekk tilkobling - du finner nok at den har mulighet til å plugges inn bak.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta og google på Nintendo wii component cable og sjekk tilkobling - du finner nok at den har mulighet til å plugges inn bak.
    Takk for tips :-)
    Rart wii kun sendte med kompositt kabel i esken når det finnes begge deler.
    Vet ikke om jeg får så mye bedre bilde siden LX701 recevieren min tar i mot dette signalet og sender det ut gjennom Hdmi kabelen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,473
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips :-)
    Rart wii kun sendte med kompositt kabel i esken når det finnes begge deler.
    Vet ikke om jeg får så mye bedre bilde siden LX701 recevieren min tar i mot dette signalet og sender det ut gjennom Hdmi kabelen?
    Slik var det før hdmi ble standard på spillkonsoller, det fulgte kun med det dårligste alternativet (kompositt) og man måtte selv kjøpe kabler som tilbyr bedre bildekvalitet. Typisk vil component kabel gi deg progressivt bilde (smoothere bevegelser), mindre støy og bedre farger. Ja, også koster vel en slik kabel ikke mer enn en hundrings.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik var det før hdmi ble standard på spillkonsoller, det fulgte kun med det dårligste alternativet (kompositt) og man måtte selv kjøpe kabler som tilbyr bedre bildekvalitet. Typisk vil component kabel gi deg progressivt bilde (smoothere bevegelser), mindre støy og bedre farger. Ja, også koster vel en slik kabel ikke mer enn en hundrings.
    Jeg tror min Lx701 gjør signalet den sender videre ut til hdmi bedre?

[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.87)]Opplev firedobbel HD-oppløsning med 4K-ultraHD i beste kvalitet iht. den nyeste BT.2020-standarden for UHDTV. Den integrerte videooptimeringen skalerer selv SD- eller normalt HD-innhold til 4K-oppløsning med opp til 60 p, og sørger for et ekstremt kontrastrikt, skarpt bilde takket være High Dynamic Range[/COLOR]

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,473
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt, bedre signal inn = bedre signal ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helomvending! Jeg valgte å bytte min 9002 likevel. Har man funnet et irritasjonsmoment er det vanskelig å ignorere det. Jeg er visst den 3. som bytter Philipsen pga banding i den aktuelle butikken. Mer titting blottla mer banding enn stripa jeg først oppdaga. Så jeg krysser fingrene for at jeg fikk et skikkelig mandagseksemplar, og at den nye er strøken når den ankommer.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV Vis post
    Helomvending! Jeg valgte å bytte min 9002 likevel. Har man funnet et irritasjonsmoment er det vanskelig å ignorere det. Jeg er visst den 3. som bytter Philipsen pga banding i den aktuelle butikken. Mer titting blottla mer banding enn stripa jeg først oppdaga. Så jeg krysser fingrene for at jeg fikk et skikkelig mandagseksemplar, og at den nye er strøken når den ankommer.
    Kan du beskrive denne bandingen?
    Har hatt tven kun 1 ukes tid og er fornøyd med mesteparten av bildet.
    Eneste jeg syntes hittill er veldig dårlig er når det er rask bevegelse i bildet,fks i går så jeg skrekkfilmen It follows på blu ray og bildet hakker noe voldsomt når bildet er i rask bevegelse,er det dette som er banding?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du beskrive denne bandingen?
    Har hatt tven kun 1 ukes tid og er fornøyd med mesteparten av bildet.
    Eneste jeg syntes hittill er veldig dårlig er når det er rask bevegelse i bildet,fks i går så jeg skrekkfilmen It follows på blu ray og bildet hakker noe voldsomt når bildet er i rask bevegelse,er det dette som er banding?
    Banding er vertikale striper fra øverst til nederst på skjermen. De er lettest å få øye på når bildet panorerer over en noenlunde ensfarget bakgrunn. 71 grader Nord, med mye gråhvit snø, så tidvis ganske ille ut på min 9002. Fotball er en annen disiplin som kan vise dette fenomenet, når kameraet følger ballen over den grønne matta. Vanligvis skal man måtte kjøre slides i gråtoner og aktivt lete etter slike striper for å finne de, men hos meg var de synlige ved vanlig tv-titting også. Så det er ikke banding du ser. Du kan leke deg med bevegelse-innstillingene og se om du finner en innstilling som fungerer bedre. Her er det sikkert andre forumfolk som har flere tips til deg enn meg, men den generelle anbefalingen er vel å slå det meste av true motion/clear motion (husker ikke hva Philips kaller det i farta) helt av eller å sette det til minimum.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Har hatt denne TVen i et par uker nå og er svært fornøyd med bildekvalitet.
    Eneste jeg sliter litt med er å finne ut hva slags innstilling som passer meg best.
    Standard innstillingen er egentlig veldig bra, men jeg føler den blir litt for intens i lengden. Har derfor endt opp på filminnstilling (fabrikk). Eneste jeg har endret på den er å tone ned fargenivå en anelse til 45. Også har jeg aktivert lyssensoren. Synes det er behagelig at lysnivå dempes litt når det er mørkt i stua.
    Håper jeg finner noen proffe innstillinger på nett snart
    Hei,
    Hvilken bilde innstillinger syntes du er best?

Til fotball/sport?
    Til film?
    Til dag/kveld?

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her sett litt på alt og kommet til at film passer til det meste. Har justert litt på min Oppo 205 også. Noen ganger ble bildet for skarpt rett å slett.

Hei,

Til fotball/sport?
    Til film?
    Til dag/kveld?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phillipsen fikk litt pepper på hvordan den håndterer ut i fra sort på HDTV test sin YouTube kanal.
    Lg 65" G6 Oled tv. (Isf kalibrert) Sony A1 55" Oled tv (blir kalibrert)
    Sorces. Oppo 203. Xbox one X.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel Vis post
    Jeg dro også ned til Glassmagasinet og sikret meg et eksemplar til denne prisen. Avslag på 17000 fikk det til å rykke i bankkortet.

Flatpanels.dk publiserte en test i går. Sikkert interessant lesing for noen.
    http://flatpanels.dk/test.php?subact...&id=1505461603

Nå må jeg bare se hva jeg skal gjøre med min gamle 47FPL9706, som jeg fremdeles er fornøyd med.
    Får ikke min 55POS9002 før i begynnelsen av oktober.
    Måtte også forhåndsbestille ny Apple TV 4K. Spennende tider kommer. :-)
    Hei,

Til fotball/sport?
    Til film?
    Til dag/kveld?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,194
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Til fotball/sport?
    Til film?
    Til dag/kveld?

Jeg orker ikke å veksle mellom flere forskjellige innstillinger avhengig av hva jeg ser på.

Pr i dag bruker jeg isf-day-innstillingen til Flatpanels (litt ned i artikkelen)
    https://www.flatpanelshd.com/review....&id=1505461623

Synes den var litt slapp til å begynne med, men nå liker jeg den.

Alternativt preprogrammert "filmmodus" i TVen. Den er meget bra - uten noen ytterligere justeringer.

Etter min mening er det bare filmmodus, isf day eller night som er brukbare. Alle de andre er butikkinnstillinger og til showoff - som man fort blir sliten av i ei mørk stue.

Dag/kveld: Siden jeg er lat har jeg aktivert lyssensoren, så slipper jeg å veksle mellom isf day og night.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Lignende tråder

1. LG B6V vs Phillips 9002
    By 1-2-3 in forum TV-apparater
    Svar: 28
    Siste melding: 08-15-2017, 17:09
  2. Svar: 0
    Siste melding: 11-02-2015, 15:24
  3. Philips hints at OLED TV release in 2015
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 11-27-2014, 00:20