Philips oled 9002 - Side 3
Takk Takk:  11
Like Like:  9
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 159
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mikaelft Vis post
    Hmmm.
    Jeg lastet ned en fil på 23gb (mkv). Med vanlige innstillinger med litt forbedringer så henger bildet hvert 6 sekund. Akkurat som om p5 prosessoren ikke er kraftig nok. Måtte deaktivere alt av bildebehandling samt motion-forbedringer for at det skal gå bra.

Flere som har prøvd store filmer på 23gb?
    Hva/hvor lastet du ned det? Brukte du ei minnepenn eller harddisk til å spille det av fra? Kanskje denne var for treg til å lese fra til at bildet ble flytende. USB 2.0 har vel ikke all verden med båndbredde, og kanskje flaskehalsen er her. Jeg tenkte å kjøpe en USB 3.0 minnepenn(128GB) som kan brukes til opptak og lignende, der skal dette være i orden iallefall.

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    385
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan sende deg lenken om du vil prøve.
    Den ble avspilt med nvidia shield.
    Bildet ble laggy i det man aktiverer bildeforbedringene. P5 prosessoren er kanskje ikke så kraftig?
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan sende deg lenken om du vil prøve.
    Den ble avspilt med nvidia shield.
    Bildet ble laggy i det man aktiverer bildeforbedringene. P5 prosessoren er kanskje ikke så kraftig?
    Ja takk :-)

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    385
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du meldingen? Virker som om det ikke går an å sende
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte aktivere UHD 4:4:4 for at Ps4 pro skulle fungere i HDR
    Jepp! Fant ut av det. Og du verden, HDR er virkelig helt vanvittig flott! Revolusjonerende vil jeg si.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gibblay Vis post
    Jeg liker standard best også, og er litt enig i at det kan kanskje bli litt i overkant i lengden. Men elsker 4K videoer på youtube med denne innstillingen. Blir skikkelig smell i fargene. Jeg prøvde flatpanels sine innstillinger, og de ble helt håpløse hos meg. Mennesker så ut som de hadde gulsot alle sammen. I tillegg ble bildet dunkelt, om jeg kan beskrive det på den måten.
    Hm, jeg prøvde også å kopiere flatpanels sine innstillinger, og jeg synes nå at det ble virkelig flott jeg da. Brukte film-modus før, men nå synes jeg at den ser litt blass ut i forhold. Flatpanels var jo veldig tydelig på at en av de to ISF-modusene er det eneste riktige.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,194
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3 Vis post
    Hm, jeg prøvde også å kopiere flatpanels sine innstillinger, og jeg synes nå at det ble virkelig flott jeg da. Brukte film-modus før, men nå synes jeg at den ser litt blass ut i forhold. Flatpanels var jo veldig tydelig på at en av de to ISF-modusene er det eneste riktige.
    Forsøkte begge (day og night) men synes de ble for dunkle og blasse hos meg. (omvendt av din erfaring, da)
    Filmmodus (som tydeligvis er utgangspunktet for ISF innstillingen) synes jeg er ganske spot on. Veldig bra. Har gått tilbake til fabrikkinnstillingen med farge på 50. Og har satt bevegelse i sportsmodus, samt aktivisert lyssensoren. Dette gir et veldig flott bilde i alle sammenhenger etter min smak. Særlig Blu-ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,194
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gibblay Vis post
    Jeg liker standard best også, og er litt enig i at det kan kanskje bli litt i overkant i lengden. Men elsker 4K videoer på youtube med denne innstillingen. Blir skikkelig smell i fargene. Jeg prøvde flatpanels sine innstillinger, og de ble helt håpløse hos meg. Mennesker så ut som de hadde gulsot alle sammen. I tillegg ble bildet dunkelt, om jeg kan beskrive det på den måten.
    Standard er helt klart best til show off i 4k f.eks Youtube. Ekstremt skarpt bilde og smell i fargene som du skriver.
    Men på en blu-ray film i ei mørk stue så passer filmmodus (fabrikk) best for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2017
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag kan icke få tv'n (philips pos9002) att dra under 15watt power consumption, det ska vara 0,3watt.
    Har stängt av det mesta och väntat timmar, ändå 15watt.
    När jag stänger av drar den 20watt 15-20minuter, sedan 15watt konstant.
    Någon som kan mäta på er tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 55pos9002 i dag.
    Gå ta banen. Min 9706 moth eye, rest in peace.
    Vanvittig fornøyd. Netflix HDR er bare fantastisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ting jeg lurer på når det gjelder HDR på 9002.

Jeg spiller et spill på Playstation 4. "The last of us". Når jeg laster det ned så sier det at jeg har en HDR TV , og om jeg vil aktivere det i spillet.
    Jeg svarer ja og bildet ser veldig bra ut. Når jeg trykker på "info" knappen så sier det at modus er 1080p60. (?)
    Jeg prøver å finne noe om HDR innstillinger i manualen, men finner ikke det jeg leter etter.
    Er det et eller annet jeg kan gjøre som kan bekrefte at bildet er HDR?
    Når jeg ser Netflix kommer det en melding om HDR signal, men ikke når jeg spiller Playstation 4.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan jeg svare meg selv. Jeg har misforstått.
    Trodde Playstation 4 kan vise 4K oppløsning. Det stemmer ikke. Det gjør Playstation 4 Pro.
    Men HDR er veldig bra. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier meg fornøyd med min POS9002, men feilfri er den ikke. Den har en smal stripe ca 15cm inn fra venstre side, som såvidt kan skimtes mot enkelte ensfargede bakgrunner i vanlig innhold - blå himmel eller en grå vegg f.eks. Ikke alltid, men noen ganger. Dette er til å leve med, og jeg orker ikke begynne med bytte-kjøret, bare for å ende opp med en som er verre. Såvidt jeg kan skjønne har jeg fått et godt eksemplar. Jeg kjøpte den for 9990 på åpningssalg hos Elkjøp, og til den prisen er den vel et slags kupp, med eller uten en stripe som såvidt kan skimtes av og til. Tommel opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV Vis post
    Jeg sier meg fornøyd med min POS9002, men feilfri er den ikke. Den har en smal stripe ca 15cm inn fra venstre side, som såvidt kan skimtes mot enkelte ensfargede bakgrunner i vanlig innhold - blå himmel eller en grå vegg f.eks. Ikke alltid, men noen ganger. Dette er til å leve med, og jeg orker ikke begynne med bytte-kjøret, bare for å ende opp med en som er verre. Såvidt jeg kan skjønne har jeg fått et godt eksemplar. Jeg kjøpte den for 9990 på åpningssalg hos Elkjøp, og til den prisen er den vel et slags kupp, med eller uten en stripe som såvidt kan skimtes av og til. Tommel opp.
    Sikkert banding du har virker som det er blitt et problem på 2017 Oled paneler. Flere tråder på Avforums og AvS forums med bilder.
    Har selv null toleranse på Banding ,vises det på 5 prosent grå vill det vises på «real life» content.
    Lg 65" G6 Oled tv. (Isf kalibrert) Sony A1 55" Oled tv (blir kalibrert)
    Sorces. Oppo 203. Xbox one X.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern Vis post
    Sikkert banding du har virker som det er blitt et problem på 2017 Oled paneler. Flere tråder på Avforums og AvS forums med bilder.
    Har selv null toleranse på Banding ,vises det på 5 prosent grå vill det vises på «real life» content.
    Det er banding ja. Nå kunne jeg sikkert vært "heldig" og fått et eksemplar som bare viser dette på slides o.l, men jeg ser det omtales som et panel-lotteri, og hvem vet hvor mange ganger jeg måtte byttet for å få en som er bedre enn den jeg har. Jeg slår meg til ro med den har jeg fått. Foreløpig har jeg bare kjørt én manuell panelrens fra menyen. Noen mener det blir bedre etter flere runder med den. Nå gjør den jo en rens selv, når den settes i standby, men den kjører sikkert ikke full rens hver gang, som skal/kan ta over en time.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok vært heldig, ikke spor av banding på min.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forskjell på hdmi kabel? Trodde ikke det skulle ha noe å si?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

I dag har jeg fått koblet opp min nye Phillips 9002. Jeg har et oppsett med recevier Pioneer LX70,PS3,Pioneer DV989,Nintendo Wii og IPtv fra riks tv over fiber til et 5-1 Dali Ikon høytallersystem.

Jeg har brukt Netflix som app over PS3 og har nå oppgradert mitt abonnement til 4K,dette funker vel ikke over PS3? Jeg har koblet hdmi via reciveren og videre til skjermen.
    Problemet er at når jeg trykker på Netflix knappen på tven for jeg kun kjørt lyden over tven sine høytaller. Jeg har hdmi fra reciveren til inngang tven,hva gjør jeg feil?
    Dette gjelder i tillegg lyden fra fks youtube direkte fra tven.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forskjell på hdmi kabler?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos Vis post
    Hei,

I dag har jeg fått koblet opp min nye Phillips 9002. Jeg har et oppsett med recevier Pioneer LX70,PS3,Pioneer DV989,Nintendo Wii og IPtv fra riks tv over fiber til et 5-1 Dali Ikon høytallersystem.

Jeg har brukt Netflix som app over PS3 og har nå oppgradert mitt abonnement til 4K,dette funker vel ikke over PS3? Jeg har koblet hdmi via reciveren og videre til skjermen.
    Problemet er at når jeg trykker på Netflix knappen på tven for jeg kun kjørt lyden over tven sine høytaller. Jeg har hdmi fra reciveren til inngang tven,hva gjør jeg feil?
    Dette gjelder i tillegg lyden fra fks youtube direkte fra tven.
    Du må ta lyden fra TV via optisk kabel inn i din receiver .

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. LG B6V vs Phillips 9002
    By 1-2-3 in forum TV-apparater
    Svar: 28
    Siste melding: 08-15-2017, 17:09
  2. Svar: 0
    Siste melding: 11-02-2015, 15:24
  3. Philips hints at OLED TV release in 2015
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 11-27-2014, 00:20