Philips oled 9002 - Side 2
Takk Takk:  11
Like Like:  9
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 159
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Greit å sjekke for Oled tvr er et lotteri på hvordan panelene er. Før retur/bytte rett har gått ut. Sitt i et mørkt rom tvn på isf dark eller en movie dark mode.
    og sjekk.
    Lg 65" G6 Oled tv. (Isf kalibrert) Sony A1 55" Oled tv (blir kalibrert)
    Sorces. Oppo 203. Xbox one X.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. Kunne vel se antydninger den siste tredelen på høyre side. Uansett så marginalt at jeg ikke vil merke noe til det. En av testene mine er introen til "band of brothers". Der er bildet rundt de som blir intervjuet beksvart, og det var ikke antydning til banding eller noe artifacts rundt dem på Philipsen. Ekstremt bra.

Det som bekymret meg mer var at jeg skimtet logoen til TV2 i den gråe youtube videoen. Må vel være litt obs på dette fremover.

Ellers har jeg prøvd litt i android oppsettet i dag. Lagt til mediaserveren min og streamet derifra. Fungerte utmerket. Jeg vet ikke hvorfor dette systemet får trekk på alle testene jeg har sett, når det virker enkelt og greitt i forhold til mye annet. Stabilt har det vært hos meg også. Jeg har en Samsung F7000 i hus også, og den er iallefall ikke noe bedre på det området.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,223
    Takk & like
    Nevnt
    36 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du allerede har retention fra TV2 logoen, bør du senke panel-spenningen før du har permanent innbrenning
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Om du allerede har retention fra TV2 logoen, bør du senke panel-spenningen før du har permanent innbrenning
    Jeg siterer fra flatpanels
    "We did not encounter retention or burn-in on the TV but we have heard from owners who have encountered temporary retention on their POS9002. It is completely gone the next day but we want to emphasize that it can happen and Philips even highlights the fact in the picture menu. There is no need to freak out if you see it – it is by no means comparable to the plasma days – because the panel is designed to “reset” – or wipe – when off, so it will disappear overnight. It also takes some effort. You can easily game for 6-8 hours straight on your game console without concern."

Det stemmer forsåvidt hos meg, da dette var borte i dag. Jeg skal dog være litt obs på det. Var en ekstrem TV2 dag i går, hvor nyhetskanalen sto på så og si hele dagen pga av Jensen saken.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gibblay Vis post
    Nja. Kunne vel se antydninger den siste tredelen på høyre side. Uansett så marginalt at jeg ikke vil merke noe til det. En av testene mine er introen til "band of brothers". Der er bildet rundt de som blir intervjuet beksvart, og det var ikke antydning til banding eller noe artifacts rundt dem på Philipsen. Ekstremt bra.

Det som bekymret meg mer var at jeg skimtet logoen til TV2 i den gråe youtube videoen. Må vel være litt obs på dette fremover.

Ellers har jeg prøvd litt i android oppsettet i dag. Lagt til mediaserveren min og streamet derifra. Fungerte utmerket. Jeg vet ikke hvorfor dette systemet får trekk på alle testene jeg har sett, når det virker enkelt og greitt i forhold til mye annet. Stabilt har det vært hos meg også. Jeg har en Samsung F7000 i hus også, og den er iallefall ikke noe bedre på det området.
    Disney WoW disken har en pixel flipper som kansje er lurt å få kjørt.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt denne tven selv til 17k. Prøver å forberede meg litt. Har byttet til HDMI 2.1 kabel som jeg nå bruker på den gamle TV (HDMI 1.4) Dette virker ikke ???? er dette riktig eller er det noe feil på kabelen ??

Arne M

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,954
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 2.1 i salg enda?

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Er 2.1 i salg enda?
    He he, er nok 2.0 ja. Det ordnet seg når tv kom over sjokket. Nå er det bare å vente på den nye 9002.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M Vis post
    He he, er nok 2.0 ja. Det ordnet seg når tv kom over sjokket. Nå er det bare å vente på den nye 9002.
    Gled deg. En ny verden åpenbarer seg hvis du ikke har Oled fra før.

Litt O.T. Er det noen som har en ypperlig 4K film å anbefale. Helst en uten svartrammer oppe og nede så hele skjermen er i bruk.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gled deg. En ny verden åpenbarer seg hvis du ikke har Oled fra før.

Litt O.T. Er det noen som har en ypperlig 4K film å anbefale. Helst en uten svartrammer oppe og nede så hele skjermen er i bruk.
    Du har sett denne http://ultrahd.highdefdigest.com/reviews.html
    Denne blir flere steder omtalt som den ultimate http://ultrahd.highdefdigest.com/31181/therevenant.html
    Har kjøpt den selv med bare sett den på BD ennå. Meget bra bilde på BD også. Det blir nok den første å se når ny tv ankommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arne M Vis post
    Du har sett denne http://ultrahd.highdefdigest.com/reviews.html
    Denne blir flere steder omtalt som den ultimate http://ultrahd.highdefdigest.com/31181/therevenant.html
    Har kjøpt den selv med bare sett den på BD ennå. Meget bra bilde på BD også. Det blir nok den første å se når ny tv ankommer.
    Jeg har registrert kvaliteten er blitt hyllet ja. Skal se om jeg skaffer meg et eksemplar etterhvert. Har heller ikke sett filmen så det er et pluss.
    Ellers har denne filmen fått mye skryt og må kjøpes. Den første ble hyllet som referanse når bluray kom(sammen med Band of brothers), og jeg har store forhåpninger til at den vil være den samme referansen til 4K formatet.
    http://ultrahd.highdefdigest.com/415...ahdbluray.html

"Ten years after the original made a big splash on television, Sir David Attenborough and his team return for Planet Earth II. Keeping to the theme and spirit of its predecessor, the six-part series comes with more remarkable, stunning photography of animals while watching them survive some of the world's most hostile and perilous environments. The Ultra HD arrives with a spectacular, reference quality 4K video and an equally satisfying DTS-HD soundtrack, making this presentation the new go-to disc for demoing the format's capabilitie"

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har registrert kvaliteten er blitt hyllet ja. Skal se om jeg skaffer meg et eksemplar etterhvert. Har heller ikke sett filmen så det er et pluss.
    Ellers har denne filmen fått mye skryt og må kjøpes. Den første ble hyllet som referanse når bluray kom(sammen med Band of brothers), og jeg har store forhåpninger til at den vil være den samme referansen til 4K formatet.
    http://ultrahd.highdefdigest.com/415...ahdbluray.html

"Ten years after the original made a big splash on television, Sir David Attenborough and his team return for Planet Earth II. Keeping to the theme and spirit of its predecessor, the six-part series comes with more remarkable, stunning photography of animals while watching them survive some of the world's most hostile and perilous environments. The Ultra HD arrives with a spectacular, reference quality 4K video and an equally satisfying DTS-HD soundtrack, making this presentation the new go-to disc for demoing the format's capabilitie"
    Har bestilt Planet earth II fra Amazon.uk. Her er den 300 kr billigere enn Platecompaniet. Bare et tips.

13. Takk Gibblay takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,954
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det plutselig blitt en filmanbefaling denne tråden...?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Revenant er god kvalitet men må se seg slått av Transformers last knight i Dolby vision .... ikke mye av en film men herregud for et bilde.. beste HDR jeg har sett på 100 pluss hdr titler.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern Vis post
    Revenant er god kvalitet men må se seg slått av Transformers last knight i Dolby vision .... ikke mye av en film men herregud for et bilde.. beste HDR jeg har sett på 100 pluss hdr titler.
    Men hvordan vet jeg at jeg ser HDR? Er det ikke slik at det skal dukke opp en lite HDR-logo når jeg ser HDR-innhold? Det gjør ikke det på min 9002. Har det noe med dette å gjøre: http://www.supportforum.philips.com/...ps4-pro-No-HDR

Skal prøve etterpå...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må vel aktivere Deep Colour eller lignende på den HDMI inngang du bruker.

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,194
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne TVen i et par uker nå og er svært fornøyd med bildekvalitet.
    Eneste jeg sliter litt med er å finne ut hva slags innstilling som passer meg best.
    Standard innstillingen er egentlig veldig bra, men jeg føler den blir litt for intens i lengden. Har derfor endt opp på filminnstilling (fabrikk). Eneste jeg har endret på den er å tone ned fargenivå en anelse til 45. Også har jeg aktivert lyssensoren. Synes det er behagelig at lysnivå dempes litt når det er mørkt i stua.
    Håper jeg finner noen proffe innstillinger på nett snart

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    385
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.
    Jeg lastet ned en fil på 23gb (mkv). Med vanlige innstillinger med litt forbedringer så henger bildet hvert 6 sekund. Akkurat som om p5 prosessoren ikke er kraftig nok. Måtte deaktivere alt av bildebehandling samt motion-forbedringer for at det skal gå bra.

Flere som har prøvd store filmer på 23gb?
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    385
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3 Vis post
    Men hvordan vet jeg at jeg ser HDR? Er det ikke slik at det skal dukke opp en lite HDR-logo når jeg ser HDR-innhold? Det gjør ikke det på min 9002. Har det noe med dette å gjøre: http://www.supportforum.philips.com/...ps4-pro-No-HDR

Skal prøve etterpå...
    Jeg måtte aktivere UHD 4:4:4 for at Ps4 pro skulle fungere i HDR
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Har hatt denne TVen i et par uker nå og er svært fornøyd med bildekvalitet.
    Eneste jeg sliter litt med er å finne ut hva slags innstilling som passer meg best.
    Standard innstillingen er egentlig veldig bra, men jeg føler den blir litt for intens i lengden. Har derfor endt opp på filminnstilling (fabrikk). Eneste jeg har endret på den er å tone ned fargenivå en anelse til 45. Også har jeg aktivert lyssensoren. Synes det er behagelig at lysnivå dempes litt når det er mørkt i stua.
    Håper jeg finner noen proffe innstillinger på nett snart
    Jeg liker standard best også, og er litt enig i at det kan kanskje bli litt i overkant i lengden. Men elsker 4K videoer på youtube med denne innstillingen. Blir skikkelig smell i fargene. Jeg prøvde flatpanels sine innstillinger, og de ble helt håpløse hos meg. Mennesker så ut som de hadde gulsot alle sammen. I tillegg ble bildet dunkelt, om jeg kan beskrive det på den måten.

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. LG B6V vs Phillips 9002
    By 1-2-3 in forum TV-apparater
    Svar: 28
    Siste melding: 08-15-2017, 17:09
  2. Svar: 0
    Siste melding: 11-02-2015, 15:24
  3. Philips hints at OLED TV release in 2015
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 11-27-2014, 00:20