Tv under 10000, hjelp!
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Tv under 10000, hjelp!

Jeg trenger et tv som skal være på et lekerom/tv-stue (film/fotball, streaming/nett).

Det må være fra 60-65" og helst ikke koste mer enn 10000kr.

Vet jeg ikke kan forvente det aller meste for den prisen men jeg vil ikke bruke for mye penger på et tv som skal stå der ungene på 1,5 og 4.år leker, da fort kan få gjennomgå litt.

Det skal kobles sammen med en h/k -surround system som har blueray, wifi og nettradio.

Kommer stadig "tilbud" i posten om tv'r rundt 9000kr, er det noen av disse som er bedre enn de andre?

For noen år tilbake kjøpte jeg en 46" Samsung 8-serie, det var da regnet som noe av det beste for oss "vanlige" og det kostet 25000kr, det fungerer fortsatt godt men har tendenser til "skyer" ved sort bakgrunn. Dog ikke noen jeg bryr meg så mye om lenger.

Jeg vil ha flatt tv og ikke curved, det skal henge på vegg.

Er det noen som kan komme med noen gode tips her så blir jeg veldig glad!

Med vennlig hilsen

Arne-P.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at denne modellen har vært litt lenger nede i pris enn den er nå og hvis den havner nærmere 10 000kr igjen vil jeg vurdere den. Noen meninger om denne?

https://www.power.no/tv-og-tilbehoer...vaen/p-518610/

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke klar over at det var så lite respons her, altså ingen! For noen år tilbake da jeg skulle kjøpe tv til 25k, ja da var det noe annet men tv til 10k var tydeligvis ikke intr. for folk her inne.
    Jeg endte iallefall opp med å kjøpe LG 60UH770v på komplett for 10k og tror at det er et bra kjøp. Vet modellen er fra i fjor men tror den er bedre enn en del av de nyeste, time will show...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles Vis post
    Var ikke klar over at det var så lite respons her, altså ingen! For noen år tilbake da jeg skulle kjøpe tv til 25k, ja da var det noe annet men tv til 10k var tydeligvis ikke intr. for folk her inne.
    Jeg endte iallefall opp med å kjøpe LG 60UH770v på komplett for 10k og tror at det er et bra kjøp. Vet modellen er fra i fjor men tror den er bedre enn en del av de nyeste, time will show...
    Ja, det er dessverre meget stille her inne, ser at du har over 300 visninger uten å få så mye som et svar. Dette er dessverre normen i dag og fortsetter dette kommer forumet til å dø en sakte død. Jeg har lagt ut noen oppdateringer på min kinotråd i det siste uten så mye som et svar, fortsetter dette gidder ikke jeg å skrive mer her inne og det gjelder nok mange andre enn meg.

Uansett gratulerer med ny TV, det er sikkert en bra TV for pengene.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er ergelig! Er egentlig et kjekt forum og jeg har hatt veldig nytte av det før.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Ja, det er dessverre meget stille her inne, ser at du har over 300 visninger uten å få så mye som et svar. Dette er dessverre normen i dag og fortsetter dette kommer forumet til å dø en sakte død. Jeg har lagt ut noen oppdateringer på min kinotråd i det siste uten så mye som et svar, fortsetter dette gidder ikke jeg å skrive mer her inne og det gjelder nok mange andre enn meg.

Uansett gratulerer med ny TV, det er sikkert en bra TV for pengene.
    Desverre så har mange flyttet over til diverse forum på facebook. Noen som er håpløst når man vil finne igjen noe som har blitt postet før.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo sånn at det finnes utrolig mange steder på Internett som tester TV , som forklarer forskjellen mellom de forskjellige typer TV, osv. Osv. Og forskjellen mellom de forskjellige tv-ene blir mindre og mindre. Men du har gjort et godt kjøp.

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Nå er det jo sånn at det finnes utrolig mange steder på Internett som tester TV , som forklarer forskjellen mellom de forskjellige typer TV, osv. Osv. Og forskjellen mellom de forskjellige tv-ene blir mindre og mindre. Men du har gjort et godt kjøp.

Så du mener at siden det er mange som tester TV på internett så er det ingen vits i å svare her inne?? Hvis alle har den instillingen er forumet dødt...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men det jeg mener er at når det kommer ørten slike spørsmål i uka, så bør man jo lese seg opp litt først, som en god del gjør. Da er det lettere å gi råd. Men de fleste råd er jo basert på egne erfaringer...så de som liker Samsung, sier at det er best...osv.
    Men hvor mye bedre ett merke er i forhold til et annet...der er det egentlig mye mindre forskjell enn man skulle tro. Særlig hvis du skal bruke TV en i en vanlig stue, og stort sett se på "vanlig" TV. Og litt film.
    Og verden er i en konstant forandring. Særlig når det gjelder innhold på f.eks YouTube...der testes det TV, spillere, filmer og anlegg hele tiden...av proffe, halvprofesjonelle og amatører...og så er det bare 24 timer i døgnet Tv under 10000, hjelp!Tv under 10000, hjelp!Tv under 10000, hjelp!

TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett veldig fint med et slikt forum, for min del (vært selger før) så stoler jeg ikke bare på oppgitt spec og selgere, noen tester er også "farget". Greit med litt meninger og erfaringer fra forbrukere.

Venter i skrivende stund på tv'n som straks kommer på døra,gleder meg og satser på at jeg har gjort det bra til våres bruk. :-)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi enige. Blir spennende å høre hva du synes. Jeg har en 55" LG UH 850, som jeg er veldig fornøyd med, etter 3 stk Panasonic plasma. Men mange tester er ikke så fornøyd....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,954
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere sakt, så er dette forumet sgs dødt. Litt kunstig åndedrett her av og til.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Som tidligere sakt, så er dette forumet sgs dødt. Litt kunstig åndedrett her av og til.
    Utrolig synd. Husker jeg hadde mye tid til å være innom her 2008-2011. Da var det liv i leiren!
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,954
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam Vis post
    Utrolig synd. Husker jeg hadde mye tid til å være innom her 2008-2011. Da var det liv i leiren!
    De ødela forumet selv med alt tullet når de oppgraderte.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    De ødela forumet selv med alt tullet når de oppgraderte.
    Forumet funker bra det,,,men på flere plattformer...Facebook, som app og på vanlig måte.
    Det står 2017 på min kalender. Tv under 10000, hjelp!Tv under 10000, hjelp!Tv under 10000, hjelp!

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,954
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Forumet funker bra det,,,men på flere plattformer...Facebook, som app og på vanlig måte.
    Det står 2017 på min kalender. Tv under 10000, hjelp!Tv under 10000, hjelp!Tv under 10000, hjelp!

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    Nå vet du ikke hva du prater om/har svart på...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,091
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok..så da får du forklare...

Lignende tråder

1. HJELP. Kjøp av projektor til 10000-15000
    By Anbetri in forum Digitale projektorer
    Svar: 5
    Siste melding: 04-06-2012, 17:11
  2. Trenger hjelp.Projektor fra 8000 -10000
    By metalrune in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 5
    Siste melding: 08-18-2010, 20:11
  3. Trenger hjelp.Projektor fra 8000 -10000
    By metalrune in forum Digitale projektorer
    Svar: 0