Yamaha RX-V685 og BenQ TH681+ Projector fungerer ikke sammen (Problemet er løst)

20 Aug 2011
71
0
6
Først litt specs, type HDMI, HDCP osv.

Yamaha RX-V685
(4K, HDR10, Atmos, DTS:X, Dolby Vision, 3D) HDCP 2.2 + HDMI 2.1.
2 x HDMI utganger
Forsterkeren har nyeste firmware fra mai 2019.

BenQ TH681+ (HDCP 1.4, HDMI 1.4) Projector
Samsung 55" UHD 4K, HDR10 - UE55NU7105

Alt som er koblet til inkludert 2 x 4K HDMI Auto Switchere:
Media: NVIDIA SHIELD TV (4K), PBO Pro HD, Toshiba HD-DVD
Konsoll: Xbox One X (4K), Nintendo Switch, PS4, PS3, Nintendo Wii U, Xbox 360 og Steam Link

Alt fungerte 100% på begge utganger på min gamle Yamaha RX-V767 (HDMI 1.4, 3D) + 2 x HDMI ut.
-----------------------------------
-
Problem:
(Har googlet mye, men finner ikke noe svar)

- Alt fungerer perfekt til Samsung TV på begger HDMI utganger på RX-V685.
- Projectoren har ingen reaksjon fra Yamaha forsterkeren på noenting.
- Har prøvd uten 4K Switchere, men fortsatt ingen reaksjon.
- Har prøvd diverse HDMI 1.4 - 2.2 kabler med og uten gull, men ingen reaksjon.

Projectoren i seg selv fungerer, og det er bare en HDMI på den.

Når jeg bytter inngang på forsterkeren, så kommer ingenting på projector bilde. Samme på begge HDMI ut.
Ikke engang Switch, PS3 og 360 vises der, og de er 1080p på maks uansett og maks HDMI 1.4.

Jeg har byttet til 18.Ghps HDMI kabel på projector, men det hjalp ingenting.
Fortsatt ingenting som vises der av enheter, og heller ikke "On Screen Display" fra Forsterker.

Noen som vet hvorfor ingenting skjer på projectoren?
Har koblet 1080p enheter som PS3 og Switch bl.a. direkte uten switcher, men det hjelper ingenting. Det er ingen reaksjon.
-

Edit: Pr 13 Oktober 2019. Projectoren er det ingen feil med. Får bilde med direkte kable uten forsterker.

Sist redigert:

Gorm

0
13 Des 2002
40.114
102
63
55
Jessheim
Prøv heller å få tak i en HDFury linker. Da har du kontroll på hvordan alle signaler tolkes inn og ut, siden alt kan leses ut ved å koble til PC. Du kan også tvangsstyre EDID, for å få sync

• Like
Reactions: classic46
20 Aug 2011
71
0
6
Beklager sent svar, men har ikke fått varsling på denne postingen. Har oppdatert tittelen, da problemet er løst og løsningen er her.

Denne her fungerer helt topp og får nå signal fra alt til projector inkludert 3D MVC og 4K+HDR også.
Kostet bare litt over 50.- inkludert frakt.
Har kjøpt en til som reserve allerede, pga. nye tollregler i januar.

14 Sep 2008
9
1
3
Beklager sent svar, men har ikke fått varsling på denne postingen. Har oppdatert tittelen, da problemet er løst og løsningen er her.

Denne her fungerer helt topp og får nå signal fra alt til projector inkludert 3D MVC og 4K+HDR også.
Kostet bare litt over 50.- inkludert frakt.
Har kjøpt en til som reserve allerede, pga. nye tollregler i januar.

Hello! Sliter med akkurat det samme. Kvar har du kopla inn denne splitteren? Inn til reciever, ut fra reciever eller har du en hdmi til prosjektor og en til reciever frå splitteren...?

20 Aug 2011
71
0
6
Hello! Sliter med akkurat det samme. Kvar har du kopla inn denne splitteren? Inn til reciever, ut fra reciever eller har du en hdmi til prosjektor og en til reciever frå splitteren...?
Hei!

Den er koblet til "HDMI Out" på Receiver og videre til projektor. Dvs du trenger 2 HDMI kabler da splitteren er i midten.
USB kabelen fra splitteren setter jeg rett i en USB port på Receiver da den trenger strøm.
Selv om det er 1080p signal, så bruker jeg 2 stk 4K HDMI kabler for å være på den sikre siden.

Jeg kjøpte enda en 4K Receiver fra Denon ifjor som ble satt i stua, og den er like kresen på kabler slik som Yamaha 4K Recieveren.

Bruker kun 4K kabler på alt selv om det er 1080p. Har aldri fått noe signal problemer på verken Yamaha eller Denon etter det.

14 Sep 2008
9
1
3
Hei!

Den er koblet til "HDMI Out" på Receiver og videre til projektor. Dvs du trenger 2 HDMI kabler da splitteren er i midten.
USB kabelen fra splitteren setter jeg rett i en USB port på Receiver da den trenger strøm.
Selv om det er 1080p signal, så bruker jeg 2 stk 4K HDMI kabler for å være på den sikre siden.

Jeg kjøpte enda en 4K Receiver fra Denon ifjor som ble satt i stua, og den er like kresen på kabler slik som Yamaha 4K Recieveren.

Bruker kun 4K kabler på alt selv om det er 1080p. Har aldri fått noe signal problemer på verken Yamaha eller Denon etter det.
Kjøpte meg en splitter på Clas ohlson og nye monster ultimate high speed hdmi kabler og no fungerer det smertefritt! Halleluja! 🙏
Takker so meget 😁👍

• Like
Reactions: Nemesis