Yamaha RX-A1030 hakker på lyd.

3 Mar 2008
285
0
0
Drammen
Yamaha RX-A1030 hakker på lyd.
Med ujevne mellomrom stopper lyden i varierende pauser, som kan vare opptil 2 sekunder.
Det virker som om pausen blir lengre og lengre etter som dagene går.
Det er slik på avspilling fra via pc og via lagrede opptak på Altibox dekoder.
Bildet er helt fint.
Har testet ved å kjøre lyd utenom reciever, og da er lyden perfekt.

Kan det være seg at reciever er feil oppsatt, eller er det feil på reciever?

Oppsettet er følgende
-5.1 høyttalere.
-Kabel fra PC laptop, som er kablet opp i mot router/modem. ( Altibox).
-Kabel fra Altibox dekoder, som også er kablet opp i mot router / modem.

Gurba

0
19 Feb 2009
24.635
7
38
Det er nok mest sannsynlig problemer med HDCP/Handshake. Har det samme med en Yamaha CX-A5100. Jeg mistenker at det er TV'en som har skylden hos meg for problemet oppstod etter at TV'en oppdaterte seg siste gangen. Det er en Samsung 7505. Hvis HDMI control/anynet+(forskjellige produsenter kaller det forskjellige ting) står på så kan du prøve å slå de av for å se om det løser seg.

3 Mar 2008
285
0
0
Drammen
Det er nok mest sannsynlig problemer med HDCP/Handshake. Har det samme med en Yamaha CX-A5100. Jeg mistenker at det er TV'en som har skylden hos meg for problemet oppstod etter at TV'en oppdaterte seg siste gangen. Det er en Samsung 7505. Hvis HDMI control/anynet+(forskjellige produsenter kaller det forskjellige ting) står på så kan du prøve å slå de av for å se om det løser seg.
Hei, hvis det er "HDCP issue", skulle vel også bilde hakke,...eller?

Min TV er en 8-9 år gammel 42' Panasonic plasma TV. TH-42PX80E
Har aldri hatt problemer.

Gurba

0
19 Feb 2009
24.635
7
38
Ikke nødvendigvis. Men bildet blinker av og til hos meg når jeg bruker PC'en. Mulig det er fordi grafikkortet bare støtter HDCP 2.1 mens AVP og TV støtter HDCP 2.2.