XLR kabler - analoge /digitale

30 Sep 2007
1.109
1
38
Er det noen som er gode på XLR kabler?

Har 4 subwoofere med pwr-dsp250 forsterker på.

Disse er koblet sammen til en Marantz 7005 forforsterker som har 2 X subwoofer utganger.

Sub'ene kan daisy-chaines. Så jeg kan koble den etterhverandre ved å bruke digital input på den første og digital output til digital input på den neste. Så kan jeg koble alle fire tilbud selv om jeg har bare to utganger.

Jeg ser av manualen at jeg må bruke Digital AES input for at dette skal funke.(se vedlegg).

1) er det forskjell analoge og digitale XLR kabler?
2) er en XLR abalog og en XLR AES digital kabel?
3) støtter en forforsterker begge deler på XLR output'en? Jeg finner ingenting i manualen på forforsterkeren om xlr utgangene er AES Eller analoge.

Takk om noen kan hjelpe

Vedlegg

• Screenshot_20201127-071338_Drive.jpg
    Screenshot_20201127-071338_Drive.jpg
    329,8 KB · Sett: 105
24 Apr 2003
2.505
19
38
Er det noen som er gode på XLR kabler?

Har 4 subwoofere med pwr-dsp250 forsterker på.

Disse er koblet sammen til en Marantz 7005 forforsterker som har 2 X subwoofer utganger.

Sub'ene kan daisy-chaines. Så jeg kan koble den etterhverandre ved å bruke digital input på den første og digital output til digital input på den neste. Så kan jeg koble alle fire tilbud selv om jeg har bare to utganger.

Jeg ser av manualen at jeg må bruke Digital AES input for at dette skal funke.(se vedlegg).

1) er det forskjell analoge og digitale XLR kabler?
2) er en XLR abalog og en XLR AES digital kabel?
3) støtter en forforsterker begge deler på XLR output'en? Jeg finner ingenting i manualen på forforsterkeren om xlr utgangene er AES Eller analoge.

Takk om noen kan hjelpe
1) Ja, kabler ment for for digitale signaler(AES) har 110ohm impedans. Analoge kabler har ikke kontrollert impedans. Du kan fint bruke kabel konstruert for digitale signaler til analoge signaler.
3) Marantz 7005 sub utganger er kun analoge

Ser ikke ut som du kan bruke denne funksjonen med det du har. En løsning er å bruke en proff ADC til å konvertere fra analogt til digitalt.

30 Sep 2007
1.109
1
38
Takk for svar. Jeg fant ut jeg måtte køre analoge XLR splitter og en kabel til til hver analoge sub. Nå er det lyd i anlegget :)