Xbox - alle modeller - gamere - ris, ros, Q&A

Det må da være noen gamere her inne. Har ikke vært bevegelse i Xbox tråder på nesten 1 år.
Så tenkte å prøve her.

Har selv byttet ut Xbox One med en Xbox One X (Scorpio Edition)
En herlig konsoll, med mange fine muligheter.

Jeg har koplet en Western digital Mybook 3 Tb via USB 3 på den og har alle spillene installert der.
Lagret også settingene mine på den eksterne disken.
Derfor var det enkelt å bytte fra Xbox One til Xbox One X.
Fikk spørsmål om å bruke de lagrede settingene ved oppstart av Xbox One X,
så alt gikk smertefritt.

Erfaringer med konsoll, spill osv?

Sist redigert:

muuh

0
10 Jun 2008
1.296
12
38
blir xbox one x til jul på meg, mest spent på hvordan dolby atmos fungerer i spill.
tips til spill med bra atmos lyd hadde hvert kjekt!

7 Jan 2013
117
0
0
blir xbox one x til jul på meg, mest spent på hvordan dolby atmos fungerer i spill.
tips til spill med bra atmos lyd hadde hvert kjekt!

Hei!

Lurer også på og skaffe en en slik maskin . Dette er vil være i et dedikert kino rom, der jeg også ønsker og bruke denne maskinen som et media center , til hbo,netflix,youtube, so on so on. Hvordan er denne maskinen egnet til slik , er appene brukbare, eller er det riv i håret tilstander ?

7 Des 2010
1.859
16
38
Min varte i 10 dager er nå på rep i Tyskland . Disk drevet ga opp først så gikk konsollen i error modes en uke etter.
Ms er klar over at X har endel barne sykdommer.

muuh

0
10 Jun 2008
1.296
12
38
Hei!

Lurer også på og skaffe en en slik maskin . Dette er vil være i et dedikert kino rom, der jeg også ønsker og bruke denne maskinen som et media center , til hbo,netflix,youtube, so on so on. Hvordan er denne maskinen egnet til slik , er appene brukbare, eller er det riv i håret tilstander ?

Har ikke xbox ennå, men har inntrykk av at den ikke et helt optimal til media, vet ikke om den matcher bildefrekvens på utgang med innholdet.

Jeg har hatt Xbox, Xbox 360, Xbox 360 Elite, Xbox One og nå Xbox One X Scorpio Edition
Har aldri opplevd feil på noen av dem.
Men all elektronikk kan jo ha feil, men heldigvis ikke så ofte.

Jeg bestilte vanlig Xbox One X fra Microsoft via nettet og fikk den levert på døra
fraktfritt.
Da jeg kom opp med esken og pakket den ut, så jeg esken var sort.
Da gikk det opp for meg at de hadde sendt meg en Scorpio Edition.
Klaget ikke akkurat på det :)

Sist redigert:
7 Jan 2013
117
0
0
Jeg har hatt Xbox, Xbox 360, Xbox 360 Elite, Xbox One og nå Xbox One X Scorpio Edition
Har aldri opplevd feil på noen av dem.
Men all elektronikk kan jo ha feil, men heldigvis ikke så ofte.

Jeg bestilte vanlig Xbox One X fra Microsoft via nettet og fikk den levert på døra
fraktfritt.
Da jeg kom opp med esken og pakket den ut, så jeg esken var sort.
Da gikk det opp for meg at de hadde sendt meg en Scorpio Edition.
Klaget ikke akkurat på det :)

Hei

hvordan er Xbox x som medie center , altså streaming av filmer , serier , Netflix , hbo osv , funker det bra eller må jeg til med dels Apple TV , chromecast ? Dette skal brukes mot en prosjektor , håpet det hadde hele pakken , ikke bare spilling :)

Vel det må nesten noen andre svare på, bruker den mest til spilling, ser noen ganger på This Week On Xbox på YouTube appen på den, men mest spill.
Grunnen er at jeg har en Apple TV 4K som jeg elsker, bruker den til streaming av video fra NAS. Og Netflix, NRK og T-We og andre apper. Kjøper også filmer fra iTunes.

Men sikkert noen andre som kan svare bedre enn meg på det.

7 Des 2010
1.859
16
38
Spørs på hvor mye du spiller har vært igjennom endel Xboxer bare i 2017 har en Slim S og nå en X Scorpion vært på rep i Tyskland.

Spørs på hvor mye du spiller har vært igjennom endel Xboxer bare i 2017 har en Slim S og nå en X Scorpion vært på rep i Tyskland.

Spiller ikke så mye, men daglig og ikke så lenge om gangen, times tid kanskje ellers får jeg hodepine.
Nå har vel Xbox One X bra kjøling så bare en ikke setter den inni en trang hylle med dårlig lufting. Så burde det ikke vøre noe problem.
Min står øverst oppå benken luftig og fint.
(se bilde på link under i signatur)

7 Des 2010
1.859
16
38
Spiller ikke så mye, men daglig og ikke så lenge om gangen, times tid kanskje ellers får jeg hodepine.
Nå har vel Xbox One X bra kjøling så bare en ikke setter den inni en trang hylle med dårlig lufting. Så burde det ikke vøre noe problem.
Min står øverst oppå benken luftig og fint.
(se bilde på link under i signatur)

Da er du ikke helt i samme liga som meg på spilling. Ikke rart dine holder.
er endel brukere på gamer.no med feil på sine X fikk selv beskjed fra Microsoft de var klar over problemet med X og det var en lang reparasjon kø.

Har endel spill på DVD, men har jo installert de på ekstern harddisk. Så disken blir bare sjekket som verifisering når en skal spille.
Den leser ikke DVD'n under spillingen.

Men har nå gått helt over til å kjøpe spillene digitalt, så en slipper å bytte DVD hele tiden.

4 Des 2003
10.246
2
38
Mitt råd med X er å ikke bruke spill fra disk kun digitale fra hdd.
Det er egentlig ikke et godt råd, da det blir bare snakk om å omgå et problem.
Har en feilfri konsoll, så skal en kunne bruke konsollen som normalt.
Blir som å kjøpe en bil og be om at kun venstre bakdøren bak brukes, fordi noen har hatt problemer med høyre bakdør.

Jeg anbefaler alle å bruke konsollen som de normalt ville brukt den. Også for å avdekke feil og få den reparert/byttet innenfor garantitiden.

Bedda

0
17 Jan 2004
910
0
16
45
Hei

Jeg har anskaffet meg One X Scorpio og er kjempefornøyd. Hadde den første One men der røk drevet. Har pr nå One S 1TB i stua. One X + 2 x 360 som ungene disponerer + den originale Xboxen. Guttungen får en One S til jul. Kan trygt si jeg er Xbox fan :mrgreen:
Jeg har leid film via Microsoft store og syntes det fungerte bra. Har og sett 4k film fra disk med bra resultat.

Bruker den primært til spilling. Går en del i Forza 7, Assasins Creed Origins, Star Wars Battlefront 2, Division. De 3 førstnevnte har fantastisk grafikk i full 4K, HDR.

Kan også anbefale og gå til innkjøp av Elite controlleren. Mye bedre enn den originale. Synes iallefall jeg.