X4300h, samsung q9n + hdr og hd audio.

Seigmannmons

Medlem
9 Nov 2022
2
0
1
Hei,

Forsterker (x4300h) jeg har støtter ikke passtrough av HDR, men støtter HD-lyd.
Tv'en (Q9) støtter HDR men ikke e-arc slik at hd-lyd ikke kan sendes tilbake til reciever.

Jeg kan koble xbox series x til tv og få full utnyttelse av video, men ikke lyd,
Hvis jeg kobler xbox til reciever får jeg full utnyttelse av lyd, men ikke video.

Det ble indikert fra tv'selger at tv'en ville få støtte for dette senere via oppgradering.
Dette har ikke skjedd.

Uansett....
Kjenner noen her til en mulighet til å få utnyttet både video og lyd fullt ut utenom å bytte ut reciever?
Har kikket litt på om det finnes noen mulighet til å trekke ut hd-lyd, men har ikke funnet noen tilsynelatende gode alternativer.

So close, yet so far.

Jan B

0
13 Jan 2012
2.485
105
63
4300 skal da støtte 4K HDR, så her må det være noe feil med instillinger ?!?

Seigmannmons

Medlem
9 Nov 2022
2
0
1
Har prøvd å kikke gjennom innstillingene på reciever, men har ikke funnet noe som stikker seg ut som mulig feilkilde.
All skalering er skrudd av og passthrough er aktivert.

Har også dobbelt sjekket at hdmi-kabler både før og etter reciever er kompatible.

naist

0
9 Feb 2003
418
11
18
Har prøvd å kikke gjennom innstillingene på reciever, men har ikke funnet noe som stikker seg ut som mulig feilkilde.
All skalering er skrudd av og passthrough er aktivert.

Har også dobbelt sjekket at hdmi-kabler både før og etter reciever er kompatible.

Oppdater forsterkeren til siste firmware.

Se om du har følgende:
Gå inn i Settings>Display and Sound>Video>4K Signal Format
Bytt fra Standard til Enhanced og så skulle HDR m.m. virke gjennom forsterkeren.