VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2

digitech

Medlem
13 Feb 2007
2.973
0
0
thhomas skrev:
Anbefales denne tuneren til en newbie på Linux mottakere?

Har ingen erfaring fra programmering eller oppdatering av tunere.

Men er ute etter en god tuner, men ikke for vanskelig å få i gang.

thomas

Det er ikke vanskelig å sette denne opp fo bruk med CD og Viasat abonnementskort. Stortsett laster du alt du trenger fra nettet direkte på tuneren ( via plugin menyen) .
Det er også lett å programere denne , du trenger kun USB minne brukke, du overfører 3 filer fra din PC til USB minne penn, flytter du denne i fronten på mottakeren, skur du av strømmen av og på , resten er Plug&Play.

ATG

Medlem
23 Okt 2005
224
0
0
TBJ:

Jeg har sett disse stripene selv(både på plasma og projektor) i forbindelse med TV sendinger med kabeldekodere, fiberleverandører og satelitt mottagere. Dette tror jeg er en slags info som blir sendt utenfor visningsområdet til bildet.

Løsningen til dette er å skru ned overscan. På projektoren min har jeg satt visningsområdet(kalt overscan på prosjektoren min) til 97%. Da forsvinner disse delene av bildet.

På Pioneer plasma tv er visningsområdet(Overscan) 100% hvis videoingangen er satt til "Computer input". Mens visnings minker litt(97% ?) hvis du endrer det til "Video input". Dette gjøres i menyen på tven din.

Håper dette kan hjelpe.

mvh

Kaon

Medlem
13 Jul 2006
558
0
0
New VTI "Vu + Team Image" - Master V0.7-18.03.2010

Her går det unna ja på software opdate:-D

Enigma2 from 18.03.2010
Skins on 18/03/2010
Plugins from 27.02.2010

Changes in the image:
Own Boat Logo's new radio and fashion logo.
various adjustments to the image and diffs, and link from / usr / keys and / var / keys in the smaller image and other things.

* New Driver memory usage optimization
- Allocate more memory to user application.

New * Adjust DiSEqC message timing

New * Fix media player skip function
- 1, 3: 15 secs skip
- 4, 6 min: 1. skip
- 7, 9 min: 5th skip

New Fix Radio channel audio problem

New * Support PIG

New * Fix "box does not wake up after long inactivity" problem. (Fixed at 4.1)

New Skin * Fix HD VFD Display

New * Fix bug E2 skin cutlisteditor

Fixed or adjusted by VTI Team

NEW * VTI panel (blue button)
- (Multilingual) previously languages, English, German support, Dutch

NEW * liba52 is no longer in the image in it!

NEW * Graphical Multi EPG adjusted picons pronounced in the multi EPG display and download the plug-ins, the line appears wider now, no more so ticked off.

NEW * Pair gstreamer things adjusted. Tests so all times AVI, Divx, and DVD in conjunction with the tone

NEW Cam * new scripts have also been built. Please also take this time to test, please log on errors.

NEW * Picon packages have also been adapted

Larry Laffer

Medlem
16 Aug 2007
249
0
0
digitech skrev:
Hei,
Det er avhengig av type abonnement du har hos CD. Jeg abonnerer på FULL pakke ( Entertain ) og ser på alle tilgjengelige HD kanaler til CD .
Er det VU+ du referer til når du forteller om problemene du oplever ? Og er det Entartain pakken du abonerer på ?

Det er ikke helt korrekt, har ikke med hvilket abonnement du har, men om du er registert med godkjent HD-mottaker i systemet til CD. Dvs at du må kjøpe en godkjent HD mottaker fra CD for å få riktig kort/åpnet for alle HD-kanaler.

-L-

kripet

Medlem
15 Des 2007
332
0
0
digitech skrev:
Men det burde da fungere når jeg får søkt inn alle kanalene på den tuneren som har kabel koblet til.
selv om den ander tuneren er deaktivert?..

Altså du bekrefter at du klarer å søke alle kanaler på Tuner A ?
Hvis Ja , da snakker vi ikke om hardvare feil i Tuner A !
Prøvde du BBC World News med tilkoblet koaks til tuner A ? Fikk du bilde på kanalen ? Hvis svaret er JA , da har du problem med emulatoren du har i bruk , hvis alle gratis kanaler kommer inn , men kodede kanaler uteblir da snakker vi om de-kryptering problem , ikke om feil i tuner A .
Aktiver begge tunere , sett samme parameter på begge og søk kanalene på begge 2. Last ned Cc*m fra " Blå Panel " og sjekk om du får brukt kortet ditt.[/QUOTE]

Ja klarer å søke inn kanalene på tuner a og b. (den som da har kabel i seg)
Men på tuner B blir det bevegelig bilde men på A blir det kun stillbilder og lyd.

Så Tuner B fungerer det utmerket på mens på tuner a blir det kun stillbilder og lyd.

Og ja har testet med BBC world news :) første kanalen jeg testet siden denne er gratis..

uhlt

Medlem
19 Sep 2010
51
0
0
digitech skrev:
Hei,
Leste du følgende info på side : 64 ?
Sitat : " Hei, det er ekstremt enkelt å få liv i serveren til Dream Elite ( BH)
Gjør følgende :
Start FTP sesjon og overfør : DE-softcam-feed.ipk i *tmp mappen din
Velg Meny-Oppsett-Software Management- Advanced Option-Pakkeforvaltning , vent litt om ca. 15 sekund skal du få alle "vitaminer " servert på fat...."

Gå til forrige side og last ned "DE-softcam feed.zip "
Briker "Beyonce 10" skin på DE , den er jammen like fin som selve dama :oops:
Jo da, leste den, og har lastet ned skins, men finner ikke ut hvordan jeg skal få endret til andre skins. Har vært litt travel i det siste, så har ikke hatt anledning til å følge med.

thoregutt

Medlem
29 Jun 2010
12
0
0
Noen som husker hvordan man kan "bla seg fremover i kanalene" fortere. F.eks. nå man går inn på kanallista - trykker rød knapp (alle) - så skal det gå an å trykke f.eks 2 ganger raskt på 3 tallet - så hoppes det frem til kanalene som begynner på D. Har fått det til før, men har selvsagt glemt dette nå:???:

Se der ja ..... fant det ut selv :)

5 Des 2010
30
0
0
Mach III skrev:
Tekstknappen øverst på fjernkontrollen, velg språk. Gjør dette for hver kanal du vil ha tekst på, og ta en restart via shutdown-meny.
Trenger ikke tilleggsprogrammer.:)+

Mach III

Fantastisk enkelt - takk takk.
Er det mulig å forandre fonten på skriften?

Vet noen om det er mulig å få infobar på frontdisplayet om gjenværende tid??

Mach III

Medlem
17 Aug 2009
869
0
16
audia4 skrev:
Hei fikk min vu+duo med 1t hd idag fra maxsat, hvilket image er best ?:-|
Har idag cd parabol men tenkte også å skaffe viasat . Tenkte å montere 1 duo hode til på skåla ,hvordan må jeg koble dette sammen for å få tatt opp fra en kanal samtidig jeg ser på en annen ? Har 2 kabler inn til huset idag.

Mvh audia4:)

OpenPli er enkelt og stabilt image å starte med, anbefaler det for deg.
Hvis du skal ha både via og cd med dobble opptaksmuligheter på begge så må du altså ha 2 stk twin-lnb'er + 1 stk 4/1 DiSEqC switch. og deretter 2 kabler inn til Vu+'en slik som du har i dag.:)

Mach III

Mach III

Medlem
17 Aug 2009
869
0
16
thhomas skrev:
Anbefales denne tuneren til en newbie på Linux mottakere?

Har ingen erfaring fra programmering eller oppdatering av tunere.

Men er ute etter en god tuner, men ikke for vanskelig å få i gang.

thomas

Jeg er vel kanskje ikke den rette til å svare siden min Vu+ er i posten ennå, men denne er nok ikke noe verre å programmere enn f.eks Dreambox.
Og denne regnes vel som beste kjøp/mest for pengene akkurat nå.
Er sikker på at du får hjelp av @digitech eller av meg da, når jeg er blitt litt kjent med den, om det er noe du lurer på.:-D

Edit: Se det ja, der fikk du jo svar på det du lurte på fra @digitech.

Mach III

EX-Force

Medlem
26 Sep 2008
390
0
0
ATG skrev:
TBJ:

Jeg har sett disse stripene selv(både på plasma og projektor) i forbindelse med TV sendinger med kabeldekodere, fiberleverandører og satelitt mottagere. Dette tror jeg er en slags info som blir sendt utenfor visningsområdet til bildet.

Løsningen til dette er å skru ned overscan. På projektoren min har jeg satt visningsområdet(kalt overscan på prosjektoren min) til 97%. Da forsvinner disse delene av bildet.

På Pioneer plasma tv er visningsområdet(Overscan) 100% hvis videoingangen er satt til "Computer input". Mens visnings minker litt(97% ?) hvis du endrer det til "Video input". Dette gjøres i menyen på tven din.

Håper dette kan hjelpe.

mvh

De linier du kan se er text tv information som ligger på de første linerer i pal signalet

Tekst-tv - Wikipedia, den frie encyklopædi

MVH

EX-Force

:!: :!: :!: :!:

digitech

Medlem
13 Feb 2007
2.973
0
0
Kaon skrev:
New VTI "Vu + Team Image" - Master V0.7-18.03.2010

Her går det unna ja på software opdate:-D

Enigma2 from 18.03.2010
Skins on 18/03/2010
Plugins from 27.02.2010

Changes in the image:
Own Boat Logo's new radio and fashion logo.
various adjustments to the image and diffs, and link from / usr / keys and / var / keys in the smaller image and other things.

* New Driver memory usage optimization
- Allocate more memory to user application.

New * Adjust DiSEqC message timing

New * Fix media player skip function
- 1, 3: 15 secs skip
- 4, 6 min: 1. skip
- 7, 9 min: 5th skip

New Fix Radio channel audio problem

New * Support PIG

New * Fix "box does not wake up after long inactivity" problem. (Fixed at 4.1)

New Skin * Fix HD VFD Display

New * Fix bug E2 skin cutlisteditor

Fixed or adjusted by VTI Team

NEW * VTI panel (blue button)
- (Multilingual) previously languages, English, German support, Dutch

NEW * liba52 is no longer in the image in it!

NEW * Graphical Multi EPG adjusted picons pronounced in the multi EPG display and download the plug-ins, the line appears wider now, no more so ticked off.

NEW * Pair gstreamer things adjusted. Tests so all times AVI, Divx, and DVD in conjunction with the tone

NEW Cam * new scripts have also been built. Please also take this time to test, please log on errors.

NEW * Picon packages have also been adapted

Solid arbeid, ingen tvil. Det går rykter at VTI Team er startet ifra flere utvilere involvert hos Gemmini Team ( kjent med utvikling av Dreambox image). Jeg vet ikke om kilden er troverdig, men hvis dette er sant , kan vi forvente en liten konkurranse mellom VTI og DreamElite , som forhåpentligvis vil resultere i bedre image for oss brukerne.
Gleder meg å teste siste VTI :-D

digitech

Medlem
13 Feb 2007
2.973
0
0
Larry Laffer skrev:
Det er ikke helt korrekt, har ikke med hvilket abonnement du har, men om du er registert med godkjent HD-mottaker i systemet til CD. Dvs at du må kjøpe en godkjent HD mottaker fra CD for å få riktig kort/åpnet for alle HD-kanaler.

-L-

Jeg hadde regnet med at han har allerede HD mottaker fra CD siden har får en del av HD kanalene , men ikke alle ?
Sjekk hva han skriver .....siterer : " Tv2HD, NRKHD, TvNHD pluss HD film og sport i CanalPlus pakken "
! Ellers takk for info :wink::mrgreen: :mrgreen:

digitech

Medlem
13 Feb 2007
2.973
0
0
Ok :-D
Fikk du "bevegelig" bildet på BBC World News på Tuner A ( med tilkoblet koakskabel til tuner A) eller du får kun "stillbilder" på denne kanalen også ?

digitech

Medlem
13 Feb 2007
2.973
0
0
uhlt skrev:
Jo da, leste den, og har lastet ned skins, men finner ikke ut hvordan jeg skal få endret til andre skins. Har vært litt travel i det siste, så har ikke hatt anledning til å følge med.

Etter du laster nye skin , velg Meny-Oppsett-bla nedover , helt nederst finner du SKIN ( du finner valget på side 2 !) , du ser ikke Skin på første siden .

pierce

Medlem
14 Okt 2006
287
0
0
Sitter selv nå og vurderer denne, samt et pr andre.

Positive/negative erfaringer sålangt?

xlarge

Medlem
5 Okt 2010
333
0
0
Lydproblemer på Nrk + HD

Jeg oppdaget i går kveld at lyden ble ekstremt høy på Nrk1, 2 og 3 + noen andre HD, men ikke TV2-kanalene. Jeg har hdmi til TV-en og bruker for tiden flat-tv-ens innebygde høyttalere.

Etter en del feilsøking, restart mm, prøvde jeg selvsagt a/v-innstillingene og ved å sette AC3 Downmix til NO så oppførte lyden i Nrk-kanalene seg likt med TV2. Jeg prøvde dette både på enkeltkanaler og til slutt under oppsett i meny.

Jeg leser i manualen at det skal være noe som heter AC3 Default, hvor Yes brukes hvis du bruker Dolby Digital Auto som default, men hvis programmet en ser på har AC3 og stereo, så blir AC3 brukt. No brukes hvis en ikke ønsker dolby som default og programmet en ser på har AC3 og stereo, så blir stereo brukt.

Når det gjelder AC3 downmix så brukes YES når en ønsker audio downmixed fra AC3 til stereo. Når No brukes og en bruker hdmi kan det blir manglende lyd hvis programmet du ser på bare gir AC3. Da anbefales S/PDIF tilkobling isteden.

Foreløpig har jeg ikke oppdaget noe lydavbrudd ved NO, men "lydeksplosjon" ved å bruke YES på Nrk-kanalene. Ekstremt mye høyere enn på TV2 mfl.

Jeg er veldig interessert i å høre andres erfaring og bruk av disse parameterene samt hvor en finner AC3 Default - som jeg ikke ser i noen meny. Er det kanskje forsvunnet i nyere programversjon på VU+DUO?

Har Nrk lagt om sendingene akkurat nå ????

audia4

Medlem
23 Mai 2011
27
0
0
Mach III skrev:
OpenPli er enkelt og stabilt image å starte med, anbefaler det for deg.
Hvis du skal ha både via og cd med dobble opptaksmuligheter på begge så må du altså ha 2 stk twin-lnb'er + 1 stk 4/1 DiSEqC switch. og deretter 2 kabler inn til Vu+'en slik som du har i dag.:)

Mach III

Takker for svar , snakket med en annen han sa at jeg måtte ha 1/2 switch til hvert av hodene , på viasat hodet måtte jeg koble to kabler til switchen og en ut til tuneren samme med cd hodet ,det blir vel det neste det samme som du mener bare med en switch mindre ?

hårek

Medlem
26 Mai 2003
3.455
8
38
hårek skrev:
Oppdatering etter 2 uker med OpenPLi.
Har enda ikke låst seg. Men det er et annet problem, som jeg ikke hadde i VIX. Når jeg spiller av et opptak så kommer plutselig spinneren, og like etterpå stopper det opp en stund. Dette gjentar seg ganske raskt, så det er bare å avslutte.
...
Oppdatering
Jeg byttet tilbake til VIX 2.3. Spinneren dukket opp igjen, typisk ved kanalbytte. Prøvde så å slå av permanent timeshift, og det hjalp. Har ikke sett spinner siden.
Ser ut som hardware ikke er kraftig nok til å håndtere timeshift.