De med heatpipes krever god ventilasjon rundt kabinettet.
Personlig så ville jeg valgt vifter, og kjøpt vifter/kjølere produsert av Noctua.
De er ekstremt stille, spesielt hvis man bruker motstanden som følger med så blir de helt stille (Den setter ned hastigheten på viftene).
Vifter er bedre, da de kjøler mer effektivt, og kan holde HTPCen kjøligere, og dermed forlenge levetiden på komponentene.
Man kan også ha en kraftigere PC enn hva Streamcom kan takle.
Noctua koster litt mer enn andre kjølere, men av god erfaring så er de verdt prisforskjellen og mer. PC vifter er ikke like, selv om de ser veldig like ut. Det er enorm forskjell i støy, selv om dBen som oppgis er lik eller lavere. Mange vifter som har oppgitt lav dB har den hørbare støyen i den høyfrekvente delen av spektret, noe som gjør at man hører de bedre. Mens Noctua har mer enn lavere støy, slik man ikke hører dem.
Har akuratt byttet ut min HTPC, og når jeg kjørte den opp med kun Noctua kjøleren, og SSD så var det ikke mulig å høre den, selv om jeg hadde den åpen på min pult, og satt 60-100 cm unna. Den ble litt mer hørbar da jeg ikke byttet ut mine Fractal vifter i kabinettet, men nå står det i rack i en gang, så det er ikke så viktig lenger.