Vienna Acoustics

23 Jul 2012
451
0
16
NorwegianGoose skrev:
Vienna frister utrolig som nye fronter, men tror det blir litt i dyreste laget for min del. Hadde ikke tenkt å oppgradere fronter umiddelbart, men senter er noe jeg tar meg råd til. Skal nok ikke ha Klipsch, er nok altfor skarpt for min type lyd.

Har kikket på kinoen din og de frontene ser jo rå ut!

Senteren som er uaktell er denne pent brukte:

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=98922&cat=all

Er det en grei pris for en slik, eller er det pritningsmonn og gå på?

Klem til.

Fin pris på en meget god senter!
Passer antagelig veldig godt til dine ører,da du ikke er glad i klipsh.
:mrgreen:
Den vill også være en god match til sonus.

14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
NorwegianGoose skrev:
Vienna frister utrolig som nye fronter, men tror det blir litt i dyreste laget for min del. Hadde ikke tenkt å oppgradere fronter umiddelbart, men senter er noe jeg tar meg råd til. Skal nok ikke ha Klipsch, er nok altfor skarpt for min type lyd.

Har kikket på kinoen din og de frontene ser jo rå ut!

Senteren som er uaktell er denne pent brukte:

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=98922&cat=all

Er det en grei pris for en slik, eller er det pritningsmonn og gå på?

Maestroen er en utrolig god høyttaler, og kan anbefale den på det sterkeste. Men som de andre nevner, så er matching mot fronter viktig.

Selv så oppgraderte jeg fra Klispch til Vienna fronter, og tenkte å beholde Klipsch senteren, men det tok meg ikke mange minuttene før oppgraderingen var nødvendig da Vienna/Klipsch kræsjet helt.

Hvordan Audio pros lydsignatur er i forhold til Vienna vet jeg ikke. Men hvis ønsket senere er å oppgradere til Vienna i front, så kjøp senteren nå, det er god pris for kvaliteten. Men vært ops på at det kanskje ikke lyder 100% sammen.

21 Feb 2013
1.257
0
0
AndersT2 skrev:
Maestroen er en utrolig god høyttaler, og kan anbefale den på det sterkeste. Men som de andre nevner, så er matching mot fronter viktig.

Selv så oppgraderte jeg fra Klispch til Vienna fronter, og tenkte å beholde Klipsch senteren, men det tok meg ikke mange minuttene før oppgraderingen var nødvendig da Vienna/Klipsch kræsjet helt.

Hvordan Audio pros lydsignatur er i forhold til Vienna vet jeg ikke. Men hvis ønsket senere er å oppgradere til Vienna i front, så kjøp senteren nå, det er god pris for kvaliteten. Men vært ops på at det kanskje ikke lyder 100% sammen.

Du har nok rett i at det ikke er 100% match nei. Er ingen lyd ekspert, så jeg tror egentlig ikke dette vil kræsje i mine ører. Hvis dette er en god senter så kommer jeg nok til å merke merkbar forskjell fra min Audio Pro senter. Liten i str og gir ikke det jeg er ute etter.

Får desverre ikke muligheten til å høre på senteren da selger har solgt unna utstyr. Men, jeg stoler på dere når dere sier at dette er en god senterhøytaler :)

Mulig jeg kjøper den. Må litt i tenkeboksen.

23 Jul 2012
451
0
16
Denne gleder jeg meg helt vilt til å oppleve.
Den nye imperial serien!

Vedlegg

• 485495_133401913524123_1803944896_n.jpg
    485495_133401913524123_1803944896_n.jpg
    66,1 KB · Sett: 128
14 Jul 2009
438
0
0
Er det noen her som har hørt Sonus Faber Venere 2.5 mot Mozart Grand SE eller Beethoven Baby Grand? Etter det jeg har lest så virker det som de kan passe til folk som liker Vienna også?
Noen som vet om de har dem på utsilling på Stereofil?

Hi-Fi Choice Review

Lyd og Bilde test

Noen som vet om de har de blitt testet i hjemmekino?

RODA

0
12 Aug 2005
108
0
0
49
Audionet SAM G2 har overtatt for SAM V2 som kraftleverandør til Mozart GSE :)

00015_zps048f4921.jpg

RODA

0
12 Aug 2005
108
0
0
49
Takker Mr.logan!

00012_zps5ab9c280.jpg

Digger komboen! Viennaene er temmelig strømsultne og med Audionet ved roret er det stø kurs og full kontroll! 8)
Sterkt anbefalt :-D

30 Mai 2011
24
0
0
Skummel skrev:
sorry...har ikke hørt denne her menne.... jeg bare må:

Vis vedlegget 55030

mmmm.... die musik... :mrgreen:

denne kunne faktisk fått lov til å føde mine barn.

hei ser du har/hatt yamaha a-s2000 har du prøvd den på
Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand???? har den forsterkeren skjøl så lurer på om det er et godt trff

mvh kjell

LL

0
15 Jul 2003
8.140
3
38
Hva tror dere vil skje med Vienna Acoustics nå som Interconnect har lagt inn årene og agenturet er overtatt av andre? Interconnect var ikke særlig flinke til å promotere merket de siste årene. Stadig flere forhandlere (uavhengig av hvilke merker de selger) forsvinner. Mono er inne med eierskap i Soundgarden og Hi-Fi Klubben har sine egne greier og kommer ikke til å selge noe annet. Jeg er redd at Vienna Acoustics vil bli et mer og mer ukjent merke her til lands... Snart er det få som vet hva dette er for noe.

DevilEj

0
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.998
287
83
51
Viken
minhjemmekino.no
Det er dessverre et faktum at norge snart ikke har forhandlere igjen. Da er det helt å holdent opp til importørene å dra lasset selv, og det er ikke mange av disse som har fysiske butikker. All ære til de som holder ut i dette markedet.
Ny importør av Vienna er en ildsjel, så det blir spennende å se om han klarer å øke salget i Norge.

• Like
Reactions: haber