Vienna Acoustics

14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
DC-15 skrev:
Noen som har hørt både Beethoven Concert Grand og klipsch RF82, og kan si hvilken av de som "trøkker" mest? Dimensjon på kassene er heller ikke så ulikt.

Ikke at det betyr så mye, men nysgjerrigheten pirrer :)

Jeg byttet mine Klipsch RF-63 med Beethoven Concert Grand. Man kan nok ha mer trøkk med Klipschene. Men kvaliteten som VA har på alt annet er verdt alle pengene etter min mening.

Det har etter min mening også bedre bass enn Klipschene hadde. RF-82 har jo ett par større elementer, mens VA og RF-63 hadde 3 stk mindre basser. Arealet er nok nokså likt totalt.

Men det er nok bare å prøve for å se den virkelige forskjellen.

Men for meg, hvor det var størst skille mellom VA og Klipsch var når jeg måtte bytte senterkanalen RC-64 med Maestro da Klipsch og VA sammen i front var totalt kræsj. Syntes Klipschen var en bra senter, men Maestro er enorm i forskjell, og de er ca like i pris.

DC-15

0
21 Feb 2004
480
0
0
AndersT2 skrev:
Jeg byttet mine Klipsch RF-63 med Beethoven Concert Grand. Man kan nok ha mer trøkk med Klipschene. Men kvaliteten som VA har på alt annet er verdt alle pengene etter min mening.

Det har etter min mening også bedre bass enn Klipschene hadde. RF-82 har jo ett par større elementer, mens VA og RF-63 hadde 3 stk mindre basser. Arealet er nok nokså likt totalt.

Men det er nok bare å prøve for å se den virkelige forskjellen.

Men for meg, hvor det var størst skille mellom VA og Klipsch var når jeg måtte bytte senterkanalen RC-64 med Maestro da Klipsch og VA sammen i front var totalt kræsj. Syntes Klipschen var en bra senter, men Maestro er enorm i forskjell, og de er ca like i pris.
Enig med deg Anders. Jeg synes at klipschene er mye mindre definert i bassen, mer "en-tone" eller pukkel om man vil. Sammenlignet med mine tidligere Mozart Grand, mangler RF82mk2 en del på musikalitet og oppløsning, men imponatoreffekten er der og spesielt på film. Men musikk er pri-1, så en oppgradering til BCG tror jeg må vurderes:)

RODA

0
12 Aug 2005
108
0
0
49
Jan Frode skrev:
Noen her som har sammenlignet VA Mozart Grand SE mot VA Beethoven Baby Grand ?.

Dersom ja, hvor store eller små forskjeller er det egentlig ?

Utgjør det ene ekstra basselementet så mye at det forsvarer prisforskjellen ?

På forhånd takk for svar.

Har ikke hørt disse to sammen, men det sies at de låter litt forskjellig.
BBG skal være mer "frempå", så spørs det jo hva man liker best.

IMG_0475_2_zpsbd6513c2.jpg

Della

0
28 Jan 2008
785
0
16
Vigrestad
Heisan,

Jeg HADDE Die Musik.

Kjørte de da på Ayon rørforsterkersett med stort hell.
Prøvde dem også på Classê en stund, var ikke ulyd i det heller :mrgreen:

Hørte dem på EC Nemo før jeg kjøpte dem, det passet mine ører like godt som kald kaffe passer ganen min.. :(

LL

0
15 Jul 2003
8.140
3
38
Della skrev:
Heisan,

Jeg HADDE Die Musik.

Kjørte de da på Ayon rørforsterkersett med stort hell.
Prøvde dem også på Classê en stund, var ikke ulyd i det heller :mrgreen:

Hørte dem på EC Nemo før jeg kjøpte dem, det passet mine ører like godt som kald kaffe passer ganen min.. :(

Hva var grunnen til at du valgte noe annet og hva byttet du eventuelt til?

Della

0
28 Jan 2008
785
0
16
Vigrestad
Hei,

Jeg bodde i en leilighet på Mariero, mellom Viking Stadion og Stavanger Sentrum, med en stue/kjøkken på 46 m2; de ble for dominerende og ruvende til slutt, fikk følelsen av å bo i et lydstudio.

Byttet meg derfor ned mange hakk og endte til slutt opp med st koselig 5,0 system fra Primare og System Audio.
Primare SP 32 og A30,7 samt SA Explorer Master fronter, Exact center og Talenter bak. Da så det ut som jeg bodde i en leilighet igjen :mrgreen:

Holder nå på og skal bygge meg hus, da kan det bli mer spennende saker som havner inn dørene, men av alle ting virker det som om det blir for komplisert med plassering av elektronikk og kabler, at det kan bety at jeg ender opp med aktive høyttalere.. :neutral:

25 Okt 2011
108
0
0
Har akkurat anskaffet meg ett sett The Music, og sitter nå å vurderer elektronikk til dyrene.

Har sett på:

Hegel H30/P30
Bladelius Ymer/Saga
Electrocompaniet AW400/EC4.8
Burmester 956MkII/035

Noen flere forslag?

Boyka

0
12 Apr 2008
498
0
0
maholst skrev:
Har akkurat anskaffet meg ett sett The Music, og sitter nå å vurderer elektronikk til dyrene.

Har sett på:

Hegel H30/P30
Bladelius Ymer/Saga
Burmester 956MkII/035

Noen flere forslag?

Gratulerer med fantastiske høyttalere! 8)

Kan bare si at Electrocompaniet er en forferdelig dårlig match til desse, har hørt Nemo osv på dem jeg også, og det var ikke noe å rope hurra for,

Hegel P30/H30 er fantastisk til prisen, spesielt Pre-ampen P30.

Bladelius er lekkre saker, McIntosh kunne jo også være noe? Uten å ha hørt komboen selv, eller som noen over her sier, Ayon?

Lykke til, og bilder er alltid kjekt! :mrgreen:

25 Okt 2011
108
0
0
Boyka skrev:
Gratulerer med fantastiske høyttalere! 8)

Kan bare si at Electrocompaniet er en forferdelig dårlig match til desse, har hørt Nemo osv på dem jeg også, og det var ikke noe å rope hurra for,

Hegel P30/H30 er fantastisk til prisen, spesielt Pre-ampen P30.

Bladelius er lekkre saker, McIntosh kunne jo også være noe? Uten å ha hørt komboen selv, eller som noen over her sier, Ayon?

Lykke til, og bilder er alltid kjekt! :mrgreen:
Takker for det!
Skal hente de iløpet av uken eller så må jeg vente til jeg kommer hjem fra en aldri så liten ferie. Bilder kommer det uansett ;)

Jeg har selv en god magefølelse på Bladelius. Hegel som en god nummer to. Noen som har Burmester på Vienna her inne?

JD

0
10 Apr 2003
7.534
2
38
maholst skrev:
Takker for det!
Skal hente de iløpet av uken eller så må jeg vente til jeg kommer hjem fra en aldri så liten ferie. Bilder kommer det uansett ;)

Jeg har selv en god magefølelse på Bladelius. Hegel som en god nummer to. Noen som har Burmester på Vienna her inne?

Har Bladelius Thor på Mozart, og syns det er en meget god match, noe flere andre og har bekreftet. Syns også den er lekker og gir ekstra eierglede.

14 Jan 2010
1.585
0
0
maholst skrev:

Har sett på:

Hegel H30/P30
Bladelius Ymer/Saga
Burmester 956MkII/035

Noen flere forslag?

Gratulerer med nyannskaffelsen :)

Ser frem til bilder :)

21 Feb 2013
1.257
0
0
Hei.

Ønsker å oppgradere senteren i hjemmekinoen, føler at den jeg har nå drukner litt i det andre. Har fra før et Audio Pro Black Diamond surround-anlegg som står i en veldig dedikert hjemmekino. Har kikket på
Vienna Acoustics Maestro Grand senter. Hva kan dere si om denne? Fordeler ulemper? Andre modeller som gjør seg bedre?

Vienna Acoustics Maestro Grand

Takker for alle svar

23 Jul 2012
451
0
16
NorwegianGoose skrev:
Hei.

Ønsker å oppgradere senteren i hjemmekinoen, føler at den jeg har nå drukner litt i det andre. Har fra før et Audio Pro Black Diamond surround-anlegg som står i en veldig dedikert hjemmekino. Har kikket på
Vienna Acoustics Maestro Grand senter. Hva kan dere si om denne? Fordeler ulemper? Andre modeller som gjør seg bedre?

Vienna Acoustics Maestro Grand

Takker for alle svar

Hva bruker du i dag som front ht?
Har selv hatt denne og var meget fornyd med både utsende, finich og lud fra denne.

23 Jul 2012
451
0
16
maholst skrev:

Har sett på:

Hegel H30/P30
Bladelius Ymer/Saga
Burmester 956MkII/035

Noen flere forslag?

Har selv The Musik og bruker classe oppsett på disse.
Synes denne komboen er meget tilfredstillende. Audionette er også en veldig god komb med disse..

21 Feb 2013
1.257
0
0
Mr.logan skrev:
Hva bruker du i dag som front ht?
Har selv hatt denne og var meget fornyd med både utsende, finich og lud fra denne.

Hallo.

Bruker idag Audio Pro Black Diamond V2 som fronter. Veldig fornøyd med disse, men oppgradering kommer etterhvert som budsjett blir større. Tenker da i gata Monitor Audio, Sonus faber o.l.

Så du kan sterkt anbefale denne som senterkana? Noen negative sider da?

23 Jul 2012
451
0
16
NorwegianGoose skrev:
Hallo.

Bruker idag Audio Pro Black Diamond V2 som fronter. Veldig fornøyd med disse, men oppgradering kommer etterhvert som budsjett blir større. Tenker da i gata Monitor Audio, Sonus faber o.l.

Så du kan sterkt anbefale denne som senterkana? Noen negative sider da?

Ikke Vienna fronter også da?
Det lønner seg å ha samme lydsignatur i fronten. Skulle du hatt Klipch heller lignende, ville det blitt total feil å sette inn en vienna senter. Ikke mange negative sider jeg kan komme på, da det gjelder denne senteren.
Det gjenspeiles også i dens tester!
Det eneste er vell at den ikke klarte å følge mine nye ht.:wink:

21 Feb 2013
1.257
0
0
Mr.logan skrev:
Ikke Vienna fronter også da?
Det lønner seg å ha samme lydsignatur i fronten. Skulle du hatt Klipch heller lignende, ville det blitt total feil å sette inn en vienna senter. Ikke mange negative sider jeg kan komme på, da det gjelder denne senteren.
Det gjenspeiles også i dens tester!
Det eneste er vell at den ikke klarte å følge mine nye ht.:wink:

Vienna frister utrolig som nye fronter, men tror det blir litt i dyreste laget for min del. Hadde ikke tenkt å oppgradere fronter umiddelbart, men senter er noe jeg tar meg råd til. Skal nok ikke ha Klipsch, er nok altfor skarpt for min type lyd.

Har kikket på kinoen din og de frontene ser jo rå ut!

Senteren som er uaktell er denne pent brukte:

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=98922&cat=all

Er det en grei pris for en slik, eller er det pritningsmonn og gå på?