Vienna Acoustics

25 Okt 2011
108
0
0
RODA skrev:
Tøffe! Tar nok litt tid å bli vant til de nye føttene, etter å ha sett på de gamle i årevis...
Lurer på om det er mye forskjell på de. Og lurer på når BCG kommer i SE. Lekre kreasjoner ja :)

RODA

0
12 Aug 2005
108
0
0
49
Ja, de var flotte, Anfield.
Men en stakkar må jo mobilisere egen psyke for å motstå tankene om å bytte....? :mrgreen:

Hmm... kanskje det går an å kjøpe bare føttene?

ragwo

0
13 Jan 2007
7.655
0
0
Anfield skrev:
Synes de nye føttene var en klar forbedring, jeg...
Penere var de, men litt mindre støvsugervennlige. Det fine med de gamle er at støvsugeren ikke tar høyttalerne, kun beina :)
EDIT: De ligner veldig på Sonus Faber sin løsning.

23 Jul 2012
451
0
16
ragwo skrev:
Penere var de, men litt mindre støvsugervennlige. Det fine med de gamle er at støvsugeren ikke tar høyttalerne, kun beina :)
EDIT: De ligner veldig på Sonus Faber sin løsning.

Det er samme løsning som brukes på The Musik.

Boyka

0
12 Apr 2008
498
0
0
Hmm.. ny utgave! Lurer på hvor mye bedre denne er en den gamle BBG! :)

Er usikker på føttene! På Die Music ser det veldig fint ut, men det er en mye større høyttaler, her synes jeg det såg spinkelt ut,kanskje pga spiksene er så høye? basen på de gamle lager ett mer maskulint uttrykk spør du meg! :mrgreen:

Hvit er så vanvittig pent på Vienna! :(

22 Nov 2004
15.434
0
0
RODA skrev:
Tøffe! Tar nok litt tid å bli vant til de nye føttene, etter å ha sett på de gamle i årevis...

Synes de nye føttene var direkte stygge. Så jo ut som en feilproduksjon nesten i forhold til de gamle som ikke drog oppmerksomhet til seg.

RODA

0
12 Aug 2005
108
0
0
49
Rett fra levra, cyber!
Men, ja, jeg sliter med å få fot for disse nye føttene.
Holder meg til de gamle tøflene 8)

22 Nov 2004
15.434
0
0
RODA skrev:
Rett fra levra, cyber!
Men, ja, jeg sliter med å få fot for disse nye føttene.
Holder meg til de gamle tøflene 8)

Hehe, ærlighet varer lengst, er det ikke så? På en så slank høyttaler kan man jo ikke ha noen svære industriskruer på hver side, de er jo altfor "grove" i utførelsen.

Boyka

0
12 Apr 2008
498
0
0
Noen som har hørt noe mer om Imperial Grand?
Vienna trenger en mellomting i prisleiet! :)

18 Sep 2004
23.594
0
0
52
cybervision_ skrev:
Hehe, ærlighet varer lengst, er det ikke så? På en så slank høyttaler kan man jo ikke ha noen svære industriskruer på hver side, de er jo altfor "grove" i utførelsen.

Uenig! Men det er det jo lov å være :)

Kan lett se for meg at disse er lettere å bruke for å justere/tilte høyttalerne enn mange andre føtter.

27 Nov 2008
6.334
0
36
maholst skrev:
Snakket med Interconnect, de kommer til sommeren.

Mener jeg har lest om disse i et blad, men da var det prototype og de kom liksom aldri.
3x7" + 6" med diskant i midten + supertweeter under mellomtonen?
Til ca 70.000?
Har snuset litt på å bytte til B&W 803 Diamond, men Imperial virker også spennende.

22 Nov 2004
15.434
0
0
Anfield skrev:
Uenig! Men det er det jo lov å være :)

Kan lett se for meg at disse er lettere å bruke for å justere/tilte høyttalerne enn mange andre føtter.

De er uten tvil lettere å justere, men det har lite å bety da det ikke er noe man gjør ofte. Jeg tenkte mer på det estetiske og det er visstnok slik at smaken ulik...

23 Jul 2012
451
0
16
Sven1978 skrev:
Mener jeg har lest om disse i et blad, men da var det prototype og de kom liksom aldri.
3x7" + 6" med diskant i midten + supertweeter under mellomtonen?
Til ca 70.000?
Har snuset litt på å bytte til B&W 803 Diamond, men Imperial virker også spennende.

Hadde besøk av Klaus fra interconnet og han kunne fortelle at det hadde vist vært endel intærne problemer hos Vienna som har gjort at realese på den nye serien hadde blitt endel forrsinket.
Det som jeg synes blir mest spennede på den nye serien, er den flate mellomtonen som er tatt med fra Klimt serien.
Er hvertfall sinnsykt fornyd med det di leverer på The Musik!:D

DC-15

0
21 Feb 2004
480
0
0
Noen som sitter på info om pris på de kommende Baby Grand SE?
Mon tro om de nye "føttene" kommer i sølv på sort høyttaler, slik som er tilfelle med The music? :)

28 Feb 2006
691
0
0
Vienna med rør

Koblet på MA rørforsterker på mine Beetoven. For første gang har jeg fått følelsen av high-end, og det med en billig kinesisk rørforsterker. Riktignok med oppgraderte rør. Det bor mer disse høyttalerne enn hva jeg har vært klar over. Når sev fruen som hater stereoen kommenterte "nå spiller det fint" - så taler det for seg selv.:)

DC-15

0
21 Feb 2004
480
0
0
Noen som har hørt både Beethoven Concert Grand og klipsch RF82, og kan si hvilken av de som "trøkker" mest? Dimensjon på kassene er heller ikke så ulikt.

Ikke at det betyr så mye, men nysgjerrigheten pirrer :)