Vibrasjonsisolering..

yannz

0
9 Jun 2003
408
0
16
yannz.sliter.nu
Ja..

Rett som er det, så har jeg fest her, og da flyttes det inn to platespillere med mikser og effektboks.. tre stykker jeg kjenner som alle tar på vinyl.

problemet ligger i et vaklete bord, og når noen går forbi / danser, så blir lyden fanget opp av platespillerne.. :?

Så, er det noen god idé å henge en stor nok plate opp i taket? ville tro dette skulle eliminere det meste.. men hva da med vugging? heh..

forslag til plate til å ha alt på, tau/stropp osv, og kroker i taket.. (må ha mulighet til å hekte av, og krokene må være lavprofil-- må jo ikke komme i veien for prosjektorlyset, 'vett.. :shock: )

14 Feb 2003
10.513
0
36
Hadde det ikke vært enklere å festet noen vibrasjonsdempende føtter under bordbeina?

Det må da være mye enklere enn å feste det i taket.

Slike føtter finnes det utallige varianter av, bare husk å kjøpe noen som isolerer og ikke formidler :)

yannz

0
9 Jun 2003
408
0
16
yannz.sliter.nu
Jo ja, dette hadde kanskje vært en god løsning, om man ikke brukte kjøkkenbordet.. :oops:

Ny planke og medfølgende reimer osv vil nok være billigere enn å kjøpe et nytt bord, osv..
ja, også er det jo selvsagt show-faktoren,da. 8)

så, heh. spørsmålet står, det..

(ikke så veldig, vel, hifi, dette, men man er da entusiast.. )

Burre

0
20 Apr 2003
8.532
0
0
43
avforum.no
hva med en gammal madrass du skyver under bordet nå rdet skal brukes? så kan du fjerne den på hverdag..

bare et forslag..

14 Feb 2003
10.513
0
36
Hvorfor ikke ha dempeføtter under kjøkkenbordet?

Det virker ikke akkurat som om det er det estetiske som har høyest prioritet her 8)

yannz

0
9 Jun 2003
408
0
16
yannz.sliter.nu
estetikk er vel egentlig ganske jall.. for now..

Uansett, kjøkkenbordet skal forhåpentligvis kunne holde seg på kjøkkenet..

Har mine tvil til gumiknotter osv på bordet, og hva i alle? en madrass? heh. :D

30 Apr 2003
1.208
0
0
46
Hvis bordet ditt har føtter som er skrudd fast i topplata kan du jo legge inn noen sorbotanputer mellom beina/festeplatene og topplata istedet for å dempe på golvnivå, og eventuelt sette i lengre skruer om nødvendig? :)

Burre

0
20 Apr 2003
8.532
0
0
43
avforum.no
hehe... har enda et forslag, jeg.. hva med puter under selve spillerne?
trenger vel ikke å dempe hele bordet? fins vel noe slag av puter som ikke ser for dumt ut...

:lol: hehe, først madrass, så puter...