lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Har litt utfordringer med at noen tråder ikke viser postene i kronologisk rekkefølge.

Her feks:

Ja, vi har meldt det inn til XenForo allerede, har sett det forekommer i en rekke tråder, spesielt sånn i "børjan", men ser ut til å gå seg til etterhvert. Skal kjøre en ny rebuild av cache i natt, samt dobbeltsjekke at serveren har riktig klokkejustering ASAP.

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Da skal issuet med lenker som ikke virker være løst. Hvis noen fremdeles finner lenker som ikke virker er det flott om en gir beskjed snarlig, da ressursen som jobber med dette kan være vanskelig å få tak på...

• Like
Reactions: Gorm and chrisand25

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Ja, vi har meldt det inn til XenForo allerede, har sett det forekommer i en rekke tråder, spesielt sånn i "børjan", men ser ut til å gå seg til etterhvert. Skal kjøre en ny rebuild av cache i natt, samt dobbeltsjekke at serveren har riktig klokkejustering ASAP.

Da har vi snart kjørt en full reindeksering av alle tråder (snart ferdig, stått og gått i 20+ timer nå), og ser av noen av trådene jeg har sjekket som tidligere hadde feil at dette nå ser ut til å virke igjen. Kan du sjekke din tråd @Shallow_?

21 Mar 2005
9.668
126
63
47
Da har vi snart kjørt en full reindeksering av alle tråder (snart ferdig, stått og gått i 20+ timer nå), og ser av noen av trådene jeg har sjekket som tidligere hadde feil at dette nå ser ut til å virke igjen. Kan du sjekke din tråd @Shallow_?

Det er ikke min tråd, men den er jo nesten litt 'min' tråd da :D

Så bra ut nå.

• Like
Reactions: lygren

LL

0
15 Jul 2003
8.141
3
38
Ja, er litt mer tilbake til gode gamle V1 dette her, der selve forumet får hovedfokus. Mulig vi justere litt på ting og tang underveis da, men det er jo først og fremst et forum og samlingspunkt vi ønsker å være, selv om det selvsagt hadde vært moro å fått til litt mer nyheter og innhold også da det kan bidra til å skape trafikk og engasjement... :)

Gratulerer med ny side! Jeg er veldig fornøyd med at fokus er tilbake på et rent forum for samtale/diskusjoner på norsk. Jeg vil i hvert fall forsøke å komme tilbake og håper flere gjør dette etterhvert. Løsninger som Facebook, etc. fungerer rett og slett ikke fordi det er uoversiktlig og informasjonen forsvinner. Andre fora som Hi-Fi Sentralen har heller ikke klart å fylle vakuum etter at gamle AVforum døde. Det er rett og slett ikke nok aktivitet der i hjemmekino seksjonen. Jeg synes denne nye siden ser mye bedre ut og er veldig glad for at dere omsider valgte å kaste ut v2 plattformen. Jeg forstår det satt langt inne. Jeg er 100% sikker på at det er det rett valget.

• Like

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Ja, burde bare kasta den ut tidligere gitt... :) Samtidig; denne nye plattformen der vi bl.a. har fått til en såpass sømløs integrasjon mellom WordPress (AVnytt) og XenForo (forumet) har faktisk ikke vært tilgjengelig i mer enn relativt kort tid, så teknisk sett var timingen nå veldig grei med tanke på å bytte ut V2. V2 var jo vår versjon av Windows ME, la oss håpe "V3" blir mer Windows 10 enn VISTA... ;)

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Forumet virker veldig godt gjennomført nå, liker utseende og funksjoner som er oppgitt her i v3 utgaven. Ting ser friskere ut og sakene virker som det skal, er det noen nye funksjoner fremover @lygren ?

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Takker @Roger Waters! Vi kommer nok til å være veeeeeldig forsiktige med nye funksjoner fremover, samt også antallet forumkategorier. Det som er viktig nå er at de funksjonene vi har, som er kraftig forenklet fra tidligere, blir tatt i bruk da AVforum som konsept er avhengig av at alle tjenestene fungerer godt sammen. Det være seg å bruke AVnytt med artikler, tester og guider for å sparke i gang diskusjoner, få fylt opp AVtorget med spennende ting og tang samt få folk til å legge opp og ikke minst koble sine minHjemmekino og minHiFi-presentasjoner mot forumet. Forumet skal alltid være kjernen i det vi holder på med, mens det rundt er tilknyttede "apps" som skal bidra til bedre aktivitet... DET er hvertfall planen! :)

• Like
Reactions: LL

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
@lygren Det høres ut som en god plan for fremtiden, ut i fra dagens funksjoner synes jeg dette er meget bra. Kunne ikke forestillt meg dette komme så brått, her er det mye gjort under panseret og ting tar form. Spent å se åssen Hi-Fi rommene og sånnt blir rundt om fremover, det er store forandringer i hverdagen til folk rundt og ting er ikke så hot lengre er jeg redd. Det er litt synd for vi alle higer etter store lydopplevelser, ting skal kjennes og vises på riktig måte. :)

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Ja, skjer uten tvil store ting på mange fronter om dagen, både innen hjemmekino- og Hi-Fi-segmentet. Tror ikke nødvendigvis noen av disse blir borte, men at ting nødvendigvis er i endring tror jeg det hersker liten tvil om. Rent internasjonalt er nok f.eks. hjemmekino litt på vei tilbake, og dette ser en nok også i Norge. Det dreier seg i større retning om enten / eller, altså enten disse enormt hi-end rommene eller "ingenting", dvs. en TV og ei lydplanke. Segmentet mellom, den typisk kjellerstua, forsvinner ofte i retning "ingenting" fremfor å ta steget mot en heldedikert kino eller det som ofte tidligere var et typisk "gutterom" med store høyttalere og den slags stående ute i glaninga. WAF´ern har fått for stor betydning! Samtidig finnes det jo folk som bygger seg kinoer også nå, men i større grad da skikkelige greier. Trenger jo ikke være dyrt av den grunn, men gjerne med et skikkelig dybdykk hva angår ting som lydisolasjon, akustikk og utstyr generelt. Det er denne gruppa vi håper vil bli mer aktive her med tanke på hjemmekino-biten.

Når det gjelder Hi-Fi folket er dette nok også i endring ala hjemmekino; mindre høyttalere og mer WAF. Samtidig er det mange konservative krefter i denne leiren som holder ting gående også rundt mer tradisjonelle plattformer, så her er det mer snakk om å prøve å få "folket" tilbake til AVforumet som en alternativ kanal også for Hi-Fi. Vi står nok sterkest innen hjemmekino, men AVforums "no-bullshit" tilnærming til Hi-Fi tror jeg også kan virke attraktivt for mange. Vi har også alltid hatt en generelt konstruktiv tone her inne som jeg vet at mange også innen Hi-Fi verden vet å sette pris på, så nå med ny plattform er det jo bare å håpe at vi kan få farta også på dette segmentet igjen!

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Finfin utvikling i trafikk! Vi er jo nå i lavsesong for AV, men i overkant av noen tusen innom daglig får en si er greit når det var stort sett under halvparten på samme tid i fjor. Klart; i gode gamle dager hadde vi selv i lavsesong 10-15.000 innom her hver dag, så et stykke frem til dit, men nå må folk prøve å få postet mer - ble plutselig litt stille igjen etter en fin start!

240410

• Like
Reactions: cb_600 and Gorm

LL

0
15 Jul 2003
8.141
3
38
Kanskje et dumt spørsmål, men alt av gamle PM'er og slikt er borte, ikke sant?

LL

0
15 Jul 2003
8.141
3
38
Nei, PMene skal være eksportert over fra det gamle systemet, sier du de ikke?

Takk for svar. Nå fant jeg dem! Det ser greit ut!

Jeg var på mobil enhet og hadde problemer med å finnes dem, så det var kun min feil at jeg ikke fant dem. Sjekket på PC nå og det så ut som om det meste lå der, så det er supert. Mye av det er jo gammelt, men det var en del nyttig informasjon der.

Det ser ut til å være ganske stabilt med besøk på de dashbordet der.

• Like