11 Sep 2005
3.296
2
38
Var inte lov att editera posten mer än en gång så säger tack för lockup av tråden här. Ta dig en pils och ett glas Rom, nu är det helg.

• Like
Reactions: lygren

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Ser i min byggetråd at bilder også er borte, og jeg har ikke mulighet å endre postene fo å finne ut hva som har skjedd..

Vi skal få sett på det, men ser bare en placeholder uten noe info nå. Mulig det ligger en URL bak der og lurer, evt. om denne spesifikke måten å vise til bilder i vb ikke ble med i eksporten og det i ditt tilfelle ikke er noen vedlegg i ‘reserve’... Hmmm, måtte jo være noe. Kommer tilbake når vi har fått sett på det.

10 Aug 2005
5.795
216
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Ingen linker virker noe sted. Har testet flere tråder. Og overalt i alle tråder jeg her sjekka er bildene plassert feil i bunnen av innlegget, med brutte linker opp til der de skulle ha ligget i teksten. Det er noen få sider helt mot slutten i min tråd der det ser ut som om bildene ligger rett. Men ingen linker virker.

Nei, dette blir for dårlig, Lygren. Trodde dere hadde brukt ukevis på testing nå, og alt var under kontroll?
Hvis ikke bildene i tråden min kommer på rett plass blir teksten meningsløs. Og flere titalls linker i førsteposten, til alle delprosjekter gir bare feilmelding. Dere kan umulig ha sjekket dette før migreringen.

Personene som har gjort dette for deg, Lygren, har de kunnskap nok til å holde på med slikt? Hifisentralen har jo kjørt flere slike migreringer. Der har det alltid gått greit.

Hva hjelper det om forumet nå ser fint ut, når man ikke tar vare på de som tross alt har brukt og bruker det? Må innrømme at jeg er litt skuffet nå.

• Like

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Vi har identifisert hva som er årsaken til redirect problemet, og skal teste en annen løsning... Siste løsning vil måtte bli en generell redirect satt i databasen, men det er mer plundrete. Problemet er for øvrig ikke XenForo plattformen, men vBulletin og en "SEO" plugin vi har brukt (som for øvrig heller ikke virket spesielt godt, men nok om det... ;)).

• Like
Reactions: Hunsbedt
21 Mar 2005
9.668
126
63
47
Vi skal få sett på det, men ser bare en placeholder uten noe info nå. Mulig det ligger en URL bak der og lurer, evt. om denne spesifikke måten å vise til bilder i vb ikke ble med i eksporten og det i ditt tilfelle ikke er noen vedlegg i ‘reserve’... Hmmm, måtte jo være noe. Kommer tilbake når vi har fått sett på det.

Jeg har benyttet bildefunksjon med 'url' fra pichost og valgt 'last ned til avforum'

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Da er ny redirect, eller lettere sagt en modul som prøver å fikse problemet med den originale XenForo modulen og denne "SEO modulen" som da altså har laget en "SEO-vennlig" URL av alle URL´ene i vB og dermed feiler når den antar disse er "som de skal være"... Sjekker folk nå om ting funker? Vet ikke hvor lang tid det tar før modulen eventuelt fikser tingene, men skal vel i utgangspunktet skje relativt kjapt for det er egentlig bare snakk om en "lookup verdi" den korrigerer redirect greiene med (dette er altså en forklaring for de som forstår gresk)...

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Betyr det at du da har benyttet en ekstern provider for bildene? I så fall er det vel dette redirect problemet som gjelder for dine bilder også, så da får vi håpe den siste fiksen tar seg av dette for deg også.

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
...ser ikke ut til at redirect funker så langt, så vi får la det gå litt lenger kanskje, men alternativt må vi finne på noe annet.

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Jeg har benyttet bildefunksjon med 'url' fra pichost og valgt 'last ned til avforum'

I ditt tilfelle ser jeg at en av URLene f.eks. er følgende:
http://s32.postimg.org/59uuze8jp/20160426_222315.jpg. Denne får jeg bare feilmelding fra, så det skyldes det nok en død lenke. Svarer seg som oftest å legge opp bildene direkte her på forumet fremfor eksterne tjenester, for selv om vi kan slite litt med redirect og sånn etter vi bytter plattform tar vi jo alltid med oss bildene...

21 Mar 2005
9.668
126
63
47
I ditt tilfelle ser jeg at en av URLene f.eks. er følgende:
http://s32.postimg.org/59uuze8jp/20160426_222315.jpg. Denne får jeg bare feilmelding fra, så det skyldes det nok en død lenke. Svarer seg som oftest å legge opp bildene direkte her på forumet fremfor eksterne tjenester, for selv om vi kan slite litt med redirect og sånn etter vi bytter plattform tar vi jo alltid med oss bildene...

postimg måtte bytte fra .org til .cc så ved å endre dette så kan det enkelt fikses.

er det noen grunn til at jeg ikke har mulighet til å endre mine egne gamle poster ?

• Like
21 Mar 2005
9.668
126
63
47
det gjør det, takk.

Men mesteparten av bildene som var lastet ned til avforum er helt borte. får ikke opp noe info om hva som pleide være der. Men trenger ikke stresse for min del, kan vente til dere har alt annet oppe å går :)

Er takknemmelige for at dere bruker såpass mye tid på noe som vi nyter helt gratis.

• Like
Reactions: Hunsbedt and lygren

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Men mesteparten av bildene som var lastet ned til avforum er helt borte. får ikke opp noe info om hva som pleide være der. Men trenger ikke stresse for min del, kan vente til dere har alt annet oppe å går :)

Er takknemmelige for at dere bruker såpass mye tid på noe som vi nyter helt gratis.

Klikk ikonet helt til høyre når du redigerer slik at du får opp "BB code", da ser du lenkene igjen og kan redigere de...

21 Mar 2005
9.668
126
63
47
Klikk ikonet helt til høyre når du redigerer slik at du får opp "BB code", da ser du lenkene igjen og kan redigere de...

fantastisk, takk :D

Veldig kult at BBcode toggle blir værende på til man slår av slik at man ikke må klikke på det for hver post man skal endre.

• Like

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Søkeindeksen, dvs. søkeresultatene når en søker, er p.t. ikke fungerende da vi må vente til serverleverandøren har fått sett på databaseserveren som ikke p.t. takler å reindeksere denne enorme databasen. Vi antar dette er på plass i løpet av kvelden / natten og vil sette i gang ny indeksering så snart dette er klart. Beklager litt surr sånn i starten, men vi jobber på spreng for å løse det som måtte forekomme.

Den andre utfordringen vi har er disse redirect scriptene som ikke fungerer som følge av en add-on ikke gjør det den skal. Alt stemmer i oppsettet, så det er egentlig ingen grunn til at dette ikke skal fungere, men vi skal prøve bl.a. å reinstallere og kjøre indeksering på nytt etter databaseserveren har fått en gjennomgang.

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.493
306
83
45
www.avforum.no
Redirect henviser altså til lenker som ligger i eksisterende tråder som peker til URL´er i det gamle forumet. Disse må altså "redirectes" eller skrives om slik at den nye nettsiden sender deg videre til riktig sted... Vi har heldigvis inkludert både forum-ID og post-ID i våre "SEO vennlige" URL´er fra forrige plattform, så dette skal altså egentlig fungere når vi først forstår hvorfor disse scripene ikke fungerer etter hensikten.