Veggfeste som er justerbart i høyden. Finnes det?

virrre

0
11 Feb 2010
9
0
0
Skal endelig få meg flatskjerm, en 52" LED-TV, Phillips 52PFL9704. Denne kommer først i mars så jeg har litt tid til å tilpasse stua til det nye sentermøbelet.

Høyden på selve TVen: Det er en ting når jeg ser på film. En annen ting når jeg spiller. Vi bruker Nintendo Wii ganske mye og med den så er spillopplevelsen mye bedre når en står. Dvs at TV bør være i hodehøyde når jeg står (jeg er 182cm).

Finnes det noen veggfester som lar seg regulerere i høyden etter at det er skrudd fast i veggen? Det trenger ikke være mer enn ca 80 cm høyderegulering. Er det noen der ute som vet om noen muligheter, eller har snekret noe selv? Jeg har ikke noe behov for å kunne svinge den ut til siden eller tilte den noe, men er selvsagt en bonus hvis det lar seg gjøre.

Var på Hi-fi klubben i dag og der kunne de ikke hjelpe meg, da de ikke visste om noen fester med denne muligheten. Jeg finner lite om dette ellers på nettet også, men skal ikke skryte på meg å være flinkt til å vite hvor jeg skal søke...

TVens mål: BxHxD 1265x792x100mm. Veier 40,6kg. Kompatibel med VESA-veggfeste 400x400mm.

bjalle

0
14 Aug 2006
1.121
0
0
Det tror jeg ikke finnes å få kjøpt her i landet ihvertfall,vet det finnes tvbord med justerbar høyde,men ikke så mye som 80 cm,alternativet blir vel ett feste som kan svinges ut fra veggen og tiltes bakover,det finnes jo,men muligens ikke til så stort tv.

virrre

0
11 Feb 2010
9
0
0
Takk for svar. Vet du hvor det evt finnes i utlandet?

Evt mest realistiske løsning er å lage noe selv, da jeg mistenker at noe slikt kan være dyrt. Men da trenger jeg å se hva jeg skal lage. Er lettere å kopiere noe enn å finne det opp selv.

6 Jul 2008
1.861
0
36
virrre skrev:
Takk for svar. Vet du hvor det evt finnes i utlandet?

Evt mest realistiske løsning er å lage noe selv, da jeg mistenker at noe slikt kan være dyrt. Men da trenger jeg å se hva jeg skal lage. Er lettere å kopiere noe enn å finne det opp selv.

Fant en her fra england, den har du 75cm og gå på... den er elektrisk..og er ingen tilt eller vridning...
Så da må du henge tv'n slik at det er 1m fra gulv til center på tv'n når veggfestet er i laveste posisjon, så kan den da heves til 175cm... (som sikkert treffer rimelig på øynene dine om du er 182cm)..

Men da spørs det om takhøyden din er høy nok? ..Du ser den delen som stikker opp over tv'n..
Du har sikkert vanlig takhøyde, 240cm...Og om tv'n din skal henge 175cm fra gulv til center på tv i øverste posisjon så er det jo faktisk nesten ennå 40 cm igjen til topp av tv'n...så får du bare håpe at "søylen" over tv'n på "veggfestet" ikke bygger mere en 25cm over tv'n :eek: (ellers kan du jo selfølgelig bare ha tv'n litt lavere:))

Og billig er den jo ikke....7000,- + frakt og moms...
Men er nok et slikt system du må se før deg...

Loxit*8801*Hi-Lo 750 Electric Wall Lift Up to 55,*Loxit*Displays & Televisions from Digital Images Shop

virrre

0
11 Feb 2010
9
0
0
Har sett på flere og det var som jeg fryktet: ganske dyrt... Den til Flatlift (link fra "Blueline") ser hittil mest interresant ut.
Takk for alle svar hittil. Send flere linker hvis dere finner noe mer.

Nå holder jeg på å finmåle på tv-møblene. Blir sikkert å lage en pappmodell etterhvert også, så kan jeg sammenligne og finne det som passer meg best.

Skal legge ut bilder når jeg har innstallert alt og TVen er på plass.