Vegardxf's Stuekino

16 Mar 2012
944
1.053
93
Datt innom ett lite prosjekt, Tandberg Sølvsuper 12. Rense og rydde litt, nye lyspærer, integrere en DAB og se om det er plass til en DAC inni der ogso.
Sikter på å få den slik at foreldrene mine kan bruke den uten at de er innviklet med resten av utstyret de allerede har, samtidig som den skal se og føles gammel ut 😉 vi får se hvordan de blir!

Vis vedlegget 246539
Stilig prosjekt. Ser du har oppgradert loddebolten også. Deilig med en skikkelig stasjon.

Hvordan ble det med den selvbygde forsterkeren til slutt? Ble det liv laga, og ble du fornøyd?😊

23 Okt 2005
1.079
117
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Ja den gamle loddebolten holder ikke på varmen lenger so no blei de en skikkelig stasjon 😃 om de blir sånn jeg ser for meg med denne blir de ett pent møbel foreldrene mine kan bruke i mange år 😉

Den selvbygde Elekit forsterkeren har blitt brukt nesten hver dag i ett år på treningsrommet, lyden er fin, ikke noke støy og 4 watt er nok for litt lyd der so er veldig fornøyd med den!

• Like
Reactions: chrisand25
16 Mar 2012
944
1.053
93
Ja den gamle loddebolten holder ikke på varmen lenger so no blei de en skikkelig stasjon 😃 om de blir sånn jeg ser for meg med denne blir de ett pent møbel foreldrene mine kan bruke i mange år 😉

Den selvbygde Elekit forsterkeren har blitt brukt nesten hver dag i ett år på treningsrommet, lyden er fin, ikke noke støy og 4 watt er nok for litt lyd der so er veldig fornøyd med den!
Gøy forsterker funker som den skal. Trenger ikke mye watt for litt god lyd så lenge man ikke skal spille høyt😊👍

16 Mar 2012
944
1.053
93
Ja kan tenke meg du er imponert av de 😄 hadde en duppeditt i støpselet i sommer, målte over 1000 watt som gikk gjennom så blir ett par desibel både til meg og naboene 😉
Tenker det er godt ikke hørselen vår tåler all den effekten jeg. Sikringer hadde jo gått i et sett😂

• Like
Reactions: vegardxf
23 Okt 2005
1.079
117
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Då har tandbergen fått blant annet DAB koblet rett i FM, en liten strømforsyning fra clas ordner strøm til den. Koblet om lysene sånn at alle får strøm og la inn en likeretter på dei. Renset potmetere so de er nesten ingen støy annet en fra balanseknotten når man vrir på den. Sjekket hvilespenninger og alt ser greit ut for mine utrente øyne!
Litt flikking og pynting før påkledning, skal bruke den på kjøkkene en liten stund for å være sikker på at alt er tipptopp!

20231125_164809.jpg