Vegardxf's Stuekino

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Stilig med slike prosjekt. Det å drive med diy har jeg alltid hatt lysst til. Både høyttalere og elektronikk. Problemer er rett og slett kunnskap.

Fikk låne et par høyttalere noen dager hvor jeg måtte lage delefilter i dsp.. Kjempegøy å se hva og hvordan ting endra seg bare ved å flytte delefrekvens 100hz

Mulig jeg hiver meg på et slikt prosjekt senere... Evnt en DBO 😂

• Like
Reactions: vegardxf
23 Okt 2005
1.051
93
48
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Har en minidsp på subbene her og har brukt en del timer med rew 😄
Dette er min første forsterker, men har bygd noen subkasser og noen få høyttalere. Har lyst å bygge ett par gulvstående høyttalere og lære meg å designe ett brukbart passivt filter bare for å ha gjort de 😉

Kjøp deg litt MDF å start med ett fulltoneelement, Winisd for å finne en pekepinne på kassestørelse så er plutselig kunnskapen der

• Like
Reactions: Retep
23 Okt 2005
1.051
93
48
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Trinn 1 ferdig. Ganske rusten på loddinga og ikke den beste loddebolten men ser ut som de blir bra nok til å funke 😉 takk til google oversetter som kan bruke kamera og oversette instruksjonene som er på japansk 😄

20221213_112006.jpg

• Like
Reactions: chrisand25
16 Mar 2012
647
680
93
Fort å bli ivrig på sånne ting. Bra ikke røyk innsatsen funka😅. Spent på resultatet 😊

23 Okt 2005
1.051
93
48
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Ganske ubrukelig på de kråkeføttene de skriver med 😄

Har den koblet til ett par Focal 706S og har spilt ett par timer. Litt skarpe S'er er de eneste negative, naturlige stemmer, elgitar å trommer er de fin trøkk i, vanskelig å si noe om bassen siden 706 ikke kan å spille bass 😉
Bestilte ett par Sovtek rør fra evenstad musikk for å høre hvilke forskjeller som kan være

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Ganske ubrukelig på de kråkeføttene de skriver med 😄

Har den koblet til ett par Focal 706S og har spilt ett par timer. Litt skarpe S'er er de eneste negative, naturlige stemmer, elgitar å trommer er de fin trøkk i, vanskelig å si noe om bassen siden 706 ikke kan å spille bass 😉
Bestilte ett par Sovtek rør fra evenstad musikk for å høre hvilke forskjeller som kan være
Blir intr å høre om den responderer på rørbytte. Skarpe Ssser kan jo være så mangt. Gøy å følge med.

Jeg kobla opp pc igjen i anlegget. Får se hvordan det går...
IMG_20221217_094745.jpg

• Like
Reactions: Danke and vegardxf
23 Okt 2005
1.051
93
48
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Da har du godt arbeid i helga 😄 endte opp med å slipe jaktkniver til faderen i dag så får bli en tur å se på rørbytte i morgen, så får vi vite om jeg har forstått noe riktig og forsterkeren fungerer med de rørene jeg har kjøpt

• Like
Reactions: Retep
23 Okt 2005
1.051
93
48
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Min gode gamle Rockford forsterker i veteranbilen gav opp etter 20 år i tjeneste så måtte fornye forsterkeriet. Kom over denne 5 kanaleren på finn fra en hyggelig fyr så de ordnet seg. Nå står det bare igjen å ta ut kassa en gang for å fikse de estetiske

20230222_121430.jpg

• Like

Oekern

0
5 Jun 2007
309
12
18
33
Gode B2 audio jo ! Morro. Aldri hatt selv, men hørt i andres biler, har spilt fint.
Skal forhåpentligvis i gang (les, fullføre) stereo bygget i min veteranbil i løpet av sommeren.
Blir Helix M six dsp.

23 Okt 2005
1.051
93
48
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Gode B2 audio jo ! Morro. Aldri hatt selv, men hørt i andres biler, har spilt fint.
Skal forhåpentligvis i gang (les, fullføre) stereo bygget i min veteranbil i løpet av sommeren.
Blir Helix M six dsp.

Ja er gla i B2 😄 denne HS15 har jeg hatt mye morro med! Har en liten plan om å sende dørkortene forran til Bassbrothers for å få montere 6,5" basser fra B2 forran en gang, har bare subb og noen små greier i dashen nå.
Har god tid så får satse på økonomien tillater de om ett par år 😉
Den Helixen ser kjekk ut, hva slags veteranbil har du?

Oekern

0
5 Jun 2007
309
12
18
33
Ja er gla i B2 😄 denne HS15 har jeg hatt mye morro med! Har en liten plan om å sende dørkortene forran til Bassbrothers for å få montere 6,5" basser fra B2 forran en gang, har bare subb og noen små greier i dashen nå.
Har god tid så får satse på økonomien tillater de om ett par år 😉
Den Helixen ser kjekk ut, hva slags veteranbil har du?
Dem tar på seg slike oppdrag fortsatt ja :=) Så bra.
Ja tror den Helixen blir bra. Jeg har både Corrado og en Caddy MK1.
Nevnt utstyr blir i Corradoen. Hva har du ? :)

23 Okt 2005
1.051
93
48
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Dem tar på seg slike oppdrag fortsatt ja :=) Så bra.
Ja tror den Helixen blir bra. Jeg har både Corrado og en Caddy MK1.
Nevnt utstyr blir i Corradoen. Hva har du ? :)

Ser de legger ut prosjektbilder avogtil på facebook og holder på å utvide med nye lokaler 👍
Corrado er kult! Jeg har en 88 mercedes 124 coupe 😉 blei bra me denne "nye" ground zeroen

• Like
Reactions: Oekern
23 Okt 2005
1.051
93
48
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Tok frem utstyret for kalibrering og satt av litt tid. Brakte frem minner kan man si.... resatte omtrent alt til slik de var når jeg fant ut at kassen til beymaen synger som ei kråke me en gang den får litt effekt.
Resulterte igjen i at den kassen må bygges i sommer om helse og økonomi tillater de 😄 får leve med de til den tid.

Fannt ingenting annet å jobbe med

• Like