Vegardxf's Stuekino

23 Okt 2005
1.064
104
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Ja har hatt mine opplevelser selv! Brukte ett par Alpine X12 i 3-4 forskjellige kasser med utrolig store variasjoner.

Sitter såvidt over 2 meter fra TV. Føler kantene forsvinner litt fra synsfeltet, samtidig mister jeg ikke oversikten på battlefield. Derfor veldig fornøyd med avstanden :)

23 Okt 2005
1.064
104
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Konfirmasjonsanlegget fortsatt i daglig bruk! Kjøpt for konfirmasjonspenger og sommerjobblønn i 2003-2004. Proson R69 og Harman/Kardon HK670.

IMG_20170810_142009.jpg

23 Okt 2005
1.064
104
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Fikk eit billig beyma 15sw1300nd i sommer, montert i en kasse jeg fikk taki ferdigbygd. Ikke optimalt men bra fremtil jeg får mulighet til å bygge en kasse selv. Koblet den til en kanal på ATI forsterkeren, så blir de nok en dedikert forsterker med filter etterhvert. Utrolig artig oppsettet nå, mye volum fra ken kreisel og bassen sitter bra!

23 Okt 2005
1.064
104
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Utrolig vanskelig å få bassen til å sitte i denne stuekroken, alt over 100hz sitter som støpt med ett voldsomt volum. Mens nesten alt under reiser bokstavelig talt ut vinduet, har målt opptil 12db høyere lydtrykk i vinduskarmen kontra sofaen! Endte nå opp med beymaen rett i sofaryggen og dynabelen midt under vinduene, funker tålelig bra men savner en god del trykk nedover. Usikker på hva mer jeg kan prøve siden dette skal fungere litt som en stue i tillegg. Har flyttet begge subbene rundt hele delen av stuen i alle slags retninger og lurer på om jeg bare må leve med de slik de er nå, utrolig artig når sofaen ristes av beymaen

23 Okt 2005
1.064
104
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Har brukt kanskje 10 timer med REW og minidsp nå, har gått for å prøve å feile metoden, setter opp eq til de ser og høres bra ut for så å sletta alt å starte på nytt. Om noen har en bedre innfallsvinkel så pek meg gjerne i riktig retning!
Stuen er utrolig motstandsdyktig mot bass, men har nå klart å få en bra flat kurve og det er mye mer morro å se film nå. Får bli slik i helgen, lese å se litt rundt å kanskje lære noen triks

23 Okt 2005
1.064
104
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Får de ikke stort bedrer enn dette i stuen her virker de som, skjer litt forskjellig over 100hz som jeg ikke forstår meg helt på, mulig utfasing fronthøyttalere? stuen er av typen L form så mulig de er problemet. Ser på waterfall de henger en del på 20 og 40hz, dette er vel noe som trenger store operasjoner med demping sier min logikk

2subwater070920.jpg

Ingen smoothing på denne grafen.

2sub070920.jpg

• Like
Reactions: Stian.V.H
23 Okt 2005
1.064
104
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Kom hjem i går å da ville ikke denon 3311 slå seg på, starter opp men etter 3 sekunder går den i protect. Regner ikke med de er noe poeng i å prøve å finne utav hva som kan være gåent? Har vært noen artifakter uregelmessig på bilde så kanskje hdmi kortet er gåent?
Så med en svak sjel og dårlig humør ble de bestilt en yamaha 1080 i dag, veldi lite som finnes på lager av recievere og jeg måtte finne den rimeligste for å kunne betale for den.
Blir artig å prøve yamaha tenker jeg! Så får jeg mulighet å få på atmos ettervhert

• Like
Reactions: Håkonlj

Håkonlj

Medlem
9 Feb 2020
18
6
3
Toten
Kom hjem i går å da ville ikke denon 3311 slå seg på, starter opp men etter 3 sekunder går den i protect. Regner ikke med de er noe poeng i å prøve å finne utav hva som kan være gåent? Har vært noen artifakter uregelmessig på bilde så kanskje hdmi kortet er gåent?
Så med en svak sjel og dårlig humør ble de bestilt en yamaha 1080 i dag, veldi lite som finnes på lager av recievere og jeg måtte finne den rimeligste for å kunne betale for den.
Blir artig å prøve yamaha tenker jeg! Så får jeg mulighet å få på atmos ettervhert
Har selv en 3060, og er veldig godt fornøyd med denne. Både musikalsk såvel som god til film og brukervennlig og grei å sette opp etter min mening. Tror ikke du trår feil med å velge en yamaha aventage :)

23 Okt 2005
1.064
104
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Har selv en 3060, og er veldig godt fornøyd med denne. Både musikalsk såvel som god til film og brukervennlig og grei å sette opp etter min mening. Tror ikke du trår feil med å velge en yamaha aventage :)

Hentet den i dag tidlig så har fått satt den opp og lært litt, på musikk vil jeg si de er liten til ingen forskjell fra denon, positivt for min del siden jeg har vært fornøyd i flere år med lyden 😃 på denon kunne jeg sette lfe veldig høyt i forhold til delingen på fronthøyttalere, forstår de slik at dette ikke er mulig på yamaha? Står den på 120hz som default? Har aktivert virtuelle høyttalere men usikker på effekten av disse. Litt fintuning gjenstår men absolutt ikke noe å klage på under film heller!
Har liggende alt jeg trenger for 2 atmos høyttalere så blir å få de på plass iløpet av ett par uker

• Like
23 Okt 2005
1.064
104
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Ble montert 2 atmos høyttalere i dag. Ikke de beste eller peneste på noen måte, lommeboka er i minus så lagde noen av de jeg hadde liggende. Ett par gladen mc100 i en lukket kasse i hvitt så de ser greit nok ut midlertidig.
Kjekt å få atmos i stua! Ble en bra oppgradering i filmlyden

• Like

Håkonlj

Medlem
9 Feb 2020
18
6
3
Toten
Hentet den i dag tidlig så har fått satt den opp og lært litt, på musikk vil jeg si de er liten til ingen forskjell fra denon, positivt for min del siden jeg har vært fornøyd i flere år med lyden 😃 på denon kunne jeg sette lfe veldig høyt i forhold til delingen på fronthøyttalere, forstår de slik at dette ikke er mulig på yamaha? Står den på 120hz som default? Har aktivert virtuelle høyttalere men usikker på effekten av disse. Litt fintuning gjenstår men absolutt ikke noe å klage på under film heller!
Har liggende alt jeg trenger for 2 atmos høyttalere så blir å få de på plass iløpet av ett par uker
Usikker på hvor lfe står, får ikke justert den på min så antar lfe er på 120hz default.

• Like
Reactions: vegardxf
23 Okt 2005
1.064
104
63
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Årets julegave ble en crown xls 1002.
Forsterkeren på velodynen fikk tilbake symptomene sine så har litt liten tro på at jeg får den i orden, så crown er nå ansvarlig for å drifte beymaen og velodynen.
Justert ett par småting i minidsp å fytti grisen så deilig de var å få bort støyen fra velodynen!

16 Mar 2012
750
793
93
Nyoperert rygg å flere måneder på sofaen gjorde at passende arbeid må invisteres i.
Endte med en liten rørforsterker fra Elekit, ikke hverken kraftig eller heftig men tror de blir bra for læring 😉

Vis vedlegget 245715
Sånt er spennende. Altid hatt lyst å prøve noe sånt selv. Min far bygde endel når jeg vokste opp som jeg fulgte med stor interesse. Du får holde oss oppdatert på utviklingen og resultatet.

God bedring med ryggen😊

• Like
Reactions: vegardxf