Type gulv?

12 Jan 2004
426
0
0
SKAL ha varmekabler og lurer på best resultat av parkett/fliser??? blir også et teppe på gulvet. underlaget er betong???

Gorm

0
13 Des 2002
40.115
102
63
55
Jessheim
Jeg har også støp med varmekabler. Har lagt på et tykt teppe, og det fungerer veldig bra. Er ikke noe "teppefan", men i hjemmekinoen fungerer det veldig bra lydmessig.

10 Aug 2003
1.727
0
0
Ta en titt på Auralex sin side for info. Dette har og vært diskutert på Avtalk i denne tråden og dette ble sitert fra Auralex sin side.

"hard floors provide a reflective surface that can balance nicely with the absorptive and diffusive treatments on the walls and ceiling."

"Carpet acts as a low-pass filter. This can cause the room to sound ''boomy'' before treatments. Because the low frequency artifacts are more obvious, low frequency treatments, such as LENRDs or Venus, may not appear to work as well."

"Floor reflections are ''rejected'' by the ear-brain mechanism. Therefore, they are not going to affect critical listening like wall and ceiling reflections do. There are many, many professional studios, built by folks with ''golden ears.'' They all swear by hard floors in the control room."

"The rooms with hard floors will simply respond better with the added treatments."

Mirage

0
20 Nov 2003
5.793
2
38
41
Det har ingenting å si for varmekablene om du har parkett/laminat eller flis, bare husk på varmebegrensning på de to første, så du ikke svir matrialene...
Dette blir jo en smakssak, du får mye fint på begge områdene....
Frorrari: Definèr varmematter?

Gorm

0
13 Des 2002
40.115
102
63
55
Jessheim
magking skrev:
Ta en titt på Auralex sin side for info. Dette har og vært diskutert på Avtalk i denne tråden og dette ble sitert fra Auralex sin side.

Her er det jo snakk om rom med demping på vegger og tak, og da kan jeg forstå at det blir for mye demping med teppe i tillegg.

4 Des 2003
1.534
0
0
www.xfaktor.no
Mirage skrev:
Frorrari: Definèr varmematter?

Jeg har ikke undersøkt det enda, men har bare fått høre at dette gir det samme resultat som varmekabler og er mye enklere å "installere". Å definere det blir derfor svært vanskelig for meg.. ;)

Gorm

0
13 Des 2002
40.115
102
63
55
Jessheim
Det er det samme som varmekabler. I varmemattene er kabelen flettet inn i en fiber- eller aluminiums rull. Bare å rulle ut, punktlime og støpe oppå.

Mirage

0
20 Nov 2003
5.793
2
38
41
Varmematter: Eswa eller lignende? Ruller med halvledere som man kobler paralellt sammen med klemmer?
Fordi hvis det er Eswa, er eneste fordelen at den blir ikke ødelagt hvis den blir skadet. Termineringsprosessen er såpass tungvint at jeg foretrekker varmekabler...