TV Inne/bord-antenne: Noen tips?

22 Aug 2009
73
0
6
Skulle hatt en inneantenne, til en eldre som kun ser på NRK. Helst så liten og enkel som mulig. Noen som har tips, om noen som fungerer bra?

Halvor

0
7 Jun 2005
2.060
2
38
Det er helt nødvendig å sjekke hvor sterke TVsignaler du har der hvor du har tenkt å ha inneantenne, har du flaks trenger du ikke antenne i det hele tatt*, har du uflaks virker det ikke med inneantenne.
* Uten antenne, min datter bor i studenthybel, var faktisk TV uttak i veggen, men 0 kanaler verken analoge eller digitale, men så tittet jeg ut av vinduet, da så jeg noe som lignet på en TVsendermast på åsen på andre siden av dalen, jeg tok da antenneledning ut av "TVuttak i veggen" fant en brødkniv, tok eggen på kniven bort til senterleder i coaxkabel til TV, NRK gikk inn 100% (Min datter trodde nesten ikke det hun så). Uansett antennen ble da å fjerne skjermen ca. 35 cm på coaxkabel som ble spikret på veggen, alle RiksTV kanaler tas inn 100% har virket i 1 1/2 år nå, TV antenne 0,- Kr, bare en stump med coaxkabel.
ps. ca 35 cm fjerning av skjerm er "tatt ut av de blå", men det virker når TVsignalene er så sterke, så da er jeg ferdig med det :)
Og til de som eventuelt skulle lure, de aller fleste nye TV tar inn NRK digitalt helt uten dekoder/Cam eller abonnement, det er bare å prøve å putte en ledning i TVn.

Vedlegg

• Hybelantenne.jpg
    Hybelantenne.jpg
    433 KB · Sett: 32
Sist redigert:
  • Like
Reactions: Komponent