Ja, det er noen forskjeller, små men når det er noe som virkelig gir mer detalj og forbedring så er det moro.
Bra å se denne tråden, Kudos og takk til Pink Floyd som jeg har snakket litt med i tråden min og ellers.
Virker som det begynner å bli liv i forum igjen, mye på face og i de andre anleggstrådene her inne.
Jeg tror ikke jeg har meldt i denne tråden før, hadde kanskje ikke bra nok før? Hva var det jeg hadde? Monster 10m HDMI til BenQ w5000 projektor, Qed Performance 1 til Denon spilleren? Argon HDMI til bluray og tv og en Argon flat sølv som jeg kjøpte på klubben og mekket selv med bananer, noen profigold coax og profigold RGB? Video Component som ligger i skuffen nå..
Nå har jeg kjøpt endel snøre de siste årene... Det som imponerte mest var Supra Cat8, som jeg har kjøpt fler av til Sony og Android Streamer billig samt en Cat6a sstp fra Kjell til tv boks som fjernet all nedlastingstid av on demand, og Audioquest Golden Gate rca til Nad BEE ikke en Hegel men den siste mohicaner siden det var siste før norske Bjørn Erik Edvardsen i NAD gikk bort.
Og en Audioquest Forest Optical som jeg fikk gratis av hifiklubben. Ga nytt liv til Dac i amp.. mener jeg.
Også byttet til Audioquest Cinnamon HDMI og Forest HDMI, dette for å få nattesøvn og bedre nerver på SACD og Streaming. Dette tror jeg ikke gir særlig effekt, placebo kanskje men framtidssikker og sjelefred og pene er de.. Qed funker bra nå i Sony.
Kjøpte en brukt Rhodonium Argon Black iN1 0,5 for 200 till effekt forsterker, med engang merket jeg meg kjappere bass og mer trykk. Men hukommelse er en heks, så mulig det var placebo også.
Har byttet Diy sølvkablene til original Xtz star Quad terminerte med banan, synes de er mindre farget i diskant og mindre spiss i toppen, og bedre bass og tydelig detaljerte vokal og sang. De var billige 499 i fin eske...
Jeg ble Nisse da jeg byttet gratislisser med dårlig kontakt mot klubbens merke før de fikk navnet Argon. Da hadde jeg byttet gratislisser mot 200kr elkjøplisser 5 ganger og alle røyk, klubbens Jack rca og Rca rca kostet det samme. Og de ble ikke ødelagt...
Idag tror jeg Clas og Biltemas beste både rca og HDMI er like bra, som billigste "Argon" og Monster hdmi i gamle dager så det skjer utvikling...
på Sub bruker jeg Argon, hatet Bandridge jeg kjøpte med Sub de minnet meg om gratislissene jeg snakket om først, satt løst og null skjerming.
Merker ikke forskjell på subkabler annet enn kvalitet og bedre kontakt..
på surround bruker jeg Argon hvite kobber, den mellomste tror jeg, funker bra og lette å håndtere, bruker bananer på Ampen og det er jeg glad for, helvete å skru bak anlegget om det skal storengjøring eller bytting.
Håper noen av de gamle traverne fra tråden som jeg vet er på forumet melder seg.
Jeg har sett igjennom tråden?? Og jeg finner ikke drittslenging i en kabeltråd.
Dette hadde vært umulig på hifisentralen.
Moderatorer her inne er også bedre, og det er mer fritt og rettferdig, om man ikke går helt bananas sef.
Og folk er mer forståelsesfulle for andres meninger, og takhøyden er stor.
Men det var hissige meninger om Hdmi når det var nytt.

Det husker jeg..