tols1s hjemmekino. Ny kalibrering

tols1

0
2 Jan 2006
16.663
1
0
Ja, skulle gjerne har rettet ut litt oppover også, men den type prosessorkraft er jeg dessverre ikke i besittelse av. Men kveldens runde var egentlig mest for moro skyld og får å teste DSP-boksen. Veldig morsomt verktøy :)

13 Feb 2006
16.436
0
0
Det var da pokker til målekurver du legger opp da! :mrgreen:
Og jeg som syntes at jeg hadde fått det til sånn noenlunde....:???:

Hvilken DSP-boks er det snakk om?
Jeg prøvde noe finske greier her for en stund siden, men sendte den fort på dør......

tols1

0
2 Jan 2006
16.663
1
0
Hehe, vel, husk kurvene sier ikke alt ;) Etter litt nærmere testing på litt mer volum med noen utvalgte filmer og spor, har jeg funnet ut at det er noe som mangler i fht. hvordan det spilte før denne siste kalibreringen. Synes liksom at bassen satte sofaen mer i bevegelse før, uten at jeg helt klarer å lese årsaken ut fra kurvene, men det kan vel komme av at målemiken jo er plassert i ørehøyde og vil derfor ikke fange opp endringene nærmere gulvet. Jeg tror årsaken til redusert sofabevegelser kommer av at jeg nå deler MK-en høyere i frekvens enn før, og at plasseringen av MK-en gjør at energien treffer sofaen på en annen måte enn fra Rythmikens plassering. Uansett litt mindre moro enn før, selv om kurven ser penere ut.

Men uansett kommer jeg til å gå tilbake til det forrige oppsettet. Eksperimentet med MiniDSP 2x4 RevB | miniDSP var nettopp dét: et eksperiment :)

b3nd1k

0
8 Okt 2009
6.287
0
36
Er du fortsatt aktiv her inne Torstein? Vil bare si, etter noen år så har jeg endelig Rytmik i full kjør nå.
Kjøpt nytt hus, så nå er den koblet opp i daglig bruk! Å har bare et ord = awesome! :D