Test av signalkabler, men noen "buzzer"

iSvein

0
13 Mar 2014
159
0
0
Hei :)
Tester ut nye kabler mellom dac og effekttrinn:
VAN DEN HUL The VALLEY
VAN DEN HUL The FIRST Ultimate Mk II
VAN DEN HUL The D-102 III HYBRID
ARGON Black Edition IN1

De 2 første lager en "buzz" lyd i høytalerene, selv om det ikke er noe musikk på.
Har funnet litt info om at dette kan skje vist man eks har kabelTV, men jeg synes det er litt rart at kabler av karbon og veldig god skjerming skal la seg påvirke av en kabelTV kabel.
Skal prøve senere å koble den ut.

iSvein

0
13 Mar 2014
159
0
0
Fikk besök av elektro-kompsen min, som testet litt.
Viser seg at det er dårlig jording mellom effekttrinn og m51, vi prøvde å fikse det, men ble ikke 100%

Disse 2 har syk skjerming og motstand i kabelen, Ultimate var på en 30-40ohm. De er faktisk konstrusert slik at de har høy impedance for å blokke all mulig støy ute, de er potte tette i skjermingen.

ARGON Black Edition IN1 er den kabelen av de jeg tester som har best lederevne, nesten ingen motstand i den, og god skjerming.

Så da vet dere det.

iSvein

0
13 Mar 2014
159
0
0
Fikk utlignet buzzingen, så da fikk vi prøvd kabelen. Ultimate spiller høyere, det er sikkert. -30db er en del høyere med Ultimate kontra Argon black.

7 Jan 2010
252
0
16
Hei :)
Tester ut nye kabler mellom dac og effekttrinn:
VAN DEN HUL The VALLEY
ARGON Black Edition IN1

De 2 første lager en "buzz" lyd i høytalerene, selv om det ikke er noe musikk på.
Har funnet litt info om at dette kan skje vist man eks har kabelTV, men jeg synes det er litt rart at kabler av karbon og veldig god skjerming skal la seg påvirke av en kabelTV kabel.
Skal prøve senere å koble den ut.

Jeg har samme problemet selv. Buzzer med "The Valley" tilkoblet. Stille med "the name" Jeg har ikke forsket så mye på det. Håper du legger ut svaret når/hvis du finner ut av det. Da blir det mindre jobb for meg ;)

Cavite

0
11 Nov 2014
46
0
0
Fikk besök av elektro-kompsen min, som testet litt.
Viser seg at det er dårlig jording mellom effekttrinn og m51, vi prøvde å fikse det, men ble ikke 100%

Disse 2 har syk skjerming og motstand i kabelen, Ultimate var på en 30-40ohm. De er faktisk konstrusert slik at de har høy impedance for å blokke all mulig støy ute, de er potte tette i skjermingen.

ARGON Black Edition IN1 er den kabelen av de jeg tester som har best lederevne, nesten ingen motstand i den, og god skjerming.

Så da vet dere det.

Hei iSvein.

Takk for opplysningene, det er notert.

Hilsen Cavite

9 Jun 2019
483
58
28
Gammel tråd som sagt,men jeg vil nå bare dele mine erfaringer med VDH sine kabler. Jeg hadde The First Ultimate MK2 RCA før,ingen buzz hos meg. VDH er gode kabler. Myke i toppen,fyldig i mellomtonen og myke i bassen også. Kanskje litt for soft til tider. Men jeg synes de låter nøytral på korrekt måte. Men jeg har aldri hørt en helt perfekt kabel før. Nordost er tynn i lyden feks osv...

Sist redigert: