Telia-boks vs. Samsung TV

Svein1967

Medlem
31 Jul 2022
7
0
1
Har nylig kjøpt en Samsung TV. Har mine TV-kanaler gjennom Telia (Telia-boks). Opplever at TV'en er hurtig mens Telia-boksen er fryktelig treig. To spørsmål:

1. Kan jeg bytte om antenneledningen fra boksen til TV'en og se mine TV-kanaler gjennom Samsung TV'en? Eller er jeg nødt til å bruke Telia-boksen for å se kanalene jeg har i kanalpakken?

2. Hvis jeg kan se kanalene på TV'en er det mulig å spole/starte fra starten av programmet slik jeg nå kan med boksen?

(Jeg er klar over at jeg må fortsatt bruke Telia-boksen for å få tilgang til TV-arkiv og apper som ikke er tilgjengelig på Samsung'en)

6 Apr 2005
402
0
16
Aha. Jeg ser nå at TeliaPlay bare finnes for Android og IOS/Apple - https://www.telia.no/tv/teliaplay/

Da blir nok alternativene enten Chromecast med GooleTV, eller AppleTV.
Chromecast med GoogleTV koster lite og er et utmerket supplement til enhver TV som ikke allerede har AndroidTV innebygget.

Edit: Et tredje alternativ med nyere Samsung TV er Apple AirPlay for å sende skjermen fra iPhone/iPad til TV'en, men neppe så veldig praktisk for daglig TV-titting.

Sist redigert:

Svein1967

Medlem
31 Jul 2022
7
0
1
Takk for tips. Jeg får se det an. Hadde ikke Telia-boksen vært treig som en 10 år gammel pc så hadde den vært grei. Ser den kjører Android 8 (fra 2019?) men boksen sier allikevel den har siste versjon av programvare... 😩