Telenor - Canal Digital IPTV

bj00rn

0
23 Nov 2010
30
0
0
Er det forresten noen som vet hvorfor jeg ikke får tatt opptak av alle kanalene på TV over fiber fra Telenor? Det er bare ca. de 12 første kanalene jeg får gjort opptak av på boksen.. Synes det var noe merkelig, men det er vel en enkel forklaring på det kanskje..

20 Des 2008
33
0
0
Det opplever jeg ikke som noe problem her. Enn så mange feil den boksen måtte ha. Er vel bare å krype til korset og ringe support og klage..

bj00rn

0
23 Nov 2010
30
0
0
Slutt

Ja, da var det slutt for Telenors IPTV satsning for denne gang..

Fikk brev i posten i dag der de sa at de ikke kommer til å fortsette med denne tjenesten, og at jeg må sende boksen tilbake og finne meg en annen leverandør før utgangen av mars neste år..

Synd, for jeg synes det fungerte veldig greit, og hadde ikke regnet med at de bare la ned tjenesten sånn plutselig.

Er det Altibox som er eneste alternativ pr i dag?

Mooze

0
27 Jun 2007
983
5
18
bj00rn skrev:

Stemmer ikke helt. De bestemte seg for å ikke satse på IPTV på VDSL. De vil heller satse på IPTV på fiber i større grad. I tillegg øker de fiberutbyggingen.

jnsn

0
25 Sep 2008
240
0
0
bj00rn skrev:

Fikk brev i posten i dag der de sa at de ikke kommer til å fortsette med denne tjenesten, og at jeg må sende boksen tilbake og finne meg en annen leverandør før utgangen av mars neste år..

Synd, for jeg synes det fungerte veldig greit, og hadde ikke regnet med at de bare la ned tjenesten sånn plutselig.

Er det Altibox som er eneste alternativ pr i dag?

Om du kan få fiber via Altibox så er det et alternativ.
Det eneste andre IPTV alternativ via VDSL er Nextgentel, som forøvrig har levert dette mye lengere enn Telenor, fungerer bra hos meg :)

21 Jul 2003
823
0
16
51
Man får også IPTV fra NGT via fiber - borettslaget jeg tilhører svitsjer til dette 01.02.2012.

7 Des 2010
126
0
0
Telenor HD-PVR ustabil.

Jeg (og kona), har latt oss bite merke i at denne boksen ofte er litt ustabil mht. at denne ofte henger litt på en kanal, og ikke laster inn menyer korrekt, eller at den henger. Av/på fra fjernkontrollen fungerer ikke optimalt, men må trykke på av/på knappen på boksen.

Ved opptak, hender det ofte at sendingen henger (stillbilde). Jeg mistenker ustabil applikasjon eller OS i dekoder boksen. Routeren (standard fra telenor) viser ingen feil, eller overload i minne eller prosesser. Opptak blir da ofte avbrutt som et ufullstendig opptak og lar seg ikke alltid avspille. Kona blir egentlig ganske så u-medgjørlig på alle områder når dette skjer.

Noen som har vært borti det samme?

Føler liksom at boks #2 (ikke PVR, men den andre varianten) er så mye mer stabil.

19 Des 2003
1.515
0
0
sondreb.com
SVT2 og BBC HD fungerer

Jeg har fått meg Telenor IP TV over fiber og får fint frem SVT2 og BBC HD i VLC. Jeg får også opp radio kanalene, men ingen andre TV kanaler. Har kanskje TV4 begynt å sende kryptert?

Nå starter jobben med å få satt opp hjemme-serveren til å lese smartkortet og integrere alt med XBMC.

paalkr

0
24 Jun 2008
141
0
0
CareBear skrev:
Jeg har fått meg Telenor IP TV over fiber og får fint frem SVT2 og BBC HD i VLC. Jeg får også opp radio kanalene, men ingen andre TV kanaler. Har kanskje TV4 begynt å sende kryptert?

Nå starter jobben med å få satt opp hjemme-serveren til å lese smartkortet og integrere alt med XBMC.

Ser ut som om TV4 er kryptert nå ja. Du ser at det står DRM nederst i hjørnet. Har du forresten lastet ned den nyeste m3u filen jeg publiserte på mediaPortal sitt forum, eller kanksje du har sniffet kanalene selv. Alle NRK kanalene fikk ny IP adresse for en tid tilbake.

Blir spennende å høre om dine erfaringer med prosjektet.

mvh
PK

24 Jul 2012
27
0
0
bj00rn skrev:
Er det forresten noen som vet hvorfor jeg ikke får tatt opptak av alle kanalene på TV over fiber fra Telenor? Det er bare ca. de 12 første kanalene jeg får gjort opptak av på boksen.. Synes det var noe merkelig, men det er vel en enkel forklaring på det kanskje..

Det kan komme an på hvilken tv-pakke du har, og hvor lenge det var siden du kjørte i gang kortet på den dekoderen.
Når man tar i bruk et programkort for første gang, så har man automatisk X antall dager (ca 2-3 uker hvis jeg husker riktig) med tilgang til å se på alle kanaler, men man kan kun gjøre opptak på de kanaler man har bestilt.

Ellers kan det være en feil i pairing, men jeg ville uansett ringt Telenor IPTV om problemet.

5 Nov 2009
15
0
1

Ser ut som om TV4 er kryptert nå ja. Du ser at det står DRM nederst i hjørnet. Har du forresten lastet ned den nyeste m3u filen jeg publiserte på mediaPortal sitt forum, eller kanksje du har sniffet kanalene selv. Alle NRK kanalene fikk ny IP adresse for en tid tilbake.

Blir spennende å høre om dine erfaringer med prosjektet.

mvh
PK

Hei!

Vurdere å skaffe IPTV fra telenor over fiber. Tanken er å bruke det til en htpc som kjører XBMC. Er det slik at det fortsatt er mulig å få til telenor IPTV til å virke på en PC(krypterte kanaler)? Spør siden siste innlegg i denne tråden er fra noen år siden.

Mvh DS