paalkr skrev:Oppsummering av de seneste spørsmålene i denne tråden, og jeg vet hva jeg snakker om fordi jeg har brukt MediaPortal med IPTV fra Telenor i flere uker nå uten å en gang ha strøm på boksen fra Telenor. Den er faktisk pakket bort
Du må bruke en spesialvariant av IPTV-filteret i MediaPortal. Nyeste versjon av filteret som fungerer perfekt med Telenor er ikke public enda, men kommer i SVN etter hvert. Jeg kan garantere at det er verdt å vente på denne versjonen av IPTV filteret (jeg har gjort testingen for Stepko som har kodet filteret). Tråden vil bli oppdatert så snart Stepko har en "final" utgave.
- Conax CAS5 uten pairing!!!
- SoftCam og MDAPI funker uten videre med IPTV kortene i MediaPortal, og fungerer nøyaktig likt som for fysiske DVB kort.
- Kortleser fra NT fungerer
- DVB EPG funker ikke. IPTV boksen til Telenor bruker ikke DVB EPG, men logger seg på en portal som viser guide osv.
- WebEPG fungerer derimot perfekt, må patches med oppdatering
- Du må minimum ha et AMD HD5450 kort for interlaced kanaler, HD5570 eller bedre er nok anbefalt (GT240 eller bedre)
- TV-serveren behøver ikke være koblet direkte i routeren fra Telenor, men det MÅ være kablet nett. IPTV fungerer IKKE over WiFi.
- Jeg har postet .m3u filen for IPTV fra Telenor på forumet til MediaPortal. Den ligger til godkjenning for implementering i SVN.
EDIT: Nyeste versjon av filteret er nå public!!
Jeg vet ikke hvor mange virtuelle IPTV kort man kan ha samtidig på en maskin (tror 4-6 kort burde være greit), men jeg bruker 3 kort og det er ikke noe problem. Dessuten har jeg installert MediaPortal på 3 maskiner i heimen (alle snakker med samme CardSer***). Totalt blir det 9 TV kort som kan tune kanaler uavhengig av hverandre
Forøvrig bruker jeg Win7 x64 Ultimate (Home Premium er sikkert greit) med SAF 5.0 codec pakken som spiller av alt det skal være (pakken er spesialdesignet for MediaPortal). Totalt tid til oppsett og konfigurering (etter at Win7 er installert), kan stipuleres til ca 0,5 til 2 timer. Er man helt ukjent med MedaPortal og SoftCam kan det nok ta litt lenger tid.
mvh
PK
Kult, hadde vært gøy å testet med mythtv/linux.