Hvilke områder leverer Telenor i det hele tatt fiber per i dag?
Nettsidene deres er jo helt blottet for denne typen informasjon.
Nettsidene deres er jo helt blottet for denne typen informasjon.
gurban skrev:Telenor/Canal Digital har endel fiber og legger bare fiber på ny infrastruktur, men dette er bare hovedlinjene, den siste biten fra knutepunkt inn til sluttbruker er det gode gamle coax-nettet. Ett såkalt fiber/coax hybrid. Er jeg blitt fortalt.
hatu skrev:Da har jeg hatt IPTV fra Telenor i et halvt år og jeg har bestemt meg for å gå tilbake til Get. Jeg begynte som betatester av IPTV løsningen og gikk etterhvert over til et vanlig abbonement.
Bilde og lyd er kjempebra. Filmleien fungerer også utmerket. Grunnen til at jeg dropper Telenor skyldes ene og alene dekoderen. Den er rett og slett for dårlig sammenlignet med HD PVR dekoderen jeg hadde tidligere fra Get:
- Det er umulig å bla i arkivet. Det kan gå 10-15 sek. fra jeg trykker på en knapp på fjernkontrollen til dekoderen blar til neste program på listen. Dette er hovedgrunnen til at jeg dropper telenor. Orker ikke å bruke mange minutter på å bla nedover en liten liste over programmer jeg har tatt opp.
- Listen over opptak er lite intuitiv og har dårlig design. Det er vanskelig å finne igjen programmer. Man ser ikke dato/tidspunkt for når opptaket ble gjort før man den er valgt i listen. Gets dekoder er mye bedre her.
- Serieopptak faller ut. Jeg kan ikke stole på at programmene i en serie blir tatt opp.
- Man kan ikke ta opp 2 programmer samtidig.. (Man kan ta opp 1 og se på 1). Gets dekoder kunne ta opp både programmet man såg på + 1 annet.
- Starter man et opptak midt i et program så lagres programmet kun fra tidspunktet man har trykket. På Gets dekoder ble hele programmet lagret (forutsatt at dekoderen hadde stått på den kanalen).
- Har opplevd at opptak får problemer dersom man samtidig ser et annet program og man setter på pause.
Jeg kan leve en del bugs og barnesykdommer når et produkt er nytt. Forventer ikke at alt skal fungere optimalt så tidlig etter lansering. Men jeg ønsker at leverandøren har en plan for forbedringer. Jeg snakket med en tekniker fra Telenor i dag som kunne fortelle at de ikke har planer om noen store software-oppdateringer av dekoderen. De har heller ikke i nær fremtid planer om å lansere noen nye dekodere.
Så da bærer det tilbake til Get for meg..
jnsn skrev:Dyrt dyrere dyrest....
Etablering TV inkludert TV-boks (uten opptaker) 1399,-
Etablering TV inkludert TV-opptaker 2399,-
Ekstra TV-boks (uten opptaker) 1990,-
Ekstra TV-opptaker 2990,-
Ekstra månedspris hvis TV i flere rom 98,-
Prisene skremmer meg og abonnementene virker for meg ufullstendige.
Så neitakk foreløpig her, har et langt bedre tilbud.
RamGuy skrev:Tidligere i tråden nevnte du jo at HD-dekoderen var rask?
Betyr dette at den utelukkende sliter med PVR / Opptak / Spole / Pause biten, eller gjelder det dekoderen generelt? Så selv det å bare navigere mellom menyene, bytte kanaler og generell "swapping" føles tregt?
RamGuy skrev:Hva med bildekvaliteten da?
hatu skrev:Dekoderen i seg selv er kjapp. Kanalskifte og de aller fleste menyene går raskt. Det er kun ting som har med arkivet som går treigt (dvs. når disken brukes)...
paalkr skrev:Noen som vet om det blir mulig å "tune" inn IP-TV fra Telenor på andre avspillere enn boksen som følger med? Vil det være mulig å bruke en PC basert avspiller, f eks VLC eller MediaPortal, for å se kanalene? Det er tydeligvis mulig i noen systemer, men hvordan er det hos Telenor. Se følgende link: Å se IP-TV i VLC (Lyse-TV og lign) - ROOT.no forum
mvh,
PK
Har styrt mye med dette en tid, men glemt/gitt opp... En periode gikk det fint på flere kanaler, men ikke mot slutten.paalkr skrev:Noen som har mer info om dette?
mvh
PK
Supertramp skrev:Er det noen her som vet om disse nye CD HD tunerne kan benyttes på Telenor fiber når det er innstallert slik at jeg da kan velge TV over fiber istedetfor parabol?
Bobben1 skrev:Nei det går ikke. IPTV krever egne dekodere beregnet for dette.
Satellitt tv krever DVB-S/S2(S=satellitt) tuner. Kabeltv krever DVB-C(cable) tunere. Bakkenett krever DVB-T(terrestrial) tuner.