teddytusen

Status
Stengt for ytterligere svar.
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Ikke så veldig spennende utstyr kanskje, men det blir hvertfall artig med dedikert kino. :) I morgen kommer gamlingene på besøk. Det betyr jobbing i kjelleren. Regner med at 2 lag gips i taket og at vi får lagt isolasjon og sponplater på gulvet iløpet av helgen. Da er det egentlig bare overflate-finish som mangler. Det blir maling i taket. Teppet på gulvet. (Fikk teppe-prøver fra Danmark i dag. Takk for tips striky! :)) Veggene kler jeg med panel.

Planen var først å ha et ekstremt kino-rom, men det har etterhvert utviklet seg til kino/kjellerstue. Vi skal ha et for-rom med fin atmosfære. Det er lite, så jeg har slått fra meg bar-disk. Istedet blir det en koselig salong med vin-rack og en liten tv med sport. ;) Ja og kjøleskap til pilsen såklart. :mrgreen:

ruxxy

0
11 Mar 2006
4.552
0
0
Har falt fullstendig for kombinasjonen SA/Primare, så det er stor sjans for at dette blir det nye i kinoen etterhvert.

Ikke spennende? Haha, kan nesten garantere deg at jeg blir å følge denne tråden! Primare er himmelsk :mrgreen:

Mye spennende utstyr pr. idag også, gleder meg til å se dette i ett dedikert hjemmekinorom! :)

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Det var vel mest det at det jeg har pr i dag ikke er så spennende utstyr. ;) Vet at det er mange som ikke mener at SA er så spennende, men jeg la meg påvirke av hva andre mener. Kombinasjonen SA/Primare leverer etter min mening, så får andre mene hva de vil. ;) Primare har jeg bare gode erfaringer med. Til og med på B&W.

Min hifi-erfaring er begrenset. Det er mange merker jeg kunne tenkt meg å hørt før jeg handler neste gang. Usher er blandt de. Det skader jo ikke at det ser ut som "a million bucks"! :mrgreen:

Imens koser jeg meg med Kate Havnevik. ;)

ruxxy

0
11 Mar 2006
4.552
0
0
teddytusen skrev:
Det var vel mest det at det jeg har pr i dag ikke er så spennende utstyr. ;) Vet at det er mange som ikke mener at SA er så spennende, men jeg la meg påvirke av hva andre mener. Kombinasjonen SA/Primare leverer etter min mening, så får andre mene hva de vil. ;) Primare har jeg bare gode erfaringer med. Til og med på B&W.

Min hifi-erfaring er begrenset. Det er mange merker jeg kunne tenkt meg å hørt før jeg handler neste gang. Usher er blandt de. Det skader jo ikke at det ser ut som "a million bucks"! :mrgreen:

Imens koser jeg meg med Kate Havnevik. ;)
SA er fantastiske høyttalere utifra det jeg husker. Mener jeg har lyttet til dem i kombo med Primare SPA21 på Hificenter en gang.. Forførende er ordet om jeg husker rett :) De ser faktisk ut som "a million bucks" også så du har ingenting du skulle ha sagt :mrgreen:

Litt av ett funn eller hva? Koser meg med albumet Melankton as we speak.. Har fått ny musikksmak :eek:

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Hadde ikke hørt om den der før jeg var innom tråden din i kveld. Har bare hørt den på PC-en, men inntrykket var veldig positivt likevel. Musikksmaken min er vanvittig variert. Skulle ut en tur i ettermiddag og hadde dårlig tid. Ble likevel stående fordi VH1 sendte Snap med "Rythme is a dancer"! He he he. Som gammel DJ er jeg svak for tidlig -90 talls dance. ;) Ellers har det gått mye i Paul Potts sin opptreden i "Britains got talent" i det siste. Gåsehud-faktoren er høy. :)

Ellers kan jeg nevne: Alice in Chains, Pantera, Green Day, Seigmen, Christel Alsos, Susanne Sundfør, Willie Nelson, Dixie Chicks, Thomas Dybdahl, Stevie Ray Vaughan, osv osv som noen av mine favoritter for tiden. :)

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Ting tar tid og Pana TH-50PV70 lar vente på seg. Da får tankene tid til å vandre litt.

Avbestille Pana-en og kjøpe BenQ W9000? Vente med flatskjerm til jeg kan kjøpe Pioneer neste år engang? Hmmmmm.....

"W" syns det er en usedvanlig dårlig ide....

11 Mar 2006
10.509
1
0
40
Jeg tipper nei Frode :)

Men når det gjelder tv`en så hadde jeg avbestilt så kjapt som mulig. Det er jo helt skandale......

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Det ser litt stygt ut for øyeblikket. Vi tar det etterhvert som vi ser om vi har råd. Må nok ut med mellom 15-20k til før vi kan kalle det ferdig. Det spørs om går innen den 24. desember.... :roll:

Men det skal på plass iløpet av vinteren hvertfall. Vi snakker om å ta opp et større lån for å pusse opp bad/kjøkken, så da slenger vi vel på litt ekstra til rommet nede tenker jeg. ;)

Ellers så har jeg en sjel til salgs. ;) :mrgreen:

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Svantekiller skrev:
Jeg tipper nei Frode :)

Men når det gjelder tv`en så hadde jeg avbestilt så kjapt som mulig. Det er jo helt skandale......

Ja, men skal jeg gå for ny PJ istedet? Får jo kasta gode CRT tv-er etter oss nå, så jeg skal alltids klare meg i så henseende.

11 Mar 2006
10.509
1
0
40
teddytusen skrev:
Ja, men skal jeg gå for ny PJ istedet? Får jo kasta gode CRT tv-er etter oss nå, så jeg skal alltids klare meg i så henseende.

IKKE SANT!!!

der er nøkkelen!! det er ikke vits i å vente på noe som muligens ikke kommer likevel

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Advarsel! Bildene nedenfor er elendige og rommet ser ikke ut! :lol:

Slik ser det altså ut hos meg inntil kinoen er ferdig i kjelleren. Dette er et klassisk tilfelle av, "det er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse". :mrgreen:
"W" er mye bortreist, og da skjer slikt. Det skal sies at hun trives med det nå da. Ikke så verst å ligge og spille PS3 eller se en film. ;)

Rommet ser ikke ut. Vi har ikke fått pusset opp dette soverommet, mens gjesterommet er i ferd med å fullføres. Det er der vi har klesskap, og da må mesteparten av klærne ligge inne på soverommet vårt. Rot!!!! Jeg får se om jeg ikke får tak i en billig brukt stereobenk eller noe mens vi venter på kjellerkinoen. Men ting tar tid...... ;)

Vedlegg

• Soveroms-kinoen 003 (Large).jpg
    Soveroms-kinoen 003 (Large).jpg
    56,3 KB · Sett: 45
  • Soveroms-kinoen 008 (Large).jpg
    Soveroms-kinoen 008 (Large).jpg
    44,4 KB · Sett: 45
  • Soveroms-kinoen 009 (Large).jpg
    Soveroms-kinoen 009 (Large).jpg
    48,4 KB · Sett: 46
  • Soveroms-kinoen 010 (Large).jpg
    Soveroms-kinoen 010 (Large).jpg
    54 KB · Sett: 45
  • Soveroms-kinoen 011 (Large).jpg
    Soveroms-kinoen 011 (Large).jpg
    106,9 KB · Sett: 43
  • Soveroms-kinoen 012 (Large).jpg
    Soveroms-kinoen 012 (Large).jpg
    50,3 KB · Sett: 49
  • Soveroms-kinoen 016 (Large).jpg
    Soveroms-kinoen 016 (Large).jpg
    44,6 KB · Sett: 48
  • Soveroms-kinoen 018 (Large).jpg
    Soveroms-kinoen 018 (Large).jpg
    131,5 KB · Sett: 45

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
56
Kristiansund
Synes det ser bra ut jeg Frode. Liker spesielt godt stativet til senteren din ;)

Men det er da bare midlertidig, og det er da ikke verst med lyd og bilde på soverommet heller.

Men jeg regner med at det blir hakket bedre i kjelleren, var vel snakk om en demo også?

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Ikke mange som har en 12" i senterstativet sitt!! :mrgreen:

Dette er selvsagt midlertidig. Her blir det "innflyttingsfest" tenker jeg. ;)

ruxxy

0
11 Mar 2006
4.552
0
0
Synes det ser fordømmt bra ut på komponentsiden :)

Gjennomført kabelskjuling osv kan diskuteres :lol: :lol:

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
He he. Den ER gjennomført! Gjennomført dårlig. ;)

I går kveld etter jeg hadde lagt meg kom jeg på at jeg har noen leca-blokker som jeg ikke bruker til noe fornuftig. Spørs om jeg ikke rasker sammen en liten stereobenk av de og noen hobbyplater. Nye prosjekt liker vi. ;)

pahf

0
7 Sep 2005
15.643
0
36
teddytusen skrev:
Ikke mange som har en 12" i senterstativet sitt!! :mrgreen:

Dette er selvsagt midlertidig. Her blir det "innflyttingsfest" tenker jeg. ;)

Ikke mange som har en slik kino på soverommet eller :)

Neida, dette blir bra, bare du blir ferdig i kjelleren nå!

Status
Stengt for ytterligere svar.