TEAC Power Amp?

Revox

0
12 Des 2004
12.101
0
36
Har kjøpt meg en Teac A-V3000M brukt. Egentlig et impuls kjøp som jeg ikke aner hva jeg skal bruke til. Men uansett, har noen vært borti denne? Finner null lesbart på nettet om denne. Ingenting på Teac sine sider (som forøvrig er elendige) Skulle gjerne hatt litt spesifikasjoner for å kartlegge litt hva den kan brukes til.

Lurer litt på om den klarer å dra 2stk 8" Vega 88 elementer som har vist seg å være noe skit å få lyd i. Noe som gir meg et nytt spørsmål. De har en 15mH spole vær som "delefilter" men det virker som disse demper lyden. Når de var koblet til en 218 forsterker måtte jeg vri opp på kl 14 med full bass på for å få litt skikkelig bevegelse i de. På klokka 12 slår de omtrent ikke i det hele tatt. Har dog ikke prøvd uten spolen.

are_e

0
20 Jul 2005
3.666
0
0
Jeg hadde preampen i samme serien som den forsterkeren, preampen hadde pro logic og tre effektforsterkere for senter og bakhøyttaler innebygget, de var på 3x50watt ved 8 ohm.
Jeg tror stereo-effektforsterkeren skal være på 2x100watt ved 8ohm.

Den er vel fra midten av 90-tallet og kostet nok rundt 6-7k ny. Preampen kosta 6k så vidt jeg husker. Det var audiotron som importerte teac på den tiden, de har jo lagt ned så der er det neppe mye hjelp å få.

Preampen jeg hadde var ganske bra, men de innebygde effektforsterkerene var ganske svake, heldigvis hadde de bra med beskyttelseskretsløp :roll:

Ampen din er vel akkurat så gammel at det ikke er stort å finne på nett om den. Skal prøve å søke litt jeg også, mimre mimre :-D

A

are_e

0
20 Jul 2005
3.666
0
0
Var ikke mye å finne på nett om denne nei.

Men er du veldig ivrig kan du prøve å høre med denne karen om han har mere info
Minhembio.com - Hemma hos AtRoX - Mina bilder

Eller du kan forsøke å kontakte TEAC for mere info
TEAC Europe HiFi
Generelt så er japanske selskaper veldig flinke til å hjelpe med eldre modeller, det er min erfaring fra yamaha og kenwood ihvertfall :-D

A

Revox

0
12 Des 2004
12.101
0
36
Hmm takker så meget. For prøve lykken på de forslagene du kom med. Kan poste litt mer info her om jeg finner det.

are_e

0
20 Jul 2005
3.666
0
0
Hvordan syns du den spiller da? Hvis du har prøvd den på noe annet enn 88 elementene?
Jeg syns som sagt forsterkerene i preampen :)roll: er det egentlig en preamp?) var rimelig svake, fikk den til å gå i protect på ganske små og lettdrevne høyttalere, men effektforsterkeren skal jo være dobbelt så stor og burde ha endel mer å by på ;-)

A

Revox

0
12 Des 2004
12.101
0
36
Jeg har ikke fått den enda. Ble levert på postkontoret i går. Skal få testet den så fort den kommer inn døra her. Må vel nesten skru den opp også for å se hva den inneholder.

Revox

0
12 Des 2004
12.101
0
36
Bedre sent enn aldri. Endelig fått kjøpt meg et skikkelig digital kamera. Så slenger opp noen bilder av Teac'en uten klær på som lovet. For 750,- + frakt må jeg si meg ganske fornøyd med kjøpet. Liten tvil at den leverer det den lover ihvertfall.

Vedlegg

• IMG_0009.JPG
    IMG_0009.JPG
    478 KB · Sett: 118
  • IMG_0012.JPG
    IMG_0012.JPG
    218 KB · Sett: 107
  • IMG_0014.JPG
    IMG_0014.JPG
    212,4 KB · Sett: 110
11 Nov 2003
31.260
3
38
48
www.midgardaudio.com
Her kan det være noe å hente på litt modifikasjon. For eksempel 10 stk 4700µF kondensatorer, 5 på hver rail, og muligens også en forsterkning av de elektriske lederne fra kondensatorene til transistorene, samt fra transistorene til terminalene (etter emitterfølgerne så klart). Du kan også dytte på noen plastkondiser rett over transistorene. Bare de alene kan gjøre en del med den opplevde dynamikken.

Revox

0
12 Des 2004
12.101
0
36
Snickers-is skrev:
Her kan det være noe å hente på litt modifikasjon. For eksempel 10 stk 4700µF kondensatorer, 5 på hver rail, og muligens også en forsterkning av de elektriske lederne fra kondensatorene til transistorene, samt fra transistorene til terminalene (etter emitterfølgerne så klart). Du kan også dytte på noen plastkondiser rett over transistorene. Bare de alene kan gjøre en del med den opplevde dynamikken.

Melder du deg frivillig? Eller tar du på deg slike oppgaver i det heletatt? :mrgreen: Den er veldig enkelt bygd opp ser det ut til. Oversiktlig å grei. Men når det kommer til modifisering av den må jeg melde pass. Dog det hadde vært artig å prøvd det du sier der.

are_e : Lydmessig har jeg kun fått prøvd den på et par subwoofere og det fungerte forsjovet greit det. Har ikke noen høyttalere tilgjengelig nå som vil passe den no særlig. AL-1000 blir for tungt. Tenkte jeg skulle teste den på et par Infinity SM-155 jeg har stående men det må bli i fremtiden en gang da det er uaktuellt fra min bedre halvdel sin side å dra de inn i leiligheten også. AL-1000'ene er hatet nok som det er og jeg skal hente en 15" sub i helga jeg ikke har spurt om lov til å ta med hjem.. Så ligger litt tynt ann nå

Edit

are_e

0
20 Jul 2005
3.666
0
0
Revox skrev:
...og jeg skal hente en 15" sub i helga jeg ikke har spurt om lov til å ta med hjem.. Så ligger litt tynt ann nå

Au! Håper dere har bedre plass enn oss, og at du får sneket den inn uten at hun merker noe - yeah right :roll:
Jeg kunne aldri sneket inn noe som helst fordi min bedre halvdel vet hva alt som står i stua er :cool:

TEAC'en passer vel kanskje best på litt mindre greier enn AL-1000 ja :mrgreen:

A

Revox

0
12 Des 2004
12.101
0
36
Jeg nevnte det litt "forsiktig" istad... Begynnte med en liten frekkis... Spurte enkelt om hun ønsket seg noe til jul i år (vi har egentlig avtalt å ikke kjøpe noe til hverandre). Hun lurer naturlig nok på hvorfor jeg spør så svarer da at jeg hadde kjøpt en liten gave til meg selv og følte da for å kjøpe noe til henne også. Prater litt frem og tilbake om hva hun kunne tenkt seg, så lurer hun på hva jeg har kjøpt. Hun lovte å ikke bli sint om jeg sa det. Jeg peip ut "subwoofer" i en kvalt stemme... Og hun kom med den typiske : mhm...! Hva kostet den da? og jeg sier ikke så mye... Hun lover igjen å ikke bli sur... Sier prisen... Og vi er igang..! Hun begynnte med de pengene skulle vi spare og jatta jatta jatta... Hun ble ikke sint men skuffet som de liker å kalle det.

Størrelsen har jeg ikke sagt noe om enda... Så det kan bli morro... Men jeg spurte om vi ikke hadde tenkt å ta vekk dvd stativene i hjørnet ved sofa'ene og kanskje ha et hjørne bord der som vi kunne ha en pynte gjenstand på f.eks? Det var a veldig enig i men la til... Men vi skal IKKE ha noen subwoofer der bare for å ha sagt det!

Gruer meg litt til hu får se størrelsen på den egentlig.. Tenkte å kjøpe en duk eller no å slenge over den så den ikke syns så godt.

Leiligheten vår er ikke videre stor for å si det sånn.. Totalt 55kvm. Siden jeg fikk AL'ene så er det høyeste jeg har spillt ca kvart på på volumknotten. Naboer overalt :( Høyttalerene er omtrent ikke innspillt engang.

Hu har faktisk ikke lagt merke til Teac'en.. Selvom den lå i deler utpå stue gulvet her når jeg tok bilder av den. Sånn sett er det veldig greit.. Hun har ikke snørin på sånne småting så lenge det ikke opptar en ny plass på gulvet.

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
57
Kristiansund
Greide å snike inn en 12" sub dagen før sommerferien i år. Smatt den bak sofaen uten at hun merket det. Fortalte det det når vi var kommet noen mil hjemmefra, og da hadde hun en stund på seg til å roe seg ned før hun kom hjem :)

Tror ikke jeg har greid det med 15" jeg har nå da:)