TCL C845 feil med Motion Clarity

8 Jun 2003
3.449
1
38
Har hatt C845 i hus en stund nå og det er spesielt en ting som irriterer meg. Virker som motion interpolation funksjonene på TV rett og slett ikke virker. Det er absolutt ingen forskjell med det av eller på, eller på 0 eller maks. Noe som er veldig synd da 24p og innhold i lav fps flimrer og blinker. Noen er jo ikke plaget av slikt men jeg ser det veldig bra...

Normalt ville jeg justert litt på judder funksjonen og roet det ned. Men på dette TV så er det da altså ingen ting som skjer...ikke vært borti et moderne TV med så elendig motion interpolation før. Synes det her er veldig rart..nesten så jeg lurer på om funksjonen ikke virker. For det er altså absolutt ingen forskjell på av eller på.

Noen som har vært borti det her? Er mitt første TCL TV så for alt jeg vet så er dem elendige på software....for på et tilsvarende Samsung TV så er dette null problem.

8 Jun 2003
3.449
1
38
Problemet er løst!

Etter en reset i service menyen og en normal fabrikk reset så virker Motion Clarity som den skal. Nå kan jeg justere Judder Reduction slik at 24p ikke gir et epilepsi anfall til dem som ser på. Så her har det vært en software krasj av et slag.

• Like
Reactions: vegardxf
8 Jun 2003
3.449
1
38
Problemet er IKKE løst!

Motion Clarity slutter helt randomly å virke. Ikke klart å feil søke hva som kan evnt trigge det, er helt random virker det som.
Eneste løsning er å te en reboot av TV.