Tandberg/Audiotronic

20 Jan 2004
1.283
0
0
avforum.no
Hehe, hørtes ut som en fin opplevelse. Får man hakeslepp av sameradion, da er det bra saker!! :p

Ser forresten ut som preset opplegget virker.
Eneste som jeg SER ikke virker, er den nederste streken i displayet til stasjonsvalget, altså 1-8.

Har ikke fått hørt ordentlig på det enda.
Tenkte jeg skulle koble opp hele tandberg anlegget mot mine B&W 604 s3 en dag.

En ting til, hvorfor går det ikke an å vri volumet kontrollen på for-forsterkeren lenger enn til klokken 12? graderingen går jo mye lenger, nesten helt rundt?

Tusen takk for hjelpen så langt!!

Vh Rune L

28 Jun 2003
24.452
0
0
På siden av volumen knappen ser du et lite hul, find en umbraco nøkkel der passer, løsne skruen og hiv knappen ut, og set den rigtig på igjen. Den har sikkert vært demontert og er satt feil på tror jeg. Er dette tilfeldet må du passe dig hvis du slår på anlegget, volumen vil da være ganske høyt jo, det ser ut som volumen står på 0, men det gjør den jo ikke så.....
En strek der mangler i displayet er vanligt, trykker du litegrann på fronten eller på toppen av kabinettet kommer den sikkert igjen. Displayet sitter i et hul derinne og kablet der går dertil er sikkert litt løst. Det er lett å fikse.
Du er heldig presets virker, tillykke.
l

28 Jun 2003
24.452
0
0
Hvis du fortæller os hvad modeller det er kan vi forsøke....., ser ut som forforsterkeren er en 3002, er dette korrekt ?
Ellers kan du sjekke ved E-bay hvad de forskjellige går for...

20 Jan 2004
1.283
0
0
avforum.no
3003 effekt forsterker
3002 for forsterker
3001 radio
Alt i sølv finish, med orginal kabler og embalasje

har sett selv på Ebay, men fant kun radio der for rundt 600 dollar.

Takker for all hjelp!!

Vh Rune L

28 Jun 2003
24.452
0
0
Ca 3500 for forsterker settet, ca 4000,- for radio. Eller høyeste bud. Alt er det verdt man er villig til å betale så du kan sikkert få mere, særlig hvis alt fungerer perfekt.
Et andet sted å se er NRHF . Dette er stedet entusiaster holder til.
Du er ikke interesseret i å beholde det da ? Skal du ha et lite ekstra anlegg et sted i huset får du aldrig noe bedre end det du har nu....., hvis du har spillet på Tandberg komponenterne vet du sikkert dette allerede, hvis ikke , ja så vet du desværre ikke hvad du går glip av......

20 Jan 2004
1.283
0
0
avforum.no
hehe, jeg burde jo selvsagt beholdt det, og det er jo mulig jeg gjør også.
Men begynner å hope seg litt opp med elektronikk her hjemme i leiligheten. Kanskje jeg må kjøpe hus?? :)

Vh Rune L

28 Jun 2003
24.452
0
0
Råder dig til å tenke to ganger, vent og se. Kanksje plutselig en dag du angrer. Har solgt alt mit Tandberg, TR 2060, TCD 301 MK II, 440 A (3 stk), 5 stk 3011 A osv., jeg vet at det kanskje ikke var blitt mye brukt, men jeg angrer en del på noe av det den dag idag. Prøv en dag i fremtiden og koble det opp imot et par gode høyttalere, tror du kanskje da "åbner øynene"....

20 Jan 2004
1.283
0
0
avforum.no
Ja, det blir nok stående.
Kanskje pusse opp høytaler kassene, skaffe ett element(som jeg ikke vet typen på,står ikke på det) og rengjøre Tandberg anlegget.

Men har nå annonsert det uannsett.... kommer det en med 1 million, skal han nok få kjøpt det!! :lol:

Takker for hjelpen uannsett, Niels!

Vh Rune L

23 Nov 2007
2
0
0
Drammen
Det er helt rett som dere skriver om AudioTronic CM3 og CM3 Pro

Decca Kelly ribbon, (made in Øststatene) Gamma VLD12\13 og
bass er KEF B200 (disse er ikke å få tak i lengre).

Jeg har selv ett sett som spiller som en gud, har enda ikke hørt høytalere til en fornuftig pris som spiller bedre enn CM3 Pro, så hvorfor bytte da.

28 Nov 2006
166
0
16
Jeg har et par KEF B.200. Jeg bygget en CM3 kopi tidlig på åttitallet - solgt for lengst. Men skulle lage et par til for en kamerat. Men linken er gammel og CM3 sikkert fikset for lengst.