Batteriet er ,alltid, det eneste der mangler. Det siger selgere ihvertfald altid, men, er det bare er batteriet da, så er du meget heldig. batteriet er lett å skifte.
Preset bryterne er nesten alltid gått også, det er den store svakheten ved 3001/11 tunerne. Jeg har hatt 5 av disse radioer, og bare på én virket presets. Slå på radioen, stil inn manuelt på en station, tryk da memory og preset 2 f.eks. , lyser da "2" i displayet ? Hvis radioen , med én gang du slipper tuning knappen under manuel tuning, springer tilbake til preset 2 må du ha nye presets.
Alt dette er ikke noe problem å fikse, men jeg håber da du er heldig at den funker.
Prisen fra E-bay er en "all time high" tror jeg, fyren åbenbart VILLE ha den og glemte sikkert å tenke på hvor mye han egentlig havde budt, men nuvel, er radioen i perfekt stand er den verdt det !! Normal pris ligger rundt 600 dollars.
Min fik total overhaling, nye presets, batteri, front end, flere prints blev skiftet osv, så den blev også litt dyr, men en Tandberg er alltid verdt det, fantastisk lyd, også fra forsterkerne. Nye måle redskaber måtte til da Tandberg lagede deres 3000 serie og mange 3000 serie produkter er stadig i bruk hos meget krevende entusiaster.
Lyden er utrolig detaljert, grensende til det analytiske men på en fantastisk naturlig måte. Lyden kjendetegner sig ved en utrolig utstrekning, litt vanskelig å forklare, man tror 20-20000 hz er en standard, men det virker umiddelbart som om Tandberg går både dybere og høyere. Mellomtonen er i særklasse, fantastisk åben og levende, plastisk, bassen er meget dyb og fast, og ja, jeg kan skrive uendeligt om Tandberg, men har du hørt lyden av Tandberg glemmer du den aldrig !!! Min 3001A spiller 10 gange bedre enn min modifiserte Philips dvd 963SA med oppsampling, analog glede "unlimited". Første gang jeg hørte den var radioen tunet inn på P4 og "Samiske Nyheter" og jeg husker at jeg bare satt dér med haken på gulvet og sagde "det er ikke sannt, det er ikke sannt" samtidig som jeg smilte fra øre til øre....
Er det en bass du mangler ? Tag én bass ut av høyttaleren, se bak på hvad der står av fabrikat osv. Er ganske sikker på det er Kef B200 eller en IMF ekvivalent, den finder du sikkert også på E-bay....