T-We boks ii

16 Jul 2003
5.792
0
36
Det er ikke hovedproblemet. Det er at det funker veldig dårlig med min stemme, av en eller annen grunn. Google assistent på mobilen min treffer kanskje én av fem ganger. Den liker vel ikke sørlandsdialekt... ;)

13 Feb 2004
8.908
19
38
Disse bokene benyttes både for coax og IPTV via fiber. Totalt egentlig tre løsninger fra Telenor der de samme boksene benyttes:
  • Fiber med IPTV. Boksen kobles til med Ethernet.
  • Fiber med overlay. Boksen kobles til med coax
  • DVB-C via Coax - altså "tradisjonell kabel-tv".

Sliter med å få min boks oppe å går med fiber(ethernet. Må eg inn på innstillingar eller?

G0MP

0
26 Aug 2010
622
1
18
www.facebook.com
Kan en programmere fjernkontrollen som den på TW - boks 1 ?

Jeg finner ingen måte å direkte programmere knapper, som det gikk før..

Jeg har egen reciver, så må programmere inn volum opp/ned ... Ikke til TV som en kan programmere til. Men til en helt annen IR kode. (NAD T 758 .. )P

Sånn her var det på den gamle: (Men det går ikke på den nye.. Nok en herlig nedgradering fra canaldigital/telenor ... )

Du kan programmere funksjoner fra andre IR-baserte fjernkontroller. Dette kan brukes hvis funksjonene du allerede har programmert ikke virker helt som forventet, eller du for eksempel ønsker å legge til volumkontroll fra et eksternt lydanlegg. Nesten alle fjernkontroller er IR-baserte. Bare i spesielle tilfeller vil fjernkontrollen ikke være IR-basert.

1. Hold talltastene [4] og [6] samtidig inne i tre sekunder, til det begynner å lyse rundt [Av/På TV]-knappen.
  2. Hold/Legg de to fjernkontrollene mot hverandre, IR-øye mot IR-øye. Avstanden mellom dem skal være mellom 3 og 6 cm.
  3. På Telenor-fjernkontrollen: Trykk på den knappen som du ønsker å programmere.
  4. På fjernkontrollen som du skal kopiere funksjonen fra: Trykk inn knappen som du vil kopiere til Telenor-fjernkontrollen.
  5. Mens du holder knappene inne: Pass på at de to fjernkontrollene fortsatt er vendt mot hverandre, IR-øye mot IR-øye. Avstanden mellom dem skal være mellom 3 og 6 cm.
  6. Når dette er gjort vil en av følgende ting skje:
  • Hvis funksjonen er mottatt av Telenor-fjernkontrollen, vil den lagres i minnet. [Av/På TV]-knappen vil blinke to ganger for å bekrefte programmeringen.
  • Ved feil vil [Av/På TV]-knappen blinke tre ganger for å indikere at programmeringen feilet.
  • Hvis Telenor-fjernkontrollen ikke mottar noen IR-kode fra den andre fjernkontrollen innen 30 sekunder vil du få en feilindikasjon ved at [Av/På TV]-knappen blinker tre ganger. Fjernkontrollen vil automatisk gå tilbake til vanlig bruksmodus.
    Merk! Hvis den programmerte knappen tilhører en kommando for boksen, må du samtidig trykke inn [Shift]-tasten på fjern-kontrollen for å bruke den egen-programmerte funksjonen.

Sist redigert:

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
  1. Hold talltastene [4] og [6] samtidig inne i tre sekunder, til det begynner å lyse rundt [Av/På TV]-knappen.
  2. Hold/Legg de to fjernkontrollene mot hverandre, IR-øye mot IR-øye. Avstanden mellom dem skal være mellom 3 og 6 cm.
  3. På Telenor-fjernkontrollen: Trykk på den knappen som du ønsker å programmere.
  4. På fjernkontrollen som du skal kopiere funksjonen fra: Trykk inn knappen som du vil kopiere til Telenor-fjernkontrollen.
  5. Mens du holder knappene inne: Pass på at de to fjernkontrollene fortsatt er vendt mot hverandre, IR-øye mot IR-øye. Avstanden mellom dem skal være mellom 3 og 6 cm.

Skal være det samme på T-We Boks 2-fjernkontrollen så vidt jeg husker.

30 Okt 2006
54
0
6
Hei.

Har noen verifisert om T-We Boks II har full HDMI-CEC-støtte? Dvs kan jeg styre den med tv-fjernkontrollen min ettersom jeg benytter den til både TV, receiver og PS4 over CEC nå.

G0MP

0
26 Aug 2010
622
1
18
www.facebook.com
Hei.

Har noen verifisert om T-We Boks II har full HDMI-CEC-støtte? Dvs kan jeg styre den med tv-fjernkontrollen min ettersom jeg benytter den til både TV, receiver og PS4 over CEC nå.

Jeg har satt HDMI-CEC til "av" på min boks. Da det bare er i veien når jeg bruker universal fjernkontroll.

Så har aldri testet det. Men valget er jo der i menyen. Veit ikke hva "full" vil si, men tør påstå at denne boksen har det du er ute etter, om jeg ikke missforstår veldig.;)

30 Okt 2006
54
0
6
Så har aldri testet det. Men valget er jo der i menyen. Veit ikke hva "full" vil si, men tør påstå at denne boksen har det du er ute etter, om jeg ikke missforstår veldig.;)

Har vært borti en del devicer som sier de har hdmi-cec, men hvor det bare er støttet deler av kommando-settet. Feks ikke uvanlig å støtte power-delene (one-touch play/system standby), men ikke "deck + tuner control".

Så spørsmålet mitt er vel egentlig om det går å skifte kanaler, navigere i menyer og velge play/pause/rev/fwd på t-we-boks 2, med en annen fjernkontroll over hdmi-cec.

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Snakket med kundeservice og de sier det ikke er mulig.. :(

"Du kan programmere fjernkontrollen for T-We Boks II til å kontrollere TV-en også, så slipper du å forholde deg til flere fjernkontroller." - etterfulgt av instruksjoner...

G0MP

0
26 Aug 2010
622
1
18
www.facebook.com

"Du kan programmere fjernkontrollen for T-We Boks II til å kontrollere TV-en også, så slipper du å forholde deg til flere fjernkontroller." - etterfulgt av instruksjoner...

Ja, men nå er det ikke det jeg er ute etter da..

Før kunne en programmere hver knapp individuelt..

Det er denne funksjonen de foranbanna idiotene har fjerner.. :(

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Ja, men nå er det ikke det jeg er ute etter da..

Før kunne en programmere hver knapp individuelt..

Det er denne funksjonen de foranbanna idiotene har fjerner.. :(

Har du prøvd de samme instruksjonene? Ser når jeg holder 4+6, så starter den å blinke i hvert fall. Har dog ikke noe behov for å programmere noe videre her.

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Ser ut til å funke her... Holde 4+6 til TV-led blinker, velge knapp som skal programmeres, holde "kildefjernkontroll" mot T-We-fjernkontrollen og holde inne knapp på kildefjernkontrollen....

G0MP

0
26 Aug 2010
622
1
18
www.facebook.com
Ser ut til å funke her... Holde 4+6 til TV-led blinker, velge knapp som skal programmeres, holde "kildefjernkontroll" mot T-We-fjernkontrollen og holde inne knapp på kildefjernkontrollen....

Du har bare trykket på knappene og sett at det blinker, korrekt? Test å faktisk programmere en knapp, så skjønner du at det ikke går. Har som sagt snakket med kundeservice om dette flere ganger. Og de sier selv at funskjonen er fjernet.

Testet igjen nå. Bare for moro skyld. Kunne jo vert heldig nok til at at de hadde lagt til funksjonen igjen etter klagene. Men nei da.. :(

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Du har bare trykket på knappene og sett at det blinker, korrekt? Test å faktisk programmere en knapp, så skjønner du at det ikke går. Har som sagt snakket med kundeservice om dette flere ganger. Og de sier selv at funskjonen er fjernet.

Testet igjen nå. Bare for moro skyld. Kunne jo vert heldig nok til at at de hadde lagt til funksjonen igjen etter klagene. Men nei da.. :(

La inn IR-kode fra varmepumpa. Da kan jeg nå altså slå varmen opp og ned via T-We Boks II-fjernkontrollen. Fulgte instruksjonene som var for programmering av den gamle fjernkontrollen: https://www.telenor.no/privat/kundeservice/tvhjelp/utstyr/fjernkontroller/abd5743/