Er ikke sikker faktisk... ;-) Jeg bruker den kun hver søndag når det er Formel 1.. ;-)
+1 for Formel 1 ;-)
Ser slik ut:

Er ikke sikker faktisk... ;-) Jeg bruker den kun hver søndag når det er Formel 1.. ;-)
OK, forrige modell jeg har da. Har fiber, og det er dyrere uten TV en med, så da bare står den her ellers. Har parabol og CD. Mye bedre alt sammen der når man har Linuxtuner.
Det er ting jeg ikke bruker. Med en UHD-linuxtuner får man mye bedre bilde, EPG'en er jo av en annen verden for meg som spiller inn alt jeg vil se på, bortsett fra nyhetssendinger som er det eneste jeg ser live. Skulle jeg gått gjennom EPG'en for å sette timere for det jeg ser på T-WE, hadde jeg ikke rukket gjennom EPG'en på ei uke.
... Med en UHD-linuxtuner får man mye bedre bilde ...
Jeg opplever det samme; at ved start forfra, så må jeg spole et stykke. Men, har ikke opplevd å hoppe ut til sanntidsmodus.... når man starter et program fra begynnelsen så hopper man ut til sanntidsmodus etter en stund. Deretter må man gå tilbake dit man var/spole for å komme dit man var.... En annen irritasjon er at man må spole flere minutter før man finner begynnelsen på programmet.
Jeg opplever det samme; at ved start forfra, så må jeg spole et stykke. Men, har ikke opplevd å hoppe ut til sanntidsmodus.
En ting jeg ikke liker er at funksjonen "start fra begynnelsen" ikke finnes for alle kanaler. Bruker ofte "Guide" når vi setter oss ned for å se på TV. Scroller nedover for å se om det er noe vi har lyst til å se. Finner et program vi kunne tenke oss å se, men det er 20 minutter siden det startet. Da er det dumt at "start fra begynnelsen" ikke finnes for alle kanaler.
Er det mulig å endre visning av den nye TV - guiden?
Før kunne jeg velge vising.. Nå er den låst i ett valg. Og jeg skjønner ikke noe av den type vising. er jo bare ett evig rot..
Jeg vil ha sånn visning som på det høyre bilde.
Jeg får fiber-tv med denne boksen om en måneds tid, men jeg er 100 % avhengig av å bruke IR i systemet. Alt av tunere, servere, forsterkere og sånt står i et eget, teknisk rom, for langt unna til å bruke bluetooth, med høyttalerkabler og HDMI over CAT6 til de forskjellige rommene. Sender BT-fjernkontrollen ut IR-signaler samtidig som den sender ut BT-signaler, så jeg kan lære universalfjernkontrollene det, eller må jeg ha tak i en eldre fjernkontroll som har IR for å lære det inn?
@clasm Takk!Hovedpoenget er at fjernkontrollen skal være den samme universalfjernkontrollen som alle andre steder i huset. Og jeg bor i et hus fra tidlig på 1800-tallet med en to meter tykk pipe mellom der tv-en er og der det tekniske rommet er, og det tekniske rommet er i tillegg to etasjer under, med 30-40 cm tykke etasjeskillere. Og ja, det er mye på det båndet der, fire trådløse nett og diverse annet.
Og angående stemmestyring er det noe jeg deaktiverer på absolutt alt. Jeg liker det bare ikke.