T-We boks ii

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Er ikke sikker faktisk... ;-) Jeg bruker den kun hver søndag når det er Formel 1.. ;-)

+1 for Formel 1 ;-)

Ser slik ut:
T-We%20boks%20II%20front_tcm94-373975.png

28 Jan 2005
9.194
57
48
OK, forrige modell jeg har da. Har fiber, og det er dyrere uten TV en med, så da bare står den her ellers. Har parabol og CD. Mye bedre alt sammen der når man har Linuxtuner.

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
OK, forrige modell jeg har da. Har fiber, og det er dyrere uten TV en med, så da bare står den her ellers. Har parabol og CD. Mye bedre alt sammen der når man har Linuxtuner.

Tja. Man får da ikke funksjonalitet som Start-Forfra, ukesarkiv og de andre arkivene etc. Hva er bedre på en tredjepartstuner?

28 Jan 2005
9.194
57
48
Det er ting jeg ikke bruker. Med en UHD-linuxtuner får man mye bedre bilde, EPG'en er jo av en annen verden for meg som spiller inn alt jeg vil se på, bortsett fra nyhetssendinger som er det eneste jeg ser live. Skulle jeg gått gjennom EPG'en for å sette timere for det jeg ser på T-WE, hadde jeg ikke rukket gjennom EPG'en på ei uke.

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Det er ting jeg ikke bruker. Med en UHD-linuxtuner får man mye bedre bilde, EPG'en er jo av en annen verden for meg som spiller inn alt jeg vil se på, bortsett fra nyhetssendinger som er det eneste jeg ser live. Skulle jeg gått gjennom EPG'en for å sette timere for det jeg ser på T-WE, hadde jeg ikke rukket gjennom EPG'en på ei uke.

Gir bedre bilde med tanke på skalering av HD til 4K? Sett ellers skulle jeg ikke tro det skulle være noen særlig stor forskjell.

18 Des 2008
75
2
8
Moss
... Med en UHD-linuxtuner får man mye bedre bilde ...

Den nye T-We II boksen (som det var bilde av over) har 4K. Det har ikke generasjonen før. Og, generasjonen(e) før kjøpte du. T-We II har abonnementpris.
Jeg har den nye boksen og er rimelig fornøyd. Alt virker OK, men jeg er ikke veldig glad i det nye T-We II brukergrensesnittet der litt av intensjonen er at strømming og lineær TV "smeltes sammen". Jeg er født i 1954 og liker å ha kontroll ... :)

2 Jan 2008
31
0
6
Jeg har nylig byttet fra Rikstv til Telenor. Er ikke spesielt fornøyd med start på nytt funksjonen til T-we. Det mest irriterende er at når man starter et program fra begynnelsen så hopper man ut til sanntidsmodus etter en stund. Deretter må man gå tilbake dit man var/spole for å komme dit man var. På Rikstv fungerte funksjonen mye bedre. En annen irritasjon er at man må spole flere minutter før man finner begynnelsen på programmet.

18 Des 2008
75
2
8
Moss
... når man starter et program fra begynnelsen så hopper man ut til sanntidsmodus etter en stund. Deretter må man gå tilbake dit man var/spole for å komme dit man var.... En annen irritasjon er at man må spole flere minutter før man finner begynnelsen på programmet.
Jeg opplever det samme; at ved start forfra, så må jeg spole et stykke. Men, har ikke opplevd å hoppe ut til sanntidsmodus.
En ting jeg ikke liker er at funksjonen "start fra begynnelsen" ikke finnes for alle kanaler. Bruker ofte "Guide" når vi setter oss ned for å se på TV. Scroller nedover for å se om det er noe vi har lyst til å se. Finner et program vi kunne tenke oss å se, men det er 20 minutter siden det startet. Da er det dumt at "start fra begynnelsen" ikke finnes for alle kanaler.

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Jeg opplever det samme; at ved start forfra, så må jeg spole et stykke. Men, har ikke opplevd å hoppe ut til sanntidsmodus.
En ting jeg ikke liker er at funksjonen "start fra begynnelsen" ikke finnes for alle kanaler. Bruker ofte "Guide" når vi setter oss ned for å se på TV. Scroller nedover for å se om det er noe vi har lyst til å se. Finner et program vi kunne tenke oss å se, men det er 20 minutter siden det startet. Da er det dumt at "start fra begynnelsen" ikke finnes for alle kanaler.

Problemet er vel at programmene ikke nødvendigvis starter på oppgitt tidspunkt, mens opptaket av programmet starter på spesifisert tidspunkt.

Sist redigert:

G0MP

0
26 Aug 2010
622
1
18
www.facebook.com
Er det mulig å endre visning av den nye TV - guiden?

Før kunne jeg velge vising.. Nå er den låst i ett valg. Og jeg skjønner ikke noe av den type vising. er jo bare ett evig rot..

Jeg vil ha sånn visning som på det høyre bilde.

Vedlegg

• 20200301_184211.jpg
    20200301_184211.jpg
    3,3 MB · Sett: 222
  • 20200301_184241.jpg
    20200301_184241.jpg
    3 MB · Sett: 232
27 Aug 2009
6.289
30
48
Sånn har det alltid vært på mine Viasat dekodere, det var et valg på Canal Digital sine dekodere, men har alltid brukt den visningen som er standard som den du ikke liker. Den viser hver kanal og hva som vises til høyre for kanalen, slik at man kan markere hva som skal tas opp.
Og så blar man videre med piltastene, bortover for senere, opp og ned for flere kanaler. Og trykker på en knapp for å hoppe 24 timer fram.

Sent from my iPad using New Forum mobile app

Mooze

0
27 Jun 2007
983
5
18
Er det mulig å endre visning av den nye TV - guiden?

Før kunne jeg velge vising.. Nå er den låst i ett valg. Og jeg skjønner ikke noe av den type vising. er jo bare ett evig rot..

Jeg vil ha sånn visning som på det høyre bilde.

Hei.

Trykk på knappen aller nederst til høyre på fjernkontrollen mens du er inne i programguiden. Der får du opp noen valg som bør være interessante!

• Love
Reactions: G0MP

G0MP

0
26 Aug 2010
622
1
18
www.facebook.com
Fy faen! Unnskyld språket! Jeg ELSKER deg! :D Tusen takk!

Der fikk jeg TV hverdagen min tilbake! :D

Tusen hjertelig takk! :)

Edit/PS: Jeg er sånn som leser _alt_ av instrukser og tester alt jeg finner av knapper, og så heller bare tar en fabrikk reset om jeg tuller til noe jeg ikke skjønner i etterkant, men den knappen der har gått med hus forbi.

Finnes det noen detaljert brukermanual til denne boksen i PDF eller noe? Fulgte ikke noe med i esken til boksen her.. Men tipper det er flere funksjoner jeg ikke har fått med meg, når det var en så enkel fiks. :D

Mooze

0
27 Jun 2007
983
5
18

Mener jeg har sett mer. Du kan kikke litt på linken over. Skal se om jeg finner noe mer. Linken handler i praksis om mer enn selve fjernkontrollen.

• Like
Reactions: G0MP
16 Jul 2003
5.792
0
36
Jeg får fiber-tv med denne boksen om en måneds tid, men jeg er 100 % avhengig av å bruke IR i systemet. Alt av tunere, servere, forsterkere og sånt står i et eget, teknisk rom, for langt unna til å bruke bluetooth, med høyttalerkabler og HDMI over CAT6 til de forskjellige rommene. Sender BT-fjernkontrollen ut IR-signaler samtidig som den sender ut BT-signaler, så jeg kan lære universalfjernkontrollene det, eller må jeg ha tak i en eldre fjernkontroll som har IR for å lære det inn?

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Jeg får fiber-tv med denne boksen om en måneds tid, men jeg er 100 % avhengig av å bruke IR i systemet. Alt av tunere, servere, forsterkere og sånt står i et eget, teknisk rom, for langt unna til å bruke bluetooth, med høyttalerkabler og HDMI over CAT6 til de forskjellige rommene. Sender BT-fjernkontrollen ut IR-signaler samtidig som den sender ut BT-signaler, så jeg kan lære universalfjernkontrollene det, eller må jeg ha tak i en eldre fjernkontroll som har IR for å lære det inn?

Det er IR-mottaker på dekoderen. Fjernkontrollen kan endres til IR-modus i stedet for Bluetooth (bare å la være å paire den). Du vil miste stemmesøk om du bruker IR.

Er Bluetooth LE. Rekkevidden er meget god, og går omså også gjennom vegger. Kan ikke sammenlignes med mye annet man har på Bluetooth. Mitt forslag vil være at du først prøver med Bluetooth. Hvor god rekkevidden er, vil også være avhengig av hvor mye som ellers forstyrrer på 2,4 GHz hos deg.

16 Jul 2003
5.792
0
36
@clasm Takk! :) Hovedpoenget er at fjernkontrollen skal være den samme universalfjernkontrollen som alle andre steder i huset. Og jeg bor i et hus fra tidlig på 1800-tallet med en to meter tykk pipe mellom der tv-en er og der det tekniske rommet er, og det tekniske rommet er i tillegg to etasjer under, med 30-40 cm tykke etasjeskillere. Og ja, det er mye på det båndet der, fire trådløse nett og diverse annet. ;) Og angående stemmestyring er det noe jeg deaktiverer på absolutt alt. Jeg liker det bare ikke.

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
@clasm Takk! :) Hovedpoenget er at fjernkontrollen skal være den samme universalfjernkontrollen som alle andre steder i huset. Og jeg bor i et hus fra tidlig på 1800-tallet med en to meter tykk pipe mellom der tv-en er og der det tekniske rommet er, og det tekniske rommet er i tillegg to etasjer under, med 30-40 cm tykke etasjeskillere. Og ja, det er mye på det båndet der, fire trådløse nett og diverse annet. ;) Og angående stemmestyring er det noe jeg deaktiverer på absolutt alt. Jeg liker det bare ikke.

Her må man holde inne knappen for at det skal være aktivt, så ikke noe som "lytter hele tiden" slik som på en del andre typer produkter. Brukes kun til søk.